Elak Gaduh Suami, KWK Saran Wanita Cakap Macam Doraemon

CG Sponsors




Laici

Super Active Member
Joined
Aug 19, 2014
Messages
5,267
Reaction score
645
Points
111
rina ni bukan ke menteri ipt ?

buat kerja kau je la
haritu isu budak2 ipt balik kampung pun tak dpt settle. kesian budak2 cari tiket malam2 balik kampung
rina menteri KPWKM bang...dulu menteri KPLB...

bagi aku, menteri n timbalan KPWP dulu nampak buat kerja..tapi tak tahu la, awal lagi nak bandingkan...tapi kalau berterusan camni nasihat n bantuan pada wanita dan keluarga, memang orang gelak jer la kat kementerian dorang
 
Sponsored Post

Xploit Machine

Legendary Member
Joined
Nov 23, 2012
Messages
18,010
Reaction score
3,252
Points
236
Kementerian Tarik Keluar Nasihat "Tiru Nada Suara Doraemon"

31.03.2020 - Kuala Lumpur, Susulan kritikan meluas, Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Rina Harun telah mengeluarkan dua nasihatnya kepada golongan ibu bekerja dan isteri sebelum ini daripada halaman media sosialnya.

Ia juga mengeluarkan suatu kenyataan menjelaskan hasrat di sebalik itu dan "memohon maaf" sekiranya tidak bersesuaian.

"Kami mengambil maklum respon banyak pihak berhubung beberapa tips untuk wanita yang dipromosikan semasa berada di dalam tempoh Perintah Kawalan Pegerakan (PKP) melalui poster-poster yang telah disiarkan di media sosial kami.

"Pendekatan yang digunakan adalah untuk berkongsi kaedah dan amalan untuk mengekalkan hubungan yang positif dalam keluarga dan ketika menjalani fasa bekerja dari rumah.

"Pihak kami memohon maaf sekiranya beberapa tips yang dikongsikan tidak bersesuaian dan menyentuh sensitiviti golongan tertentu serta akan lebih berhati-hati pada masa akan datang," kata Ketua Pengarah Jabatan Pembangunan Wanita Saidatu Akhma Hassan.

Dalam satu siri hantaran Instagram semalam, kementerian menasihatkan isteri-isteri untuk tidak bertengkar dengan suami mereka dan sebaliknya mengesyorkan mereka mencontohi suara watak kartun Doraemon untuk menggalakkan pasangan mereka membantu dengan kerja rumah semasa PKP.

Dalam hantaran yang lain, kementerian itu mencadangkan agar ibu bekerja boleh bersolek bagi membolehkan fokus dan produktiviti yang lebih baik. Ia juga mengingatkan agar wanita tidak bekerja terlalu keras sehingga mengabaikan ahli keluarga.

Bagaimanapun kedua-dua hantaran itu sudah dipadam.

Terdahulu, kumpulan hak wanita dan pemimpin politik telah membidas hantaran berkenaan, berkata, kementerian itu seharusnya membantu wanita yang berdepan keganasan rumah tangga dan kebajikan, bukannya memberi tumpuan kepada penampilan dan nada suara wanita.



Berita asal https://www.malaysiakini.com/news/517989
 

hj_maikel

CG Top Poster Club
Joined
May 19, 2010
Messages
29,617
Reaction score
2,231
Points
191
Ada satu video perempuan berkemban buat suara doraemon..
Habis kena troll... tp ok lah bleh buat hiburan... 😆
 

jaws_am

Legendary Member
Joined
May 29, 2008
Messages
10,656
Reaction score
1,843
Points
191
diam diri lagi bagus..
send gambar nih kpd isteri untuk dia mudah faham..

87469387_619410968634757_9130001530898874368_n.jpg


🤣🤣🤣
 

kai2020

Super Active Member
Joined
May 14, 2006
Messages
5,701
Reaction score
784
Points
111

Jedi

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 15, 2009
Messages
42,755
Reaction score
1,869
Points
201
Nak buat lawak pun agak2 lah.
 

imatheonlyone

Legendary Member
Joined
Mar 11, 2009
Messages
13,048
Reaction score
420
Points
141
Bab penampilan Tu dah betul dah yg g letak doraemon Tu dah kenapa
 
Sponsored Post
Top
Log in Register