BTC USD 51,372.2 Gold USD 1,782.66
Time now: Jun 1, 12:00 AM

First Dairy Farm terpaksa buang susu, rugi lebih RM200,000

alisha_qistina

Super Active Member
Messages
6,412
Joined
Jun 27, 2008
Messages
6,412
Reaction score
257
Points
81
MUADZAM SHAH 15 Dis. — Pengarah Urusan syarikat tenusu, First Dairy Farm (M) Sdn Bhd, Datuk Muhammad Alwi Abdullah tidak terdaya membendung air matanya selepas melihat produk keluarannya terpaksa dibuang begitu saja.

Sambil melihat susu segar mengalir keluar dari dua lori tangki syarikatnya ke dalam satu lubang yang digali, Muhammad Alwi berteriak menyatakan bahawa dia bukan hanya membuang susu lembu, malah membuang sumber rezekinya.

Muhammad Alwi berkata, beliau terpaksa berbuat demikian selepas susu segar keluaran 380 ekor lembu di ladangnya tidak diterima oleh dua syarikat pengeluar produk tenusu terkenal di negara ini atas alasan rosak dan dicemari bakteria.

"Selepas produk kami ditolak, kami melakukan beberapa ujian dan mendapati susu ini masih elok,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Dakwanya, sejak dua bulan lepas, sebanyak 91,500 liter susu lembu segar dengan nilai RM228,750 terpaksa dibuang.
 
Sponsored Post

hazwan17

Super Active Member
Messages
7,442
Joined
Nov 24, 2007
Messages
7,442
Reaction score
3
Points
65
kesiannya...nk wat mcm mane kan....
 

virtualbiz

Active+ Member
Messages
4,899
Joined
Feb 20, 2008
Messages
4,899
Reaction score
177
Points
33
apo pasal lak..betul ke laporan yg ckp susu tu dijangkiti bakteria..ke ada sebab lain?
 

slayer7815

Active+ Member
Messages
3,221
Joined
Mar 27, 2009
Messages
3,221
Reaction score
33
Points
30
ada yg dengki nie hemmm mmg ssh nak tgk org melayu maju
 

GamezStar

CG Top Poster Club
Messages
35,038
Joined
Jul 1, 2008
Messages
35,038
Reaction score
2,485
Points
201
paking je sendiri ... buat susu pekat sendiri je .. nak harapkan org lain ni la jadi
 

abahmu

Legendary Member
Messages
17,952
Joined
Feb 21, 2007
Messages
17,952
Reaction score
126
Points
123
rugi 200k pun berteriak jgk ye dato :d
 

abahmu

Legendary Member
Messages
17,952
Joined
Feb 21, 2007
Messages
17,952
Reaction score
126
Points
123
aku suka farmhouse fresh milk...rasa lemak2 gitu..
 

mangkaq

Super Active Member
Messages
8,834
Joined
Mar 13, 2008
Messages
8,834
Reaction score
71
Points
75
Mari kita boikot pengeluar syarikat tenusu tu...
 

emoney

Super Active Member
Messages
8,574
Joined
Feb 13, 2007
Messages
8,574
Reaction score
86
Points
70
Kenapa perlu dibuang...dimanakah kewarasan akal & fikiran.

Kalau disedekahkan kepada org ramai dapat jugak pahala. ni tidak...

Susah la kalau hanya tahu nak untung jer....

:(scam:(scam:(scam
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register