Gaya Bersahabat dalam Bercinta

CG Sponsors




NEMO

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jan 13, 2007
Messages
109,183
Reaction score
1,041
Points
1,101
Saje aku nak kupas ckit tentang topik ni......:D

Sebbnya dlm idup kita.jarang kita marah/merajuk hati dgn sahabat berbanding kekasih........kerana kita lebih bertolak ansur dgn sahabat ...tetapi tidak dgn kekasih........

Kenapa x...pupukkan gaya bersahabat tu dengan kekasih..

Faham ker??:p

Cth perbezaan dialog yg diterima antara sahabat dan kekasih..


Situasi: Terpaksa membatalkan janji akibat sibuk
-------------------------------------------------

Kekasih: "Bagaimana kamu boleh batalkan janji kita sedangkan semuanya dah dirancang"

Sahabat: "Saya faham kamu sibuk kebelakangan ini, jangan bimbang rancangan kita tu kita tunda dulu. Selepas selesai semua kerja kita pergi


Situasi: Lama menunggu
-----------------------

Kekasih: "Saya dah berjam berada kat sini. Malu betul semua orang tengok"


Sahabat: " Tidak apa-apa. Saya dah lama tunggu disini dan dah minum 2 gelas air. Jadi air ni awk bayar ya"


Apabila dpt menerapkan gaya bersahabat dalam bercinta, akan menjadikan kamu pasangan yg harmoni..




p/s...idea ni dtang dari majalah remaja yg den beli..hhuhu
 
Sponsored Post

BlackPepper

Active+ Member
Joined
Oct 26, 2009
Messages
4,906
Reaction score
50
Points
30
mmg tgh menerapkan gaya bersahabat skang ni...cool je..:D:D:)cgrock:)cgrock
 

iorichee

Active+ Member
Joined
Jan 22, 2008
Messages
4,681
Reaction score
11
Points
25



Situasi: Lama menunggu
-----------------------

Kekasih: "Saya dah berjam berada kat sini. Malu betul semua orang tengok"


Sahabat: " Tidak apa-apa. Saya dah lama tunggu disini dan dah minum 2 gelas air. Jadi air ni awk bayar ya"
Sahabat- boleh gelak2 lagi sambil order air teh ais...
Kekasih- Tarik muka muncung dan merajuk....

:)):)):)):))
 

TITANIUM

Super Active Member
Joined
Feb 25, 2008
Messages
6,365
Reaction score
13
Points
65
Nemo....ko dh terlebih dari remaja...
mana leh baca majalah remaja....
hehehe....
 

marlen

Legendary Member
Joined
May 27, 2008
Messages
16,925
Reaction score
31
Points
125
sbb bila jd kekasih kita akan menuntut hak kita sebagai seorg yg istimewa di hati dia..

so istimewa ni demand la sikit..merajuk mintak di pujuk..klau kwn2 merajuk xde sapa nak layan..hihi...:p
 

ivy_aku

Super Active Member
Joined
Jan 7, 2009
Messages
7,088
Reaction score
20
Points
65
hehehe... :) bile lagi nk merajuk kan... ngan sahabat merajuk x best..:))

ngan bf best... kompom kena pujuk punye :))
 

NEMO

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jan 13, 2007
Messages
109,183
Reaction score
1,041
Points
1,101
sesuailah ngan NEMO
lagu mana plak tu..

mmg tgh menerapkan gaya bersahabat skang ni...cool je..:D:D:)cgrock:)cgrock
lelaki suke sikap camni..teruskan


Sahabat- boleh gelak2 lagi sambil order air teh ais...
Kekasih- Tarik muka muncung dan merajuk....

:)):)):)):))
pandaipun..cam ada pengalaman jer.

Nemo....ko dh terlebih dari remaja...
mana leh baca majalah remaja....
hehehe....
dalaman den masih remaja..

sbb bila jd kekasih kita akan menuntut hak kita sebagai seorg yg istimewa di hati dia..

so istimewa ni demand la sikit..merajuk mintak di pujuk..klau kwn2 merajuk xde sapa nak layan..hihi...:p
jgn kerap sangat..awal2 bercinta ok la..lama2 rimas ..
 

S.Y.E.D

Banned
Joined
Jun 6, 2008
Messages
18,685
Reaction score
588
Points
161
Saje aku nak kupas ckit tentang topik ni......:D

Sebbnya dlm idup kita.jarang kita marah/merajuk hati dgn sahabat berbanding kekasih........kerana kita lebih bertolak ansur dgn sahabat ...tetapi tidak dgn kekasih........

Kenapa x...pupukkan gaya bersahabat tu dengan kekasih..

Faham ker??:p

Cth perbezaan dialog yg diterima antara sahabat dan kekasih..


Situasi: Terpaksa membatalkan janji akibat sibuk
-------------------------------------------------

Kekasih: "Bagaimana kamu boleh batalkan janji kita sedangkan semuanya dah dirancang"

Sahabat: "Saya faham kamu sibuk kebelakangan ini, jangan bimbang rancangan kita tu kita tunda dulu. Selepas selesai semua kerja kita pergi


Situasi: Lama menunggu
-----------------------

Kekasih: "Saya dah berjam berada kat sini. Malu betul semua orang tengok"


Sahabat: " Tidak apa-apa. Saya dah lama tunggu disini dan dah minum 2 gelas air. Jadi air ni awk bayar ya"


Apabila dpt menerapkan gaya bersahabat dalam bercinta, akan menjadikan kamu pasangan yg harmoni..




p/s...idea ni dtang dari majalah remaja yg den beli..hhuhu
wah nemo sudah pandai baca buku owg pompuan daaa... ada kemajuan :)paid
 
Sponsored Post
Top
Log in Register