GEMPAR..!! Bongkar Kesesatan dan Bahaya SYIAH

CG Sponsors




jumatmajid

Super Active Member
Joined
Jun 5, 2012
Messages
7,534
Reaction score
216
Points
78
sblm nko mula taip respon nko sedikit peringatan utk nko & diri aku sendiri spy perbincangan kiter lbh diberkati...

buka lah mata, buka lah hati, jgn biarkan setan pengaruhi diri, mulakan dgn basmalah, taawwudz & istighfar berkali2, jgn lupa jg tetapkan niat ikhlas dlm hati...

klu nak buat baik, buat ajer lah, tp klu dah suker sgt dgn setan, mmg susah ler nak buat baiknyer...

lg pon dlm Al-Quran pon ader disebutkan "بَلْ هُوَ آيَاتٌ بَيِّنَاتٌ فِي صُدُورِ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ..."

klu nko nak ikut perintah nih, silakan, x nak ikut pon, silakan, tp jgn perasan nak samakan ilmu nko dgn org yg hgl Al-Quran & hadis....

gelak ler utk tutup kebo.dohan diri sendiri...
nko petik post aku kat atas tp takder komen naper??? terase ker sbb aku kater nak buat baik pon kena ader dalil terlbh dhl...

rilek ler klu dah bo.doh mengaku ajer lah bo.doh kendian perbaiki diri tuh, aku pon x hfl Al-Quran jgk :p :p :p...

yg penting jgn anggap diri sendiri shj yg betul & mudah sgt kafirkan org lain, sdgkan msg2 ader dalil dr Al-Quran & hadis...

mlh yg nko kater kafir tuh lbh hebat iman, amal, ilmu & akhlak dr kiter berdua...

tp perkara yg buat nko jatuh lbh teruk lg ialah biler nko sendiri mengaku bhw akhlak nko x termasuk dlm uswatun hasanah, x termasuk dlm warasatul anbia & lbh suker mencthi setan...

jd klu dah mengaku mcm tuh, aderkah lyk utk mengatakan org lain kafir??? sdh tentu ler x, hairannyer muka nko x tau malu, mulut kater lain, perbuatan tunjuk lain...

contoh hadis larangan menjadi kera sumbang
"...rahmat qjjl SWT pd jemaah yg rmi, sesiapa yg memencilkan diri, maka terpencillah dia ke dlm api neraka"...
apa kena mengena ngan hadis "islam itu bermula asing bla bla.."?Takkan masa islam mula bertapak,Nabi Muhammad dan sahabat jadi kera sumbang di tengah masyarakat?
nko x blh nak nampak ker kaitannyer, sia2 nko jd ulama murtabk selama nih yg asyik kafirkan org lain & canang tong kosong nko serata cg....

statement awal nko ttg hadis nih ader lah...

"...islam bermula dengan asing,dan berakhir dengan asing...beruntung la orang asing itu...sebab pegang dua kitab jer iaitu quran dan sunnah tanpa mentaati pendapat,tafsir,takwil,hukum dan fatwa ulama yang kononnya pewaris nabi.

nko nak kater nko jer yg betul sbb nko sorang jer yg berpegang kpd Al-Quran & sunnah & kafirkan glgan rmi yg mengikut pendpt para ulama, jd nko anggap diri nko sbg yg terasing tuh ler...

tp nko luper atau x tau, tp buat2 tau, bhw ader jg dalil bhw glgan rmi itu mendpt rahmat qjjl SWT berbanding mrk yg menolak pendirian umum mcm nko...

mlh ader jg dalil yg kater sesaper yg mengasingkan diri drpd pendpt rmi maka mrk akan menjd sasaran serigala, sesuai sgt ler dgn nko yg dah memilih setan utk menjd cth ikutan :p :p :p....

dah x blh nak bidas, jln terakhir, kater ajer ler takder kaitan, jln mudah yg menunjukkan keba.ngangan diri sendiri kehkehkehkehkeh...

