BTC USD 64,924.7 Gold USD 2,326.47
Time now: Jun 1, 12:00 AM

enjin bergegar kuat..jalan semput2..minyak makan kuat..

haudli

CG Top Poster Club
gem
Messages
47,323
Paid Membership
Joined
Jul 15, 2009
Messages
47,323
Reaction score
452
Points
136
masalah selesai...
akhirnye..dengan bermodalkan rm 290..masalah ku telah setel..Alhamdulillah...

komponen yg telah di tukar ialah 4 biji spark plug,wayar kabel plug dan juga komponen yg sambungkan wayar kabel tu...

kerosakan yg dinyatakan ialah berlakunye shortage..sehingga buat minyak menderu2 turun dan jalan tersengggut2...

fuel pam telah disahkan masih selamat utk dipakai...







masalah..



Alkisah,kete aku ni wat hal...time aku bawak td..tetibe je,enjin bergegar kuat,pastu jalan semput2..

macam minyak x sampai..
dan lagi satu,aku tgk meter minyak tu cepat je turun..

kete gen2..manual

ade sesape leh tolong explain ape yg terjadi x??

esok mmg aku cadang nak ke bengkel,tapi mana la tau ade idea penyelesaiaan yg akan aku dapat dr pandangan korang..
 
Last edited:
Sponsored Post

Mcm api tak cukup jer...sbb ko ckp meter minyak cpt turun, mana tak pembakaran tak cukup sempurna(semput) sbb api tak cukup kat distributor utk alirkan ke plug, esok check lah, ak agak jer ni.... tanyalah yg lebih pakar

sebelum ni mmg ade masalah kat plug,lepas tu ok....tapi masa tu,minyak tak turun cepat..masa 1st gear je semput..

kali ni,sampai gear 5 pun semput lagi...gegar lak kuat..
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Back
Top
Log in Register