BTC USD 52,244.5 Gold USD 1,783.44
Time now: Jun 1, 12:00 AM

GANGGUAN SEKSUAL Pandelela Harap Semua Pihak Lebih Peka Dan Jaga Batasan

TXT

CG Super Hardcore Club
Messages
324,662
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
324,662
Reaction score
16,562
Points
2,376
Citer2 legend ni bdk2 skrg mane tau.. dulu zaman belajar la slalu citer legend ni kluar..

Jangan disebut zaman belajar
Memang banyak citer lejeng ๐Ÿคญ
 
Sponsored Post

akudotcom

CG Top Poster Club
Messages
20,399
Joined
Jun 17, 2007
Messages
20,399
Reaction score
2,966
Points
201
โ€˜Normalisasikan rogol demi ratingโ€™

APA salah sekiranya sebelum berkata-kata kita gunakan akal. Bukan selepas berlaku kerosakan terhegeh-hegeh mahu minta maaf.

Perkara ini seperti sudah menjadi norma baharu. Buat salah minta maaf dan berulang. Bukan mahu menidakkan permohonan maaf dan kekhilafan, namun sebelum bertindak perlu ada imbalan baik buruk kesannya.

Bahasa menunjukkan bangsa. Lemahnya moral bangsa kita apabila perkara seperti rogol seolah-olah dinormalisasikan. Apa tiada topik lain boleh disembangkan secara โ€˜santaiโ€™.

Memalukan apabila nama kamu baik-baik berbin kepada nama elok-elok, beragama Islam serta mempunyai kelompok pengikut yang ramai dalam karier.


Lebih-lebih lagi di medium seperti program TV arus perdana. Dunia semakin maju ke depan tetapi โ€˜gerabakโ€™ moral kita semakin lapuk terkebelakang. Content perlu โ€˜menarikโ€™ demi mengejar rating.

Biar orang berdebat hangat, publisiti negatif pun boleh naikkan jualan produk. Ini pemikiran pihak tertentu dalam melariskan jualan mereka.

Penulis pun faham perkara itu sudah lama tetapi โ€˜disensasikanโ€™ kembali di Twitter. Jadi tidak pelik jika predator seksual diagung-agungkan di โ€˜mahkamah media sosialโ€™.

โ€˜Perbicaraanโ€™ di media sosial membuatkan mangsa bimbang untuk melaporkan kejadian menimpa mereka. Mangsa takut untuk mendapatkan keadilan.

Penulis tabik kepada ratu terjun negara, Datuk Pandelela Rinong Pamg yang berani berkongsi pengalaman membabitkan jurulatihnya berkaitan isu lawak lucah.

Apa yang menjadi persoalan ialah dilema beliau โ€˜dibuliโ€™ jurulatih berkenaan kerana melemparkan teguran. Malang sekali, apabila predator sebegini ada back up besar daripada ketua jurulatih.

Tidak perlu menyertai gerakan feminis dunia pun, cukup sekadar kita kembali kepada fitrah Islam.

Ini tidak, lebih takutkan vaksin kerana dikaitkan teori konspirasi musuh Islam, sedangkan Nabi Muhammad SAW sendiri mengkhabarkan fitnah akhir zaman ini sebenarnya datang dari umat Islam sendiri.

Perlu kita tanya diri sendiri kemusnahan, keruntuhan akidah dan isu moral hari ini bermula dari mana? Jika bukan tangan kita sendiri.

Rasulullah SAW bersabda: โ€œSegeralah kalian beramal sebelum datangnya fitnah seperti malam yang gelap gelita. Di pagi hari seorang lelaki dalam keadaan mukmin, lalu kafir di petang harinya atau di petang hari seorang lelaki dalam keadaan mukmin, lalu kafir di pagi harinya.

Dia menjual agamanya dengan sedikit harta benda dunia.โ€ (Riwayat Muslim, at-Tirmizi dan Ahmad)
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Messages
324,662
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
324,662
Reaction score
16,562
Points
2,376
โ€˜Normalisasikan rogol demi ratingโ€™

APA salah sekiranya sebelum berkata-kata kita gunakan akal. Bukan selepas berlaku kerosakan terhegeh-hegeh mahu minta maaf.

Perkara ini seperti sudah menjadi norma baharu. Buat salah minta maaf dan berulang. Bukan mahu menidakkan permohonan maaf dan kekhilafan, namun sebelum bertindak perlu ada imbalan baik buruk kesannya.

Bahasa menunjukkan bangsa. Lemahnya moral bangsa kita apabila perkara seperti rogol seolah-olah dinormalisasikan. Apa tiada topik lain boleh disembangkan secara โ€˜santaiโ€™.

Memalukan apabila nama kamu baik-baik berbin kepada nama elok-elok, beragama Islam serta mempunyai kelompok pengikut yang ramai dalam karier.

