Gelagat kanak-kanak atas bumbung buat netizen kecut perut

CG Sponsors




kopirait

CG Top Poster Club
Top Poster #4
Joined
Apr 18, 2010
Messages
36,381
Reaction score
2,420
Points
206
898080.jpg


SHAH ALAM - Satu klip video yang memaparkan seorang kanak-kanak sedang berjalan di atas bumbung sebuah apartmen tular di media sosial sejak beberapa hari lalu.

Menerusi perkongsian di laman Facebook Rizal Hakimm, klip video berdurasi 0:26 saat itu memaparkan kelibat kanak-kanak berkenaan berada seorang diri di atas bumbung apartmen terbabit yang dipercayai terletak sekitar Kajang.

Sehingga jam 6 petang tadi, video tersebut yang dimuat naik sejak 26 November lalu telah mendapat sebanyak 146 perkongsian dan 178 komen daripada netizen yang rata-ratanya menyatakan kebimbangan risiko bahaya berikutan tindakan kanak-kanak itu.

Seorang netizen dikenali sebagai Eyda Basri berkata, kanak-kanak itu mungkin sedang bermain di atas bumbung berkenaan bersama rakannya yang lain menerusi video itu.

"Ini macam tengah main nyorok-nyorok. Aku yang tengok pun dah rasa kecut perut. Berani betullah budak ni," katanya.

Sementara itu, ada di antara netizen turut mempersoalkan aspek keselamatan yang diuruskan oleh pihak pengurusan apartmen terbabit sehingga menyebabkan kanak-kanak itu dapat naik ke tingkat atas bumbung berkenaan.

Md Asyraf Idris berkata: "Pintu tidak dikunci. Pihak pengurusan tak pantau ke?" soalnya.

Dalam pada itu, Ismail Isa menggesa agar ibu bapa dapat memantau anak masing-masing khususnya sewaktu cuti persekolahan ini bagi menggelakan sebarang kejadian tidak diingini.

Ismail turut menggesa agar laporan polis dapat dibuat oleh saksi bagi membolehkan tindakan selanjutnya dapat diambil oleh pihak berkuasa.

"Tolonglah ibu bapa di luar sana, pantau anak masing-masing, tambahan pula pada musim cuti ini. Risau tengok budak ini dan harap laporan polis dapat dibuat segera," katanya.

 
Sponsored Post

Xploit Machine

CG Top Poster Club
Top Poster #3
Joined
Nov 23, 2012
Messages
25,798
Reaction score
3,791
Points
236
gila .. ko xder tempat lain nak main nyorok2, jatuh berkecai kepala mu ..
 

akudotcom

Legendary Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
10,459
Reaction score
1,883
Points
201
Lari atas bumbung
 

belam

Super Active Member
Joined
Jul 29, 2013
Messages
5,875
Reaction score
244
Points
73
waduh2.......bahaya donggg
 

lau_kau

Super Active Member
Joined
Aug 2, 2007
Messages
9,485
Reaction score
1,086
Points
151
Boleh jadi geng parkour nie
 

F.Afiq

Active Member
Joined
Aug 5, 2010
Messages
1,409
Reaction score
130
Points
33
aku yang tengok sampai basah tangan sebab gayat.. huhu
 

faeyzul

Active Member
Joined
Feb 2, 2010
Messages
2,185
Reaction score
123
Points
43
gila, tp mcm da biasa main situ je ni...
 

TT

CG Super Hardcore Club
Joined
Jan 13, 2009
Messages
153,991
Reaction score
21,124
Points
1,671
biasa mmg ada satu tangga besi ke atas bumbung tu

kecik2 mmg belum paham erti gayat tu. sama je dulu ak pokok bumbung main panjat je
 
Sponsored Post
Top
Log in Register