Sebenarnya, Al quran itu adalah ayat-ayat yang nyata di dalam dada orang-orang yang diberi ilmu. Dan tidak ada yang mengingkari ayat-ayat Kami kecuali orang-orang yang zalim.(QS. 29:49)

siapa yang memberi ilmu?Allah atau ulama?
hg bagi ayat quran pun tak kena ngan situasi..

memang fail la hg dalam agama islam
nko tanyer "surah dan hadis mana kata nak jadi org beriman,kena hafal quran?" so aku jwb org nak buat baik x perlu dalil2, org yg hatinyer penuh setan jer yg tanyer dalil2 nih...

saper yg bg ilmu??? tentu ler qjjl SWT, tp saper yg digunerkan oleh-Nya utk spikan ilmu, tentulah para ulama, tuh pon x blh nak nampak ker??? tuh ler masalah klu sekolah pon x habis...

Nabi Muhammad SAW pon mendpt ilmu melalui perantaraan malaikat, sekali jer jumper direct dgn qjjl SWT, nih kan manusia biasa mcm kiter nih, jgn perasan ler nak dpt ilmu direct dr-Nya...

situasi aper lak yg x kenanyer, nak buat baik x perlu nak fikir 4-5 kali pon mcm nko, anak aku yg 4 thn pon tau hfl Al-Quran tuh lbh baik drpd ikut cth gelak setan sambil golek2...

ayat yg aku petik di atas jls sekali mengatakan org yg berilmu itu termasuk ler org di dlm dada mrk ayat2 Al-Quran, nko ader ker ???...

ader ler sket2 kot cukup utk solat [sangka baik jer nih], yg selbhnyer aku rasa dipenuhi dgn laman & pelakon porno jer klu x cari idea mcm maner nak fitnah org lain lg....

ini komen aku yang terakhir sebab aku banyak buang masa layan hg...
suker hati nko ler, bknnyer aku suruh nko kafirkan sesaper dlm cg atau luar cg nih, nko yg nak...

klu tuduhan nko ader bukti dr perbuatan2 atau ajaran2 para ulama sendiri & nko tuh org berilmu & berakhlak yg blh dihormati, takper ler jgk...

tp hakikatnyer nko hampeh nak mampos perasan ulama murtabak kunun berilmu tp dpt ilmu pon sbb ambil cth dr setan :D :D :D...

biler2 masa nko nak sebarkan fhman sesat nko dgn mengkafirkan sesaper dlm cg nih, jgn luper aku ader disini, tp klu masa tuh nko dah berilmu & berakhlak susah sket ler aku nak bidas kot...

orang-orang yang diberi ilmu. Dan tidak ada yang mengingkari ayat-ayat Kami kecuali orang-orang yang zalim.(QS. 29:49)

hnya orang yg Allah bagi ilmu kefahaman jer yg memahami Quran dan melihat ayat2 quran bukanlah cerita yang ragu ragu....sedangkan orang kafir itu buta sebelah mata...bukan mata di sebelah kanan atau sebelah kirinya;bukan buta mata dikepalanya tapi buta pada mata hatinya...itu yang dipanggil dajjal sebab buta sebelah mata yakni buta mata hati....

bila mata hatinya buta...org kafir takkan faham quran dan hadis melainkan andaian,ragu2 dan cerita donggeng sahaja ...sebab tu terbit kitab tafsir quran,pastu terjemahan letak braket kononya nak bagi faham walhal lari dari maksud sebenar:D:))

aku bagi contoh kat hg...:p
Surah Yunus. Ayat 043.
Dan di antara mereka pula ada yang memandang kepada perkara-perkara yang engkau tunjukkan; maka engkau tidak berfaedah menunjuk jalan kepada orang-orang yang buta, juga kalau mereka menjadi orang-orang yang tidak mahu melihat.


ini ayat nyata..memang orang kafir tidak akan kembali taat pada Allah dan rasulNya..walaupun kita berhujah berbulan bulan lamanya..hg takkan syirik pada syafie :">
bla bla bla tuh ler masalah nko, nko ambil ayat Al-Quran & apply kat org lain tp x apply kat diri nko sendiri, mcm ler diri sendiri tuh perfect sgt, ceh masuk bakul angkat sendiri...

