Gambar Sejarah Kota Pompeii Yang Musnah

CG Sponsors




abukrokok

Active Member
Joined
Aug 31, 2012
Messages
2,473
Reaction score
34
Points
30
nasib baik kota ni xdimusnahkan oleh orang2 itali yg bhebal
kalau x mungkin kita xdapat bukti kukuh kewujudan kisah pompei dan anggap dianggap kisah dongeng dan rekaan semata mata
 
Sponsored Post

cyborg

Active+ Member
Joined
Aug 14, 2008
Messages
4,573
Reaction score
97
Points
40
Jangan sesekali terasa nak pergi melawat tempat mcm ni plak sbb kita ditegah/dilarang utk melawat tempat semacam ini...
Apabila melalui tempat yg dilaknak, bersegeralah/lajukan perjalanan...
Org kita hari ni pelik, agama tegah tu yg nk buat...
Tgk contoh kat laut mati, itu tempat yg dilaknat, tp org kita bangga pergi kesana siap ambik gambar mandi kt sana...
Fuhhhh...#:-S
Begitu juga pusat judi Genting dan Universal Studio Singapura.
Tak perlu pegi tempat macam tu...
 

kapak

Legendary Member
Joined
May 30, 2008
Messages
19,557
Reaction score
251
Points
131
semasa nabi sedang mengembara bersama sahabat
tiba di 1 tempat, sahabat ambik air sungai nk uli gandum buat roti
nabi larang makan roti tu sbb tempat ni adalah tempat yg dilaknat Allah
roti tu bagi makan unta.

kesimpulan: xpayah pergi lawat tempat yg dilaknat Allah
jika terpaksa lalu di kawasan tu, kene jalan cepat2
 

Ashadieyah

Active Member
Joined
Sep 30, 2008
Messages
1,309
Reaction score
7
Points
25
Kisah pompeii ni aku byk baca masa form 6 sbb masa tu ada sejarah dunia { padahal tak perlu pun wakaka :p **.
Kalau krorang baca dan tgk lukisan dinding dia memang byk la benda2 lucah, 3some pun ada antara 2 org gay dan 1 pompuan malah lebih dari tu pun ada, benda yg kita ingat wujud dlm zmn moden ni. Syiling tu plak selain dari utk urusan matawang dikatakan digunakan oleh askar2 dan bukan org kawasan situ yg ada masalah komunikasi. Cth kalau diorg nak ehemm stail ni diorg akn tunjuk syiling stail yg diorg nak dgn pelacur. Malah buat hubungan tu adlh utk mensucikan diri dosa katakan, malah dlm temple diorg pun tuhan ada gambar tuhan tak cukup kain.. Kalau diikutkan tuhan diorg pun byk gila seks, klau korang suka dgn Herculas korang tau tak dia adalah hasil hubungan sulit antara tuhan zeus dan manusia malah ada tuhan diorg yg main dgn kambing. No wonder la diorg gila sek :eek:
 

hassanba

Fun Poster
Joined
Jul 16, 2013
Messages
156
Reaction score
0
Points
10
Duit dia pun dah jelas menunjukkan apa itu pompeii dan kenapa dilaknat..
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Mar 15, 2010
Messages
281,132
Reaction score
11,493
Points
2,376
FB_IMG_1586841727672.jpg

FB_IMG_1586841730519.jpg

THE RING LADY .

Info Oleh :: RVKXIV

Penemuan sebuah fosil rangka manusia lengkap ini dijumpai oleh ahli arkeologi . Rangka manusia lengkap ini dipercayai jantina wanita yang turut menjadi mangsa peristiwa letusan gunung berapi Vesuvius yang memusnahkan bandar Pompeii pada tahun 79 Masehi dahulu .

menurut kajian terhadap rangka manusia ini dianggarkan berusia sekitar 40-45 tahun ,kesihatannya didalam keadaan terbaik semasa dia mati dahulu.

Ahli arkeologi berpendapat bahawa semasa letusan gunung berapi Vesuvius terjadi ,wanita ini semasa hidupnya cuba bergegas mengambil barang barangan perhiasannya dimana semasa penemuan ini bukan sekadar lengkap rangkanya tetapi turut dijumpai barang kemas yang dipakainya iaitu dua utas rantai emas dilehernya dan dua bentuk cincin yang disarung ke jarinya.

Dengan penemuan ini ,ahli arkeologi menamakan fosil tulang ini dengan nama "The Ring Lady" bersempena dengan dua bentuk cincin bertahktakan batu Ruby dan batu Zamrud di jarinya ketika ditemui.

THE MAJOR
 
Sponsored Post
Top
Log in Register