Fakta Sains Tentang Ular Yang Perlu Anda Tahu

CG Sponsors




Sponsored Post

ezeynet

Super Active Member
Joined
Mar 11, 2009
Messages
8,839
Reaction score
4
Points
65
rasanya mcm terbalik je bro..ke aku yg salah:-?
kalau ular mana paham kita halau keluar..
telinga pun takde :))
kalau jin dia paham dia akan keluar..
 

Kiniki

Super Active Member
Joined
Feb 20, 2011
Messages
9,234
Reaction score
10
Points
65
ular adalah penyerang hendap..serius aku takut dgn ulaq..
 

dEEn74

Active Member
Joined
Sep 2, 2009
Messages
1,650
Reaction score
0
Points
20
kalau ular mana paham kita halau keluar..
telinga pun takde :))
kalau jin dia paham dia akan keluar..
agak reasonable jugak tu bro...mungkin aku yg silap dengar kot..:)
hujung thn lps aku ada kisah pasal ular tau2 ada kt dlm umh..masa tu dekat kul 1 pg..aku tgah siapkan report smbil ngadap CG kt meja PC...tiba2 ada bunyi benda jatuh kt lantai..umh aku umh kayu kampung dan ada tikar getah..so bunyi benda jatuh agak kuat..bila toleh blakang ada ular warna hitam..sejuk kejap satu badan..x silap ular tedung..pnjang lbh kurang 1 meter lbh la..tp x gerak cuma kepala dh start kembang dan berdiri dlm sekaki tinggi tp x nmpk nk mengancam...suruh gak ular tu kluar tp x gerak pn..ular tu ikut je pergerakkan aku nak pegi bukak pintu..lps tu aku ambik batang mop dan mengetuk lantai suruh dia kluar kalau x aku bunuh...x gerak jgak...last2 aku tolak bdn ular sikit dekat ke pintu dan tiba2 terus kluar..carik2 kt bwh umh x jumpa..
yg jd muskilnya ular tu jatuh dr mana sebab atas ada syiling dan tak de tmpat utk ular tu berpaut..satu lagi x de sapa yg terjaga walaupn bunyi aku terkejut dan melompat2 kegelian semasa nk halau ular tu kluar..smp skarang aku tak cerita kt org umah dan ank2 pasal peristiwa ni takut dia org fobia pulak..
 

ezeynet

Super Active Member
Joined
Mar 11, 2009
Messages
8,839
Reaction score
4
Points
65
agak reasonable jugak tu bro...mungkin aku yg silap dengar kot..:)
hujung thn lps aku ada kisah pasal ular tau2 ada kt dlm umh..masa tu dekat kul 1 pg..aku tgah siapkan report smbil ngadap CG kt meja PC...tiba2 ada bunyi benda jatuh kt lantai..umh aku umh kayu kampung dan ada tikar getah..so bunyi benda jatuh agak kuat..bila toleh blakang ada ular warna hitam..sejuk kejap satu badan..x silap ular tedung..pnjang lbh kurang 1 meter lbh la..tp x gerak cuma kepala dh start kembang dan berdiri dlm sekaki tinggi tp x nmpk nk mengancam...suruh gak ular tu kluar tp x gerak pn..ular tu ikut je pergerakkan aku nak pegi bukak pintu..lps tu aku ambik batang mop dan mengetuk lantai suruh dia kluar kalau x aku bunuh...x gerak jgak...last2 aku tolak bdn ular sikit dekat ke pintu dan tiba2 terus kluar..carik2 kt bwh umh x jumpa..
yg jd muskilnya ular tu jatuh dr mana sebab atas ada syiling dan tak de tmpat utk ular tu berpaut..satu lagi x de sapa yg terjaga walaupn bunyi aku terkejut dan melompat2 kegelian semasa nk halau ular tu kluar..smp skarang aku tak cerita kt org umah dan ank2 pasal peristiwa ni takut dia org fobia pulak..
jin la tu..bertuah ko jumpa..:))
 

seether

CG Top Poster Club
Joined
Jul 30, 2010
Messages
28,417
Reaction score
6
Points
311
tp ade la member2 aku yg bela ular..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register