Elaun guru takmir melaka tinggal rm 10!

CG Sponsors




shane

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
14,005
Reaction score
208
Points
133
16 February 2010
ELAUN GURU TAKMIR MELAKA TINGGAL RM 10!

Bermula minggu ini semua elaun guru takmir di Melaka dipotong daripada RM 50 tinggal Rm 10 je. Perkara ini dinyatakan oleh Majlis Agama Islam Melaka melalui surat yang diedarkan kepada semua guru takmir yang terlibat mengajar di surau dan masjid di seluruh Melaka. Langkah itu sebagai langkah penjimatan yang dilakukan oleh kerajaan negeri Melaka dalam menangani krisis kegawatan ekonomi.

Saya mencadangkan, cek yang dipulangkan oleh kerajaan Negeri Selangor yang 'didermakan' oleh kerajaan Melaka untuk membayar tunggakan cukai tanah milik Yayasan Basmi Kemiskinan digunakan untuk menampung kos membayar elaun guru takmir di Melaka.

Saya rasa itu lebih besar pahalanya jika dilakukan oleh Ketua Menteri Datuk seri Muhd. Ali Rustam kerana mengutamakan keperluan dalam negeri daripada menjaga kepentingan negeri lain.

Jika kerajaan negeri sanggup berhabisan puluhan ribu ringgit hanya untuk program 'Gegau 1 Melaka' baru-baru ini tak kanlah kerajaan Melaka tak mampu nak bayar elaun guru takmir? Ada baiknya Ketua Menteri Melaka belajar daripada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng bagaimana kaedah menaikan elaun guru takmir dan para penghafal Al Quran di Pulau Pinang seperti yang dilakukan kerajaan negeri.

Posted by angkasanuri at 2/16/2010 05:24:00 PM

sumber

Ali Rustam berlagak macam kerajaan Melaka kaya sampai nak jadi hero bayar hutang YBK etc, rupa2nya tak reti prioritize... guna duit rakyat untuk tunjuk dia hero!!!


 
Sponsored Post

Kehidupan

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
tak pe...

masih dapat elaun lagi tuh....

kita tetap pertahankan hak Melayu....
 

kawecool

Active Member
Joined
Nov 8, 2007
Messages
2,482
Reaction score
3
Points
25
skrg nie semua harga barang naik..kalu nak potomg gaji mcm xadil dan menyusahkan rakyat plk..

sepatutnya [email protected] naik sejajar dgn kenaikan harga barang!!!

UMNO mmg JUARA RAKYAT!!!xper, sebab UMNO aku sokong!!! ;p
 

shane

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
14,005
Reaction score
208
Points
133
Eh ...bukan yg suka potong upah Ustaz2 ni pun Lim Guan Eng juga kan....:)):)):))

MB2 Islam lain mana buat kerja2 camni, sebab Islam di utamakan....:)):)):))
 
Last edited:

ebizz

Fun Poster
Joined
Nov 17, 2007
Messages
898
Reaction score
30
Points
20
salam

saya sarankan pelajar kutip singgit sorang dan hadiahkan kepada guru tersebut. takyah nak mengharapkan elaun ciput tu. sekurang2nya semangat mengajar guru tersebut tidak luntur dan para pelajar dapat ilmu :((
 

Kehidupan

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
Eh ...bukan yg suka potong upah Ustaz2 ni pun Lim Guan Eng juga kan....

MB2 Islam lain mana buat kerja2 camni, sebab Islam di utamakan....
asek si Guan Eng je bersalah.....:eek::eek:

 

Bijan2008

Active Member
Joined
Oct 26, 2008
Messages
1,214
Reaction score
5
Points
25
Mana PERKASA ni??? Buktikan kamu pertahankan MELAYU, bukan AMNO...
 

ratusanRM

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Apr 8, 2007
Messages
22,686
Reaction score
359
Points
131
guru takmir kena ngajar secara percuma je :p:p
 

shane

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
14,005
Reaction score
208
Points
133
Mana PERKASA ni??? Buktikan kamu pertahankan MELAYU, bukan AMNO...
Katok Paduko Ifroghim Ali tak berani rejoin UMNO takut di makan sumpah & sumpah seranah rakyat. Dia buat PERKASA & UMNO bagi support lawan PR. Bila membership PERKASA dah ramai, mungkin dia boleh daftar PERKASA sebagai parti politik & sertai BN... dia tak masuk UMNO seperti sumpah nya!!!

 
Sponsored Post
Top
Log in Register