Ekonomi amerika merosot....haha

CG Sponsors




nuex

Active+ Member
Joined
Feb 23, 2008
Messages
4,039
Reaction score
33
Points
30
Keegoan dan keangkuhan AS dalam bidang ekonomi semakin merudum. Hari ini berita BBC melaporkan bakal presiden, Barrack Obama, mengatakan ekonomi AS sedang ‘SANGAT SAKIT’ dan sangat serius masalahnya.

Rakyat AS yang kehilangan kerja semakin ramai. Obama pula berdepan kesukaran memikir dan merancang pelannya untuk ekonomi tenat AS, Presiden Bush sungguh seronok dengan serangan Yahudinya

(Rujuk http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/7811326.stm).

Jualan kereta di AS pula kini diratah serangan virus kegawatan ekonomi apabila ia jatuh ke tahap paling teruk sejak 1992. Jualan di pasaran Detroit Three jatuh 50 peratus buat pertama kalinya.

Chrysler pula rugi dengan kejatuhan jualan 53 peratus manakala jualan Toyota, Honda, General Motors (GM) dan Ford jatuh 31 peratus kepada 37 peratus

(Rujuk http://uk.biz.yahoo.com/06012009/323/auto-sales-crash-2008-hits-lowest-level-since-1992.html).

Seorang rakan warga negara AS di sini memaklumkan kepada kami, Bush merancang untuk AS menyertai perang. Ia satu jalan supaya pelantikan rasmi Obama sebagai Presiden AS pada 20 Januari ini terpaksa ditangguh kerana berdasarkan undang-undang negara itu, jika Amerika dalam peperangan, Presiden yang sedang menerajui akan kekal.

Kami tidak mengetahui sejauh mana benarnya ramalan atau analisis ini. Cuma ini mungkin satu sebab Obama dan rakannya senyap sunyi serta mengelak memberi komen dalam isu Palestin.

Namun saya beranggapan, mungkin hasrat Bush sedikit terganggu kerana untuk berperang, Amerika perlukan berbillion dolar AS. Persoalannya, bagaimana ia mampu mengeluarkan dana terbabit, sedangkan negara itu dalam keadaan ekonomi yang sangat sakit dan teruk.

Kalau sebelum ini yang tidak kurang bengisnya adalah UK, sebagaimana dalam kes Iraq. Namun, kini UK agak senyap sunyi sikit.

Alhamdulillah. Mengapa? Jika AS sedang merudum dengan teruknya, setiap hari berita keparahan ekonomi UK semakin menjalar, sehingga nilai Pound Sterling jatuh menjunam hampir sama, malah pernah lebih rendah daripada matawang Euro.

Kes buang kerja tidak henti-henti, pasar raya dan syarikat besar satu demi satu ‘bungkus’ seperti Woolworth, MFI dan banyak lagi, menyebabkan kebanjiran penganggur, ditambah dengan cuaca sejuk luar biasa sehingga kami yang ada di sini turut bimbang

kalo AS merudum efect kat mesia gak...#:-S
 
Sponsored Post

my.name.is.nad

Legendary Member
Joined
May 12, 2008
Messages
10,496
Reaction score
6
Points
115
tak de lah.. negara kita kan kaya.. kekekek.. baik bankrutp terus negeri us tu!
 

anasz

Active+ Member
Joined
Nov 8, 2007
Messages
3,582
Reaction score
43
Points
30
Keegoan dan keangkuhan AS dalam bidang ekonomi semakin merudum. Hari ini berita BBC melaporkan bakal presiden, Barrack Obama, mengatakan ekonomi AS sedang ‘SANGAT SAKIT’ dan sangat serius masalahnya.

Rakyat AS yang kehilangan kerja semakin ramai. Obama pula berdepan kesukaran memikir dan merancang pelannya untuk ekonomi tenat AS, Presiden Bush sungguh seronok dengan serangan Yahudinya

(Rujuk http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/7811326.stm).

