Gara-gara serban, kena jel dua hari

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
KOTA BHARU - Akibat enggan membayar saman RM90 atas kesalahan menunggang motosikal tanpa memakai topi keledar, Mahkamah Majistret di sini semalam memerintahkan seorang pelajar sekolah pondok dipenjara dua hari.

Ahmad Nasir Darus, 27, dikenakan hukuman tersebut selepas diputuskan oleh Majistret Tengku Amalin Ai'shah Putri Sultan Ismail Petra.

Pelajar Pondok Pasir Tumboh itu disaman atas kesalahan tersebut di Jalan Pasir Tumboh dekat sini kira-kira pukul 6.30 petang pada 20 September tahun lalu.

Dia disaman kerana menyalahi Kaedah 4 Motosikal (topi keledar) 1973 dan boleh dihukum mengikut Seksyen 119(2) Akta Pengangkutan Jalan 1987 yang dibaca bersama dengan Seksyen 128(1) akta sama.

Jika sabit kesalahan, seksyen itu memperuntukkan denda sehingga RM2,000 atau penjara enam bulan.

Pendakwaan dikendalikan oleh pegawai pendakwa, Cif Inspektor Mohd. Yusri Mamat.

Ahmad Nasir pada mulanya dihadapkan ke mahkamah pada 4 November 2007 tetapi mengaku tidak bersalah dan minta dibicarakan.

Ada harapan ganti Mahfuz budak nie.
 
Sponsored Post

viper207

Banned
Joined
Nov 12, 2008
Messages
5,590
Reaction score
54
Points
70
lain kali org suruh pakai helmet pakai jer

jangan banyak songeh :D:D:D


p/s: ikut peraturan selagi x melampui batas2 agama
 
Last edited:

infosinar

Active+ Member
Joined
Sep 20, 2008
Messages
3,723
Reaction score
4
Points
35
KOTA BHARU - Akibat enggan membayar saman RM90 atas kesalahan menunggang motosikal tanpa memakai topi keledar, Mahkamah Majistret di sini semalam memerintahkan seorang pelajar sekolah pondok dipenjara dua hari.

Ahmad Nasir Darus, 27, dikenakan hukuman tersebut selepas diputuskan oleh Majistret Tengku Amalin Ai'shah Putri Sultan Ismail Petra.

Pelajar Pondok Pasir Tumboh itu disaman atas kesalahan tersebut di Jalan Pasir Tumboh dekat sini kira-kira pukul 6.30 petang pada 20 September tahun lalu.

Dia disaman kerana menyalahi Kaedah 4 Motosikal (topi keledar) 1973 dan boleh dihukum mengikut Seksyen 119(2) Akta Pengangkutan Jalan 1987 yang dibaca bersama dengan Seksyen 128(1) akta sama.

Jika sabit kesalahan, seksyen itu memperuntukkan denda sehingga RM2,000 atau penjara enam bulan.

Pendakwaan dikendalikan oleh pegawai pendakwa, Cif Inspektor Mohd. Yusri Mamat.

Ahmad Nasir pada mulanya dihadapkan ke mahkamah pada 4 November 2007 tetapi mengaku tidak bersalah dan minta dibicarakan.

Ada harapan ganti Mahfuz budak nie.
org sikh dia xdakwa..
org Islam pki serban plak kene..
lgsung xde sensitiviti keagamaan..
dgn org Islam xde tolak ansur..
 

Sureduit

Super Active Member
Joined
Jul 18, 2006
Messages
5,046
Reaction score
25
Points
75
songeh paling banyak pada aku mamat polis yg kasi saman budak nie..
"TAK RETI NAK BERBUDI BICARA LANGSUNG".....
 

kancil2020

Active Member
Joined
Oct 20, 2008
Messages
2,472
Reaction score
1
Points
25
zaman sekarang nie..
orang islam banyak menaya orang islam..
umat akhir zaman..!!
 

eday84

CG Top Poster Club
Joined
Jan 10, 2009
Messages
27,695
Reaction score
146
Points
128
bukan serban dan toncet boleh pakai ke kalau bawak motorsikal? ini law mana aku dapat pun tak pasti..
 

infosinar

Active+ Member
Joined
Sep 20, 2008
Messages
3,723
Reaction score
4
Points
35
zaman sekarang nie..
orang islam banyak menaya orang islam..
umat akhir zaman..!!
ada musuh yg nyata..
ada musuh yg xnyata..
bg aku ptutnya polis blh bg pertimbangan sbb ni isu keagamaan ni..
isu Islam plak tu..
 

viper207

Banned
Joined
Nov 12, 2008
Messages
5,590
Reaction score
54
Points
70
org sikh dia xdakwa..
org Islam pki serban plak kene..
lgsung xde sensitiviti keagamaan..
dgn org Islam xde tolak ansur..
bagi aku masalah serban nie bukan masalah besar..

serban nie pakaian org Arab sebelum zaman nabi lagi

kire mase zmn nabi pown arab jahilliyyah cam Abu jahal pown pakai serban :-?:-?

lgpown kiter patut mencontohi dari Haji and Umrah

dimana dilarang sebarang tutup di atas kepala semasa berhaji or umrah

semua manusia sama disisi Allah taala.. tdk kira berserban atau pown tdk :)cgrock:)cgrock:)cgrock
 
Sponsored Post
Top
Log in Register