klu nko apply ayat nih kat diri sendiri pon dah cukup "...Dan tidak ada yang mengingkari ayat-ayat Kami kecuali orang-orang yang zalim", lihat diri nko sendiri...

nko x ikut perintah utk belajar dr org yg lbh berilmu yg jls ditunjukkan dlm Al-Quran & hadis tp x jgk nko kater diri nko sendiri kafir...

nko x ikut perintah dlm Al-Quran utk mencthi uswatun hasanah Nabi Muhammad SAW & menjauhi cth dr setan musuh yg jls2 mendpt laknat-Nya tp x jgk kater diri nko sendiri kafir...

mlh nko sendiri mengaku uswatun hasanah tuh petunjuk bg org yg beriman & bertaqwa, tp nko lbh rela ikut cth dr setan berbanding cth dr Nabi Muhammad SAW...

sbb tuh nko rela jd ba.ngang, be.ngap & be.bal, rela berakhlak busuk bau longkang gelak setan memanjang, lyn porno lps tuh cuber halalkan dgn hadis plak, tabur fitnah dah jd drh daging, dll...

klu masalahnyer pd terjemahan Al-Quran aku dah kater awal2 nak fhm Al-Quran dgn sebaik2nyer kena belajar bhs Arab sbb terjemahan ader byk ubahsuai...

tp ader nko nak gi belajar, takder jgk, msh jg perasan diberikan ilmu lps tuh komplen psl terjemahan Al-Quran dgn bracket, ba.ngang aper...

ttg tafsir plak, ader mcm2 jenis tafsir, tafsir ayat dgn ayat, tafsir ayat dgn hadis & tafsir ayat dgn hadis & akal, so klu pukul rata nko tolak aku kater mmg masalah ler...

klu tafsir ayat semata2 dgn akal mcm nko nih, mmg wajib ditolak ler, aku kater nko guner akal jer sbb ilmu nko takder, setkt bdk sekolah pn x habis camner nak ikut...

tuh sbb nko berpegang teguh kpd ayat2 tertentu shj yg selari dgn pendirian nko & tolak ayat2 lain, ambil sebhgian & tolak sebhgian...

cthnyer nko berpegang teguh pd ayat2 ttg diberikan ilmu tp nko luper perintah2 utk belajar dlm mendptkan ilmu...

cthnyer nko berpegang kpd ayat2 ttg jgn mengambil pendpt ahli2 agama yg menyesatkan, tp nko luper dalil2 yg kater kena rujuk mrk yg lbh berilmu dlm semua hal...

ada faedah ker kat aku untuk buang masa layan hg?lebih baik aku manfaat masa tu untuk cari duit :eek::eek:

Selama kita bersembang,pernah tak hg tanya,macam mana nak dapatkan kefahaman agama dari Allah?xde kan..balik2 ulama pewaris nabi:eek:

Mesti hg pelikkan,seseorang yg sekolah tak habis,boleh kantoikan hujah hg sampai hg caci maki aku...walhal hg cukup payah nak caci maki pihak lawan sebab nak jaga nama:)):))
ader faedah ker takder faedah pd nko aku x kesah, yg penting tugas aku utk mengingatkan kpd nko, pd diri aku sendir & kpd semua aku dah jlnkan...

tp aku setuju sgt baik nko gi cari duit dgn niat ikhlas krn qjjl SWT, sekurang2nyer takder ler nko kat sini asyik mengkafirkan org lain...

yg aku tau nak dpt kefhman agama dr qjjl SWT aderlah dgn belajar, para Anbia AS pon kena belajar naper plak manusia biasa x kena belajar...

aku x tanyer kat nko sbb awal2 lg nko dah mengaku akhlak nko x termasuk dlm uswatun hasanah sdgkan itu yg diperintahkan dlm Al-Quran...

aku x tanyer kat nko sbb awal2 lg nko dah mengaku nko sekolah pon x habis & x termasuk dlm warasatul anbia sdgkan hanya glgan berilmu shj yg diiktiraf sbg pewaris para Anbia AS.

