Gambar resit Restoran Insaf ‘Cekik Darah’ pelanggan tersebar

CG Sponsors




kasturi

Legendary Member
Joined
Jul 22, 2006
Messages
13,525
Reaction score
3,270
Points
196
May 12, 2014



Sekeping gambar resit yang dikeluarkan oleh Restoran Insaf tersebar di media sosial berikutan dengan caj harga makanannya yang tidak masuk akal.

Menurut pemilik resit berkenaan, dia telah dikenakan caj sebanyak RM10.00 untuk sekeping murtabak kecil dan RM10.00 untuk sepotong ayam goreng.

Kalau beginilah harganya, sememangnya sesiapa yang memasuki restoran tersebut memang akan insaf buat selama-lamanya.

Apa yang menarik di sini, susulan dari pendedahan resit berkenaan, ramai yang tampil mendedahkan ketidakrelevanan restoran berkenaan dalam soal mengenakan harga makanan yang dianggap tidak munasabah.

Menurut mereka, Restoran Insaf ini sememangnya mengenakan harga yang mahal kepada pengunjungnya. Dan rata-rata orang Kuala Lumpur tahu akan sikap restoran tersebut yang suka mencekik darah pelanggannya.

Dedah mereka lagi, jika pelanggan mengambil seekor udang bersaiz sebesar ibu jari, harga yang akan dikenakan ialah RM12. Tetapi itu harga 5 tahun yang lepas.

Dari pemerhatian di media sosial, ini bukanlah pertama kali pengunjung menyuarakan ketidakpuasan hati terhadap Restoran Insaf.

Justeru, ramai yang memohon pihak KPDNKK tampil mengambil tindakan terhadap restoran berkenaan, bukannya hanya berani mengambil tindakan terhadap pengusaha kedai makanan bumiputera.




kalu gugel pon mcm dah lama berlaku...hrmm
 
Last edited:
Sponsored Post

userun

Super Active Member
Joined
Mar 16, 2009
Messages
6,352
Reaction score
67
Points
70
Nindiaa aku nak marah ni!! Warga kota, orang melayu take note, tunjukkan kuasa kita sebagai pengguna teramai, pakat2 boikot jangan pii...

Buah mempelam harumanis takpe la mahal sebab dia buah rare..:D
 

saxsor

Super Active Member
Joined
May 25, 2009
Messages
8,463
Reaction score
32
Points
70
Dah namanya pon House of High Class Muslim Food...
 

TT

CG Super Hardcore Club
Joined
Jan 13, 2009
Messages
152,088
Reaction score
20,952
Points
1,661
mati. kt genting pun xmcm ni

udang besar jari tu rm3 sekor
 

Dewa19Kangen

Banned
Joined
Oct 2, 2010
Messages
8,902
Reaction score
3
Points
65
nasi puteh 3 ringgit,tu belum tambah lg,tp ramai juga yang b*ngang dan b*doh terusan makan kat situ..
 

apoilenjau

Active+ Member
Joined
Jan 17, 2011
Messages
3,492
Reaction score
8
Points
25
Dh byk kali org report rest. Insaf ni sblm2 ni
Mmmg insaffffffff x g dh haha
 

syahsyah1234

Active+ Member
Joined
Dec 27, 2013
Messages
2,690
Reaction score
31
Points
30
Dah namanya pon House of High Class Muslim Food...
alahai, high class apanya. lain la yg masak tu chef
terkenal mcm jamie oliver ke. letak high class tu
wayang je lebih. pastu boleh la cas puluh puluh :(scam
 

TT

CG Super Hardcore Club
Joined
Jan 13, 2009
Messages
152,088
Reaction score
20,952
Points
1,661
owner mesti baca punya tp die kisah pulak sbb korang kalu mesti mari juga

ada butul ka?

ada butul kapla kasi jatuh
 

flygrow

Active+ Member
Joined
May 11, 2010
Messages
3,203
Reaction score
27
Points
30
aku rase nk p mkn kt kdai ni la..bile p kaunter nk bayor dpt tau harga mhal memula tangkap kepale die hentak kt mesin duit tu pastu,,owh saye terkejut..ahaha..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register