BTC USD 48,052.6 Gold USD 1,753.50
Time now: Jun 1, 12:00 AM

DUNIA Pau, kicap China pula dicemari melamin, racun serangga

Lynn_81

Active+ Member
Joined
Oct 31, 2008
Messages
3,599
Reaction score
18
Points
25
BEIJING: Selepas susu, hasil tenusu dan telur, kini produk seperti pau, 'dumpling' sejenis makanan kukus dan kicap buatan China pula didakwa dicemari melamin dan racun serangga.

Pendedahan membabitkan makanan buatan China yang dijual di Jepun, menjejaskan lagi imej produk Beijing yang menyaksikan pelbagai barang pengguna dan haiwan seperti alat mainan, tayar, ubat gigi, makanan haiwan peliharaan, buaian bayi yang mengandungi bahan racun.

Awal bulan ini, China berkata ia tidak menemui sebarang bukti pau kacang beku yang ditarik balik jualannya di Jepun, dicemari racun serangga. Ia berikutan kejadian awal tahun ini apabila beberapa penduduk Jepun sakit selepas makan makanan itu yang turut mengandungi racun serangga.

DUNIA Pau, kicap China pula dicemari melamin, racun serangga


BEIJING: Selepas susu, hasil tenusu dan telur, kini produk seperti pau, 'dumpling' sejenis makanan kukus dan kicap buatan China pula didakwa dicemari melamin dan racun serangga.

Pendedahan membabitkan makanan buatan China yang dijual di Jepun, menjejaskan lagi imej produk Beijing yang menyaksikan pelbagai barang pengguna dan haiwan seperti alat mainan, tayar, ubat gigi, makanan haiwan peliharaan, buaian bayi yang mengandungi bahan racun.

Awal bulan ini, China berkata ia tidak menemui sebarang bukti pau kacang beku yang ditarik balik jualannya di Jepun, dicemari racun serangga. Ia berikutan kejadian awal tahun ini apabila beberapa penduduk Jepun sakit selepas makan makanan itu yang turut mengandungi racun serangga.

"Hasil ujian pegawai Jepun ke atas produk seperti kicap, menemui bahan kimia toluene dan acetic ester. Ia boleh membahayakan kesihatan orang ramai," lapor agensi berita Xinhua, semalam.


P/S so sape2 yg suka mkn kicap tuh berhati2lah sikit..
 
Sponsored Post

CG Robot

Legendary Member
Joined
Apr 23, 2008
Messages
11,754
Reaction score
12
Points
115
Selamat Datang ke CariGold Forum!

Hi Lynn_81,

Salam sejahtera dan selamat datang kami diucapkan pada anda. Di harapkan anda dapat bersama-sama bekerjasama di dalam mematuhi segala peraturan forum yang telah ditetapkan.

Sebelum anda bermula untuk memulakan posting, anda WAJIB membaca peraturan forum DI SINI.

Anda juga digalakkan membaca Terms & Regulations forum DI SINI.

Sekiranya anda mempunyai apa-apa komen, cadangan ataupun aduan, sila hubungi kami terus DI SINI.

Kami mengucapkan semoga anda bergembira dan juga dapat menimba ilmu pengetahuan disamping memperolehi kawan baru sepanjang berada di sini.

:) SELAMAT BERFORUM! :)

----------------------------------------------------------------

Hi Lynn_81,

Greetings & welcome aboard! We wish you could bring full cooperation in abiding the forum rules.

Before you make any post, you MUST read the forum rules HERE.

You're also advise to read our Terms & Regulations HERE.

If you have any comments, suggestions & complaints, kindly do directly contact us HERE.

We wish you will be happy, get a lot of informations and also friends while you're in here.

:) HAPPY POSTING! :)
 

notrexdame

CG Hardcore Club
Paid Membership
Joined
Apr 26, 2008
Messages
76,139
Reaction score
63
Points
525
macam salah park jer.......
 

Lynn_81

Active+ Member
Joined
Oct 31, 2008
Messages
3,599
Reaction score
18
Points
25
macam salah park jer.......

ler, korang ajarlah kat kite nie, sy tak tau kat mana nak park info nie..dah lebih sejam dok check2 tp x paham2 juga...hehehe..blurlah
 

ladypink

Active+ Member
Joined
May 14, 2008
Messages
3,972
Reaction score
9
Points
30
Lyn,
ko letak salah section la....
 

damiaphang

Super Active Member
Paid Membership
Joined
Apr 21, 2008
Messages
7,626
Reaction score
53
Points
70
ape ke hei ni...
kome salah paking ler...:D
 

AMICO66

Super Active Member
Joined
May 5, 2008
Messages
9,636
Reaction score
265
Points
91
ape ke hei ni...
kome salah paking ler...:D

kome tengok tu lynn..kan udah kene tegor dengan senior,kak phang...:D

selamat datang ke dunia forum yang terhangat ini...:D
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register