Gangguan rangkaian Celcom di Lembah Klang

CG Sponsors




tokekapal114

Active Member
Joined
Apr 21, 2015
Messages
1,402
Reaction score
238
Points
43
Umobile yang unlimited data tu kan? Kelajuan internet maksimum cuma 5Mbps, kalau streaming sangat lancar atau ada sedikit gangguan?
Yup..betul tuan..unlimited data, unlimited kol kpd smua rangkaian..

Stakat ni smua lancar..dok dlm bilik pun leh streaming..pueh ati stakat ni..boleh sonyum..

*hanya Tertakluk pd coverage area rumah aku shj..huhuhu..yg lain wa xjamin..baik korang tanya jiran2 korang dlu sbelum tukau ke telco lain..
 
Sponsored Post

302

Legendary Member
Joined
Apr 30, 2009
Messages
10,839
Reaction score
64
Points
125
Yup..betul tuan..unlimited data, unlimited kol kpd smua rangkaian..

Stakat ni smua lancar..dok dlm bilik pun leh streaming..pueh ati stakat ni..boleh sonyum..

*hanya Tertakluk pd coverage area rumah aku shj..huhuhu..yg lain wa xjamin..baik korang tanya jiran2 korang dlu sbelum tukau ke telco lain..
tp utk hotspot hanye 10gb je kan
 

Jedi

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 15, 2009
Messages
41,978
Reaction score
1,568
Points
201
Tunggu Raya nanti.

Memang slow giler semuanya.

Ramai cuti kan.
 

abah5851

Active Member
Joined
Dec 5, 2014
Messages
2,362
Reaction score
94
Points
40
Yup..betul tuan..unlimited data, unlimited kol kpd smua rangkaian..

Stakat ni smua lancar..dok dlm bilik pun leh streaming..pueh ati stakat ni..boleh sonyum..

*hanya Tertakluk pd coverage area rumah aku shj..huhuhu..yg lain wa xjamin..baik korang tanya jiran2 korang dlu sbelum tukau ke telco lain..
yg Rm70 unlimited data ke?? kalau kawasan kurg coverage lembab gile...
 

TT

CG Super Hardcore Club
Joined
Jan 13, 2009
Messages
150,665
Reaction score
20,763
Points
1,661
Perkhidmatan Celcom alami gangguan



CELCOM Axiata Berhad (Celcom) mengesahkan rangkaian telekomunikasi syarikat terbabit mengalami gangguan di seluruh negara susulan kerja-kerja penyelenggaraan, sejak awal pagi ini.

Disebabkan proses berkenaan, jutaan pengguna syarikat terbabit tidak dapat mengakses Internet sejak bermula awal pagi tadi.

Namun, menerusi laman sosial syarikat terbabit, mereka memaklumkan perkara ini dijangka dapat diselesaikan pada jam 10 pagi ini.

Bagaimanapun, pihak Celcom memaklumkan sekiranya terdapat pengguna masih mengalami masalah sama selepas waktu berkenaan, mereka diminta berhubung langsung menerusi mesej langsung dengan menyatakan nama penuh, nombor telefon dan lokasi semasa untuk bantuan lanjut.

Gangguan ini menjadi ‘trending’ di kalangan pengguna laman sosial yang menggunakan #celcom untuk meluahkan rasa tidak puas hati disebabkan masalah berkenaan..

Malah, ada antara pengguna Celcom kesal kerana mereka tidak dimaklumkan lebih awal mengenai gangguan berkenaan hingga berdepan kesukaran.


 
Sponsored Post
Top
Log in Register