Lebih-lebih lagi di medium seperti program TV arus perdana. Dunia semakin maju ke depan tetapi โ€˜gerabakโ€™ moral kita semakin lapuk terkebelakang. Content perlu โ€˜menarikโ€™ demi mengejar rating.

Biar orang berdebat hangat, publisiti negatif pun boleh naikkan jualan produk. Ini pemikiran pihak tertentu dalam melariskan jualan mereka.

Penulis pun faham perkara itu sudah lama tetapi โ€˜disensasikanโ€™ kembali di Twitter. Jadi tidak pelik jika predator seksual diagung-agungkan di โ€˜mahkamah media sosialโ€™.

โ€˜Perbicaraanโ€™ di media sosial membuatkan mangsa bimbang untuk melaporkan kejadian menimpa mereka. Mangsa takut untuk mendapatkan keadilan.

Penulis tabik kepada ratu terjun negara, Datuk Pandelela Rinong Pamg yang berani berkongsi pengalaman membabitkan jurulatihnya berkaitan isu lawak lucah.

Apa yang menjadi persoalan ialah dilema beliau โ€˜dibuliโ€™ jurulatih berkenaan kerana melemparkan teguran. Malang sekali, apabila predator sebegini ada back up besar daripada ketua jurulatih.

Tidak perlu menyertai gerakan feminis dunia pun, cukup sekadar kita kembali kepada fitrah Islam.

Ini tidak, lebih takutkan vaksin kerana dikaitkan teori konspirasi musuh Islam, sedangkan Nabi Muhammad SAW sendiri mengkhabarkan fitnah akhir zaman ini sebenarnya datang dari umat Islam sendiri.

Perlu kita tanya diri sendiri kemusnahan, keruntuhan akidah dan isu moral hari ini bermula dari mana? Jika bukan tangan kita sendiri.

Rasulullah SAW bersabda: โ€œSegeralah kalian beramal sebelum datangnya fitnah seperti malam yang gelap gelita. Di pagi hari seorang lelaki dalam keadaan mukmin, lalu kafir di petang harinya atau di petang hari seorang lelaki dalam keadaan mukmin, lalu kafir di pagi harinya.

Dia menjual agamanya dengan sedikit harta benda dunia.โ€ (Riwayat Muslim, at-Tirmizi dan Ahmad)

Sikap individu mainkan peranan
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Messages
95,271
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
95,271
Reaction score
15,432
Points
1,906

Lawak lucah: Kenapa baru sekarang? Peja persoal pendedahan Pandelela​


October 25, 2021 3:32 PM

Faizal-Azumu-n-Pandelela-Rinong-collage-251021.jpg


Ahmad Faizal Azumu mempersoalkan mengapa ratu terjun negara Pandelela Rinong mendedahkan pengalaman yang sudah lama berlaku apabila berdepan dengan jurulatih yang menjadikan perkara lucah sebagai bahan lawak.

BANGI: Menteri Belia dan Sukan, Ahmad Faizal Azumu hairan dengan tindakan ratu terjun negara Pandelela Rinong yang mengeluarkan kenyataan terbuka mengenai lawak berbaur lucah membabitkan bekas jurulatihnya memandangkan kes itu sudah lama berlaku.

โ€œSaya hanya nak faham keseluruhan senario, kenapa tiba-tiba, setelah sekian lama, Lela (Pandelela) keluar kenyataan melalui sosial media beliau?,โ€ katanya.

Bagi memahami situasi sebenar yang berlaku di lapangan, Faizal berkata, beliau berjumpa dengan beberapa beberapa atlet negara berhubung isu berkenaan.
Bagaimanapun, maklumat lanjut masih belum dapat didedahkan kepada umum.



โ€œSaya dah mula buat panggilan-panggilan secara peribadi sebagai menteri dan saya juga dah berjumpa dengan beberapa atlet tentang perkara ini jadi tak sesuai untuk saya hebahkan lagi perkara ini buat masa sekarang,โ€ katanya pada sidang media selepas melancarkan Seminar Anti-Doping Kebangsaan 2021.

Dalam pada itu, beliau juga akan berhubung dengan bekas Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin yang mengetuai KBS ketika kes berkenaan berlaku.

โ€œSaya percaya dia juga mempunyai pandangan dan maklumat tentang perkara ini,โ€ katanya.

Dalam usaha mengekang jenayah seksual daripada berleluasa dalam arena sukan tanah air, Faizal menggesa semua pihak terutama atlet negara segera melaporkan kepada pihak berkuasa atau ibu bapa mereka sekiranya keadaan yang tidak normal berlaku.

โ€œBukan saja jenaka lucah, lawak kotor pun kita tidak boleh terima yang mana kita anggap sebagai โ€˜harrasmentโ€™. Inikan pula berlaku perkara melebihi daripada itu, tentunya kita mesti tolak.

