BTC USD 57,731.1 Gold USD 1,831.42
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Gadis ganas tersungkur

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
KAJANG: Bukan calang-calang penjenayah kerana walaupun baru berusia 20 tahun, gadis ini menjadi ‘kepala’ satu sindiket samun kereta mewah di Lembah Klang, sejak setahun lalu.

Gadis dikenali sebagai Ah Moon atau nama sebenarnya Wong Sau Lai pernah ditahan di Ampang selepas disyaki terbabit dalam beberapa siri rompakan bersenjata membabitkan kedai emas dan premis menjual loteri serta pecah rumah sejak awal tahun ini.

Dia yang dianggap ganas turut dikesan memiliki pistol selain sanggup melanggar kereta polis yang mengejarnya serta gagal menghadiri perbicaraan mahkamah pada Mei lalu.

Ah Moon menjalankan kegiatan samun kereta mewah bersama dua lelaki, termasuk kekasihnya sejak setahun lalu.

Rakan kepada wanita terbabit bagaimanapun ditahan polis di sekitar ibu kota dua minggu lalu manakala dia dan teman lelakinya diburu polis.


Selepas beberapa lama hidup dalam buruan, pasangan kekasih itu tumpas di tangan sepasukan polis di sebuah kondominium di Sungai Long di sini, awal pagi semalam.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Mohd Bakri Zinin, berkata polis yang mendapat maklumat mengenai kedua-dua suspek menyerbu rumah yang disewa mereka kira-kira jam 3 pagi semalam.

Ketika serbuan, katanya, wanita itu menembak seorang pegawai polis, Cif Inspektor Ng Wai Leong dari Bahagian Jenayah Berat (D9) Ibu Pejabat Polis Kuala Lumpur menyebabkannya cedera di kedua-dua betis.

“Polis sebelum itu terpaksa memecah jeriji besi pintu rumah suspek apabila mereka enggan membukanya.

“Hasil pemeriksaan mendapati kedua-duanya bersembunyi dalam sebuah bilik.

“Mereka bertindak ganas dengan melepaskan lebih enam das tembakan ke arah polis menggunakan dua pucuk pistol,” katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kajang di sini, semalam.

Beliau berkata, polis tidak mempunyai pilihan dengan terpaksa membalas tembakan serta membunuh mati kedua-dua suspek itu.

“Susulan itu, polis merampas dua pucuk pistol selain puluhan nombor plat kereta, kapak dan pisau, sebuah kereta BMW di tempat letak kereta di kondominium itu,” katanya.

Pegawai polis yang cedera itu dikejarkan ke hospital berhampiran sebelum dipindahkan ke Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM).

Mohd Bakri berkata, siasatan mendapati suspek terbabit dalam kegiatan mencuri kereta mewah sejak setahun lalu membabitkan anggaran kerugian lebih RM3 juta.

“Mereka disyaki terbabit dalam 24 kes di Kuala Lumpur dan lapan kes di Selangor dengan menjadikan kawasan kediaman mewah sebagai sasaran utama operasi.

“Taktik yang digunakan adalah wanita terbabit berperanan mengenal pasti sasaran sebelum dua lelaki terbabit menyamun kenderaan mangsa,” katanya.

Beliau berkata, kejadian terbaru yang didalangi suspek pada 10 Oktober lalu membabitkan sebuah kereta jenis BMW di Cheras.

Menurutnya, penjenayah itu disifatkan amat ganas kerana mempunyai pistol dan senjata api berbahaya lain.

“Siasatan diteruskan bagi mengesan saki baki ahli sindiket yang masih bebas,” katanya.

Ganas pun tarak guna mampos cepat kena tembak
 
Sponsored Post

vtec

Fun Poster
Joined
Jun 3, 2007
Messages
516
Reaction score
3
Points
15
wei geng attach la gambaq mai
 

gooddjinn

Active Member
Joined
Mar 14, 2006
Messages
2,432
Reaction score
122
Points
43
kalau kawin ngan aku amoi ni, dah macam 'my wife is a gangster' nie.. huhu

:D :D :D
 

kuhik

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
Ah Moon? bukan pembaca berita trafik di Hot FM ke? heheheh :D
 

KrisSMerah

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Apr 22, 2006
Messages
8,041
Reaction score
18
Points
65
byk sangat kes. leceh kalau main tangkap2 ni. nak naik turun mahkamah. tembak je. sonang bai two. amik ubat.

jangan polis tersalah tembak lepas ni dah la
 

ikscentre

Super Active Member
Joined
Jun 14, 2008
Messages
7,905
Reaction score
1
Points
65
klu pompuan leh jd kepala.. yg lelaki tu jd ape plak..
biasanye lelaki yg jd kepala.. adoii!!..

cmne pun..bgs la kena tembak.. menyusahkan org jer..
 

ulam

CG Top Poster Club
Joined
Apr 30, 2008
Messages
22,373
Reaction score
59
Points
120
Mesti benih gangster.... :-?
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register