terakhir sekali aku x tanyer kat nko sbb nko mengaku ikut cth setan yg jls2 menyalahi perintah2 dlm Al-Quran yg kater setan tuh musuh yg jls...

nko rasa nko kantoikan aku, takder masalah, silakan, bknnyer tujuan aku nak menang pon, tujuan aku nak mengingatkan jer mcm aku kater kat atas...

klu aku terpaksa mengingatkan yg nko sebenarnyer aderlah ba.ngang maka aku kater nko ba.ngang ler, takkan ler aku nak puji2 & sanjung nko plak...

lg pon patut ker aku hormat org ba.ngang yg sesuker hati mengkafirkan org lain??? spi mampos aku x hormat...

aper pon ader perkembangan positif dlm post nko terakhir nih, dah kurang dah gelak2 setan nko yg selama nih buat kepala aku pening jer nak respon post nko...

takper perubahan lbh elok sedikit demi sedikit drpd secara mendadak, lps nih bykkan lg istighfar buang setan dlm bdn tuh, insya'allah sedikit demi sedikit semua negatif pd diri nko akan hilang...

insya'allah akan takder ler ketagihan dgn porno, fitnah org sesuker hati, mudah sgt kafirkan org yg x sependpt dgn nko & mgkn terbuka hati utk terus belajar sehingga mampu utk kuarkan fatwa sendiri...

so..memandangkan hg sendiri mengakui yg hg taat pada syafie,tidak pada Nabi Muhammad yg diutuskan Allah;yg dijamin syurga walaupun hang sendiri tak yakin solat dan posa ulama aswj diterima Allah...:)cgrock:)cgrock:)cgrock

aku berlapang dada dan redha dengan fahaman hg yg taat pada syafie,taat dengan pelbagai kitab2 selain quran dan hadis sebab aku redha keputusan Allah tidak memberi petunjuk pada sesiapa yang hendak Allah sesatkan.
dah nak lari pon msh nak tabur fitnah lg, mmg manusia hati busuk nko nih, maner aku kater aku taat kpd Imam Syafie??? maner??? tunjuk sini...

yg aku pernah kater klu Imam Syafie ader ajar perkara sesat dlm mana2 kitab beliau, aku sendiri akan kater bhw beliau kafir [post #4934]...

masalahnyer nko pon x dpt buktikan tuduhan2 nko, mcm2 usaha nko cuber, semuanyer failed, cth isu2 yg nko bw...

  1. isu btl wudhu sentuh isteri x selari dgn hadis, nko failed, sbb pendpt Imam Syafie jg bersandarkan Al-Quran & jg hadis...

  2. isu definisi iman oleh Imam Syafie yg berbeza dgn definisi Nabi Muhammad SAW, nko failed sbb definisi Sayidina Ali & Imam Bukhari pon berbeza dr definisi Nabi Muhammad SAW...

  3. isu statement sesaper x ikut kitab Al-Umm sesat, nko failed, sbb spi hari nih nko x dpt tunjuk saper yg kuar statement mcm nih selain nko sendiri, fitnah ler tuh maksudnyer...

  4. isu Imam Syafie ajar pengikutnyer memfitnah, nko failed, sbb spi skrg nko x blh tunjuk maner dlm kitab2 beliau yg ajar pengikutnyer mcm tuh, fitnah ler tuh namanyer...
mlh aku cbr nko utk buktikan dua perkara2 kedua2yer nko failed...

  1. nko failed utk buktikan bhw Imam Syafie tuh cetek ilmu spy x termasuk dlm warastul anbia & buruk akhlak spy x termasuk dlm uswatun hasanah...

