Gaji Perdana Menteri Malaysia..

CG Sponsors




qarm

Active Member
Joined
Dec 31, 2009
Messages
1,640
Reaction score
17
Points
25
Aku amik dari utusan...

PM terima gaji RM22,826.65 mulai 2004 - Nazri

KUALA LUMPUR 23 Nov. — Perdana Menteri menerima gaji bulanan sebanyak RM22,826.65 mengikut Akta Ahli Parlimen (Saraan)(Pindaan) 2005, mulai 1 Jan 2004.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata Timbalan Perdana Menteri pula dibayar RM18,168.15 sementara jemaah menteri menerima RM14,907.20.

"Gaji bulanan setiausaha politik sebagaimana yang ditetapkan dalam Ketentuan Saraan Setiausaha Politik 1980 adalah RM5,709.99 yang juga berkuat kuasa pada 1 Jan 2004,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam jawapan bertulis bagi pertanyaan N.Gobalakrishan (PKR-Padang Serai) mengenai penetapan gaji dan semua bentuk elaun yang dinikmati anggota kabinet, setiausaha politik serta jumlah emolumen serta elaun kepada anggota kabinet dari 2005 hingga 2009 di persidangan Dewan Rakyat hari ini.

Mohamed Nazri berkata jumlah gaji tahunan yang telah dibayar kepada anggota kabinet bagi tahun lepas ialah RM5,470,942.40 dan RM5,783,993.60 pada 2008.

Katanya, sejumlah RM5,858,529.60 dibayar pada 2007 manakala RM5,858,529.60 pada 2006 dan RM6,007,601.60 pada 2005. — Bernama
 
Sponsored Post

alberq

Legendary Member
Joined
Apr 7, 2009
Messages
11,738
Reaction score
37
Points
120
byk tu...belum masuk elaun lagi ke?
 

lizzqute

Super Active Member
Joined
Feb 8, 2010
Messages
9,786
Reaction score
58
Points
70
Masyukkkkkkkkkkkkk..... Tapi, kenapa kecik sangat????? sepatotnyer kene lagi tinggi tu...
 

-pojie-

Well-Known, Member, XM Official, Representative
Joined
Oct 29, 2008
Messages
20,951
Reaction score
50
Points
120
masyukkk~~
tp ade yg rase x cukop lg tue..
lau aku dh rase syukur sgt2..
 

wokyoh fx

Super Active Member
Joined
Aug 25, 2010
Messages
7,161
Reaction score
49
Points
70
byk tu...belum masuk elaun lagi ke?
yes diorang byk lagi elaun .. makan pakai travel kejadah semua boleh claim pendek kata terima gaji bersih laa .. :(:)((
 

matalim

Legendary Member
Joined
Jan 7, 2007
Messages
15,794
Reaction score
58
Points
120
gaji ciput je:D

yg penting POWER! power is money beb...
 

sfauzie

Active+ Member
Joined
Dec 8, 2007
Messages
3,792
Reaction score
10
Points
25
wow...10 kali ganda dari gaji aku...Alhamdulillah...rezeki beliau...
 

g_kan

Active Member
Joined
Jan 22, 2008
Messages
2,279
Reaction score
180
Points
33
basic je kot...campur elaun mau 50k kot...
 

abahmu

Legendary Member
Joined
Feb 21, 2007
Messages
17,952
Reaction score
125
Points
123
tu x cmpur duit2 komisen lg
 

Untouchable

Fun Poster
Joined
Aug 6, 2009
Messages
477
Reaction score
0
Points
10
itu gaji dah lama tak cucuk kat ATM.... cuba depa tanya.. PM pakai ATM kad bank mana ??? takkan bayaq dengan cash kot...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register