โ€œSegera laporkan kepada ibu bapa atau jurulatih atau pihak berkuasa sekiranya berlaku percakapan tidak sesuai, sentuhan tidak sesuai antara jurulatih atau rakan sebaya,โ€ katanya.

โ€œJangan berdiam diri kerana ini adalah satu kesalahan jenayah yang kita kena sama-sama perangi,โ€ katanya.

Pada 21 Okt, Pandelela mendedahkan beliau mempunyai pengalaman berdepan seorang jurulatih yang menjadikan perkara lucah sebagai bahan lawak.

Isu lawak rogol sebelum ini hangat diperkatakan susulan video tular yang memaparkan seorang pelakon tempatan, Fauzi Nawawi menceritakan semula babak rogol lakonannya bersama pelakon Raja Farah dalam sebuah rancangan televisyen.

 

TXT

CG Super Hardcore Club
Messages
324,662
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
324,662
Reaction score
16,562
Points
2,376

Lawak lucah: Kenapa baru sekarang? Peja persoal pendedahan Pandelela​


October 25, 2021 3:32 PM

Faizal-Azumu-n-Pandelela-Rinong-collage-251021.jpg


Ahmad Faizal Azumu mempersoalkan mengapa ratu terjun negara Pandelela Rinong mendedahkan pengalaman yang sudah lama berlaku apabila berdepan dengan jurulatih yang menjadikan perkara lucah sebagai bahan lawak.

BANGI: Menteri Belia dan Sukan, Ahmad Faizal Azumu hairan dengan tindakan ratu terjun negara Pandelela Rinong yang mengeluarkan kenyataan terbuka mengenai lawak berbaur lucah membabitkan bekas jurulatihnya memandangkan kes itu sudah lama berlaku.

โ€œSaya hanya nak faham keseluruhan senario, kenapa tiba-tiba, setelah sekian lama, Lela (Pandelela) keluar kenyataan melalui sosial media beliau?,โ€ katanya.

Bagi memahami situasi sebenar yang berlaku di lapangan, Faizal berkata, beliau berjumpa dengan beberapa beberapa atlet negara berhubung isu berkenaan.
Bagaimanapun, maklumat lanjut masih belum dapat didedahkan kepada umum.



โ€œSaya dah mula buat panggilan-panggilan secara peribadi sebagai menteri dan saya juga dah berjumpa dengan beberapa atlet tentang perkara ini jadi tak sesuai untuk saya hebahkan lagi perkara ini buat masa sekarang,โ€ katanya pada sidang media selepas melancarkan Seminar Anti-Doping Kebangsaan 2021.

Dalam pada itu, beliau juga akan berhubung dengan bekas Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin yang mengetuai KBS ketika kes berkenaan berlaku.

โ€œSaya percaya dia juga mempunyai pandangan dan maklumat tentang perkara ini,โ€ katanya.

Dalam usaha mengekang jenayah seksual daripada berleluasa dalam arena sukan tanah air, Faizal menggesa semua pihak terutama atlet negara segera melaporkan kepada pihak berkuasa atau ibu bapa mereka sekiranya keadaan yang tidak normal berlaku.

โ€œBukan saja jenaka lucah, lawak kotor pun kita tidak boleh terima yang mana kita anggap sebagai โ€˜harrasmentโ€™. Inikan pula berlaku perkara melebihi daripada itu, tentunya kita mesti tolak.

โ€œSegera laporkan kepada ibu bapa atau jurulatih atau pihak berkuasa sekiranya berlaku percakapan tidak sesuai, sentuhan tidak sesuai antara jurulatih atau rakan sebaya,โ€ katanya.

โ€œJangan berdiam diri kerana ini adalah satu kesalahan jenayah yang kita kena sama-sama perangi,โ€ katanya.

Pada 21 Okt, Pandelela mendedahkan beliau mempunyai pengalaman berdepan seorang jurulatih yang menjadikan perkara lucah sebagai bahan lawak.

Isu lawak rogol sebelum ini hangat diperkatakan susulan video tular yang memaparkan seorang pelakon tempatan, Fauzi Nawawi menceritakan semula babak rogol lakonannya bersama pelakon Raja Farah dalam sebuah rancangan televisyen.


Tak berani lagi nak luah dekat awam kot masa tu
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Messages
95,271
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
95,271
Reaction score
15,432
Points
1,906
Tak berani lagi nak luah dekat awam kot masa tu
aah tu lah tn TXT
biasanya klu nak dedahkan pada public dsb masa tu kena ada support yg kuat
pastu tu jurulatih dia, jadi ada unsur berbelah bagi
 

GamezStar

CG Top Poster Club
Messages
34,976
Joined
Jul 1, 2008
Messages
34,976
Reaction score
2,473
Points
201
sama la mcm isu ain mcm ni... lawak lucah = lawak
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Latest Threads General Chat

Top
Log in Register