  2. nko failed utk buktikan bhw nko sendiri & ulama2 lain spt ulama syiah memenuhi syarat penilaian sbg ulama i.e. iman, amal, ilmu & akhlak...
so ringkasnyer aku x pernah kater aku akan taat mati2an kat Imam Syafie wlupon beliau sesat, tp aku kater nko mesti buktikan yg beliau sesat terlbh dhl, utk aku menolak pendpt2 beliau...

tp klu nko nak tabur fitnah jgk & aku tgk mmg mcm dah jd drh daging nko dah tabur fitnah nih, silakan ler, aku pedulik haper, bkn aku yg kena soal nnt :D :D :D...

ttg solat & puasa para ulama, aku msh kater aku x tau solat & puasa mrk diterima oleh qjjl SWT atau x, mcm aku x tau solat atau puasa aku diterima atau x...

yg aku tau, aku cumer blh berdoa & bertawakkal bhw semua amalan aku diterima qjjl SWT & menjauhkan aku dr api neraka, tuh yg diajar oleh ulama ASWJ...

aku tanyer nko, nko tau ker x solat & puasa nko dah diterima qjjl SWT ker x naper x jwb??? takper ler x pyh jwb, nko kan dah thp Nabi blh jamin saper masuk neraka wakakakakak...

aku harap hg berlapang dada dan redha dengan fahaman aku yang taat pada Allah dan rasulNya,taat pada quran dan sunnah sahaja..dan redha dengan keputusaan Allah memberi petunjuk kepada sesiapa yang dikehendakiNya.

<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p<:p
aku takder masalah nko nak pegang Al-Quran & sunnah semata2, tp masalahnyer biler nko mengkafirkan org lain yg x sependpt dgn nko...

masalah ditambah lg dgn keadaan nko yg ba.ngang & be.bal tanpa ilmu serta akhlak yg buruk bau longkang tp perasan ilmu dah setinggi gunung...

akibat ba.ngang & be.bal tp msh nak kater org lain kafir, sbb tuh ler biler diminta berikan bukti x blh plak nak bg, lps tuh perasan kantoikan org kehkehkehkehkeh...

sedap ler nak org redha kat nko slps nko kafirkan org lain, mcm minta org redha kat nko utk jaga kepentingan diri sendiri ader ler, pegi dah dgn redha nko tuh...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

memandangkan nih kununnyer post terakhir nko kali nih, aku anggap nko x berani ler nak minta aku tunjukkan definisi iman oleh Imam Bukhari yg nko kater hadis palsu tuh yer...

kunun ler respect sgt kat ulama hadis, tp kitab rujukan utama nko pon nko failed lg, sbb x sama dgn satu hadis pon blh terus kafirkan org, dah failed terus lari kehkehkehkehkeh...

tuh ler aku kater belajar, belajar & terus belajar dgn yg tahu, buang rasa sombong, bongkak & angkuh dlm hati, insya'allah semuanyer akan dipermudahkan qjjl SWT...

terakhir sekali dlm sahih Bukhari, Nabi Muhammad SAW ader bersabda bhw "إذا أسند الأمر إلى غير أهله فانتظر الساعة..."

jd soalannyer aderkah nko termasuk dlm ahli agama atau ahli maksiat??? bg aku nko jls ahli maksiat, maka kehancuran shj lah yg tiba jika hal agama diserahkan kpd nko & para ulama plak yg dikater kafir...
 
Last edited:
Sponsored Post

jumatmajid

Super Active Member
Joined
Jun 5, 2012
Messages
7,534
Reaction score
216
Points
78
aku dah draftkan post nih sblm post terakhir nko, tp memandangkan nko pon dah nak tarik diri, aku pon stop setkt nih ajer ler...

semu hadis yg aku ulas aderlah dgn rujukan dr kitab2 para ulama hadis sendiri, sbb nko kater ulama hadis yg terbaek x ubah mana2 ayat & hadis...

klu nko nak rujukan bg setiap kitab yg aku petik, nko minta jer, tp spt aku kater, belajar dulu serba sedikit bhs Arab, jd nko x rasa terpesong dgn bracket2 dlm terjemahan...

klu x nak belajar jg kendian rasa terpesong, tuh ba.ngang bin be.bal namanyer, sdgkan terjemahan yg takder bracket pon dah terbukti blh diubahsuai ikut struktur bhs terjemahan...

spi jumpa lg, semoga kiter semua kekal mendpt petunjuk & hidayah dr qjjl SWT, byk2kan beristighfar...

:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<:-<
syafie menharamkan sentuh bini dalam keadaan wudhuk manakala Allah dan rasul tak habaq pun sentuh bini batal wuduk..malah ada hadis nabi yang menunjukkan nabi sentuh bini dalam keadaan wudhuk tanpa renew..bukankah perbuatan nabi itu halal?....pastu pencacai taat pada syafie...walhal pencacai tidak diperintah taat pada ulama melainkan taat pada Allah...

so terserlah ciri2 orang kafir dalam syafie iaitu mengharamkan yang halal...:p
>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)
ini sebhgian drpd hadis berkenaan dgn menyentuh isteri & x membtlkan wudhu, aku petik komen drpd ulama2 hadis...

  1. hadis 1

    ان النبي صلعم قبل بعض نسائه ثم خرج الى الصلاة ولم يتوضأ

    "Sesungguhnya Nabi SAW pernah mencium isterinya, kemudian keluar melaksanakan shalat dan beliau tidak berwudhu’ lagi [HR Ahmad]

    Imam Ibnu Hajar Al-Asqalany dlm kitab بلوغ المرام menyebut bhw Imam Bukhari sendiri mengatakan hadis nih dhaif...

    Imam Nawawi dlm kitab المجموع شرح المهذب jg ader memetik bhw ulama hadis spt Sufyan al-Tsury, Yahya bin Sa’id al-Quthan, Ahmad bin Hanbal, Abu Daud, Abu Bakar al-Naisabury, Darulquthny, Baihaqi dan lainnya kater hadis nih dhaif...

  2. hadis 2...

    لَقَدْ رَأَيْتُنِي وَرَسُولُ اللهِ صلى الله عليه وسلم يُصَلِّي وَأَنَا مُضْطَجِعَةٌ بَيْنَهُ وَبَيْنَ الْقِبْلَةِ فَإِذَا أَرَادَ أَنْ يَسْجُدَ غَمَزَ رِجْلَيَّ فَقَبَضْتُهُمَا.

    "Sesungguhnya aku melihat Rasulullah SAW melakukan shalat, sedangkan aku berbaring diantara beliau dan qiblat. Apabila beliau ingin sujud, beliau mengisyaratkan kepada dua kakiku, maka aku menarik keduanya" (H.R.Bukhari)

    Imam Nawawi sbg ulama hadis dlm kitab المجموع شرح المهذب kater tidak disebutkan dgn jls sama ader sentuhan itu berlapik atau tidak, maka andaian blh dilakukan...

    mlh jika mengikut logik, Sayidatina Aisya RA sdg berbaring, tentulah dgn selimut, jd sentuhan itu aderlah dgn berlapik...

  3. hadis 3...

    حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ حَدَّثَنَا أَبُو أُسَامَةَ، حَدَّثَنِي عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ عُمَرَ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى بْنِ حَبَّانَ، عَنِ الأَعْرَجِ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، عَنْ عَائِشَةَ، قَالَتْ: فَقَدْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم لَيْلَةً مِنَ الْفِرَاشِ، فَالْتَمَسْتُهُ فَوَقَعَتْ يَدِي عَلَى بَطْنِ قَدَمَيْهِ، وَهُوَ فِي الْمَسْجِدِ، وَهُمَا مَنْصُوبَتَانِ، وَهُوَ يَقُولُ: ” اللَّهُمَّ أَعُوذُ بِرِضَاكَ مِنْ سَخَطِكَ، وَبِمُعَافَاتِكَ مِنْ عُقُوبَتِكَ، وَأَعُوذُ بِكَ مِنْكَ، لَا أُحْصِي ثَنَاءً عَلَيْكَ أَنْتَ، كَمَا أَثْنَيْتَ عَلَى نَفْسِكَ.