Jualan kereta di AS pula kini diratah serangan virus kegawatan ekonomi apabila ia jatuh ke tahap paling teruk sejak 1992. Jualan di pasaran Detroit Three jatuh 50 peratus buat pertama kalinya.

Chrysler pula rugi dengan kejatuhan jualan 53 peratus manakala jualan Toyota, Honda, General Motors (GM) dan Ford jatuh 31 peratus kepada 37 peratus

(Rujuk http://uk.biz.yahoo.com/06012009/323/auto-sales-crash-2008-hits-lowest-level-since-1992.html).

Seorang rakan warga negara AS di sini memaklumkan kepada kami, Bush merancang untuk AS menyertai perang. Ia satu jalan supaya pelantikan rasmi Obama sebagai Presiden AS pada 20 Januari ini terpaksa ditangguh kerana berdasarkan undang-undang negara itu, jika Amerika dalam peperangan, Presiden yang sedang menerajui akan kekal.

Kami tidak mengetahui sejauh mana benarnya ramalan atau analisis ini. Cuma ini mungkin satu sebab Obama dan rakannya senyap sunyi serta mengelak memberi komen dalam isu Palestin.

Namun saya beranggapan, mungkin hasrat Bush sedikit terganggu kerana untuk berperang, Amerika perlukan berbillion dolar AS. Persoalannya, bagaimana ia mampu mengeluarkan dana terbabit, sedangkan negara itu dalam keadaan ekonomi yang sangat sakit dan teruk.

Kalau sebelum ini yang tidak kurang bengisnya adalah UK, sebagaimana dalam kes Iraq. Namun, kini UK agak senyap sunyi sikit.

Alhamdulillah. Mengapa? Jika AS sedang merudum dengan teruknya, setiap hari berita keparahan ekonomi UK semakin menjalar, sehingga nilai Pound Sterling jatuh menjunam hampir sama, malah pernah lebih rendah daripada matawang Euro.

Kes buang kerja tidak henti-henti, pasar raya dan syarikat besar satu demi satu ‘bungkus’ seperti Woolworth, MFI dan banyak lagi, menyebabkan kebanjiran penganggur, ditambah dengan cuaca sejuk luar biasa sehingga kami yang ada di sini turut bimbang

kalo AS merudum efect kat mesia gak...#:-S
Info yg menarik.wait n see
 

fordLASER

Legendary Member
Joined
Mar 22, 2007
Messages
10,806
Reaction score
54
Points
120
Sudah tiba masanya rakyat mlaysia terutama umat islam melakukan perang ekonomi terhadap proxy zionist....

biarkan proxy zionist hancur , jgn bail out .... bina smula produk yg sama tp berasaskan keuntungan kpd mlaysia ...

Malaysia jugak berkemampuan dan x memerlukan sokongan ekonomi dr proxy zionist....

Mari kita bersama2 lakukan perang ekonomi dgn memboikot proxy zionist di mlaysia.
 

Ahwazi Mustafa

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Feb 18, 2008
Messages
11,541
Reaction score
17
Points
130
Asalkan mereka (AS dan sekutunya) juga menderita!!
 

nuex

Active+ Member
Joined
Feb 23, 2008
Messages
4,039
Reaction score
33
Points
30
ramai rakyat AS dh msuk islam...
 

Ahwazi Mustafa

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Feb 18, 2008
Messages
11,541
Reaction score
17
Points
130
boikot barangan israel,us dan sekutunya! ayuh rakyat malaysia, beli brg buatan tempatan!!!
 

AZAM_PENJUAL_MESRA

Fun Poster
Joined
Jun 2, 2008
Messages
520
Reaction score
2
Points
15
yen naik la.mampos la bisnes member aku:))

ni la ekonomi berdasarkan kapitalis..berdasar kan riba.
seorang tak boleh byr interest..satu dunia kene effect.
byk lagi factor.aku pun expert sgt.

harap2 malaysia tak kene effect byk sgt.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register