    "Dari Aisyah rodhiyallahu anha beliau berkata : “aku kehilangan Rasulullah sholallahu alaihi wa salam pada suatu malam dari tempat tidur, aku mencari-carinya, lalu aku dapati tanganku menyentuh kedua telapak kaki bagian dalam Nabi sholallahu alaihi wa salam, beliau sedang berada dalam masjid, kedua telapak kakinya ditegakkan. Beliau berdoa : “Ya Allah aku berlindung dengan keridhoan-Mu dari kemurkaan-Mu dan dengan pengampunan-Mu dari hukuman-Mu, aku berlindung kepada-Mu dari siksaan-Mu, tidak terhitung pujian kepada Engkau sebagaimana Engkau memuji Diri-Mu sendiri" (HR. Muslim no. 486 dan yang lainnya)

    dlm mazhab syafie ader 2 pendpt ttg org berlainan jantina yg disentuh, pertama tetap btl wudhu', kedua x btl wudhu', tp yg popular aderlah pendpt yg pertama...

    Imam Syafie spt yg ditrgkan oleh Imam Nawawi dlm kitab المجموع شرح المهذب mengatakan jika btl wudhu' Nabi Muhammad SAW sbg org yg disentuh, sdh tentu lah Baginda berhenti dr solat...

    pendpt ini dikuatkan lg dgn hadis yg sama dlm Sunan An-Nasaie ttp ader tambahan "...Syaitanmu telah mendatangimu" diakhir hadis...

    bermaksud Sayidatina Aisyah RA yg didtgi syaitan, maka jika beliau berwudhu' batal ler wudhu' beliau krn menyentuh Nabi Muhammad SAW, ttp x wudhu' Baginda...

ringkasnyer aku nak kater kat sini ialah belajar, belajar & terus belajar dgn yg tahu, buang rasa sombong, bongkak & angkuh dlm hati, insya'allah semuanyer akan dipermudahkan qjjl SWT...

terakhir sekali dlm sahih Bukhari, Nabi Muhammad SAW ader bersabda bhw "إذا أسند الأمر إلى غير أهله فانتظر الساعة..."

jd soalannyer aderkah nko termasuk dlm ahli agama atau ahli maksiat??? bg aku nko jls ahli maksiat, maka kehancuran shj lah yg tiba jika hal agama diserahkan kpd nko & para ulama plak yg dikater kafir...
 
Last edited:

Syahforever

Fun Poster
Joined
Nov 24, 2010
Messages
562
Reaction score
11
Points
15
Syiah semakin berkembang di Indonesia. Dan perkembangan itu pon akan semakin menular di Malaysia.. Elok ler tuu..

amalan puak yg mengaku Aswj di Malaysia ni pon dah hampir mirip dengan syiah.. Lama lama dikoleberasikan.. di asimilasikan... Lebih kurang samaaaaa je belaka... puak2 bid'ah, dengan puak2 bid'ah hasanah.. :eek:

Lama kelamaan, Syiah akan mendapat tempat di Malaysia... Ni dok bina bina Haul haul belaka dah di Malaysia ni.. Haul ni mai dari mana? Mai dari Syiah laa... elokk la tu... pakat dok puji tok syeikh plak...

:eek::eek:
 

Jedi

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 15, 2009
Messages
42,753
Reaction score
1,869
Points
201
Situs resmi ABNA ( situs syiah ) versi English mengakui bhw ziarah ke Karbala sebagai haji alternatif.

Barred from Makkah by Saudi authorities, masses of Iranian Shiite faithful have converged on the holy Iraqi city of Karbala for an *alternative pilgrimage*.

“The Saudi-Iranian conflict has forced Iranians to come to Karbala to visit the shrine of Imam Hussein,” Mussawi said, adding: *“For the Shiites, this is worth 70 hajj.”*

http://en.abna24.com/service/middle-east-west-asia/archive/2016/09/11/778258/story.html
 

Jedi

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 15, 2009
Messages
42,753
Reaction score
1,869
Points
201
Ikhwanii, lihatlah video ini, bgmb org2 syiah melakukan tawaf, mereka hina, mereka laknat abu bakar, umar, utsman, aisyah radhiyallahu anhum, mereka tulis nama2 sahabat tersebut di jalan kemudian diinjak2, mereka tulis di kertas lantas dibakar dll, tetapi mereka sembah foto pemimpinnya, mereka sembah kubur tokohnya.

https://www.facebook.com/salafy.jatiwangi/videos/185916365175319/
 
Sponsored Post
Top
Log in Register