BTC USD 43,803.6 Gold USD 1,764.37
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Dulu Bola Kita Hebat

Lambutit

Fun Poster
Joined
Nov 7, 2010
Messages
235
Reaction score
2
Points
15
Benang ini aku bukak utk berkongsi gambar tentang lagenda bolasepak negara. Macam Hassan Sani, Santok Singh, Mokthar Dhari, James dan ramai lagi tokoh-tokoh bola sepak negara yang dahulu. Sebab mungkin ada generasi sekarang tidak lagi mengenali lagenda bolasepak negara yang pernah membawa negara layak ke sukan Olimpik 1980.

Kalau korang ada gambar-gambar lagenda lain, selitkan sekali. Sebab ramai lagi tak kenal lagenda bolasepak negara selain Arwah Mokthar Dahari.


Ali Bakar " Skipper" (1970)
bola11.jpg
[/IMG]

Malaysia vs Taiwan 1960. Aku tak pasti Malaysia menang atau tidak dalam perlawanan persahabatan ni.


Arwah Mokhtar Dahari Menjulang Piala Malaysia.
Mokhtar Dahari (1988)
bola7.jpg
[/IMG]

Hassan Sani dgn tandukan terbang.. Malaysia menewaskan Korea Selatan dgn jaringan 2-1 hasil jaringan Bakri Ibni dan James Wong pada babak akhir permainan.
bola2.jpg
[/IMG]


Barisan pemain Malaysia sewaktu kelayakan Sukan Olimpik 1980.
Kapten Soh Chin Aun, Santokh Singh, xtau, xtau, xtau, Khalid Ali, Hassan Sani 'Lipas Kudung', 'King' James Wong, x tau gak, D Davendran, lps tu blur2 jd x tau la.. gk 'spiderman' arumugam
bola1.jpg
[/IMG]
 
Last edited:
Sponsored Post

mint

Super Active Member
Joined
Apr 27, 2009
Messages
5,432
Reaction score
16
Points
65
aduss..

rindunya bole kita dulu-dulu..

skrg ni aku tgk, player bola lebih pd glamour aje..

main bole nya ckit, lepas tu kuar kat majalah mempelam, amik gambar tepi kolam, rambut cacak-cacak..

lepas tu kecoh gossip dgn artis..tp main bola mcm hampeh..

meluat aku wei..

jauh beza dari yg dulu..sedangkan yg dulu diorang semi pro..majoriti diorang kerja bank, kerja majlis bandaraya..

tp yg sekarang kata pro, main bola full time, tp prestasi hancuss
 
Last edited:

butterland

Legendary Member
Joined
Jan 2, 2008
Messages
11,417
Reaction score
208
Points
123
dlu2 player kita full time main bola ker?
 

zerkz

Super Active Member
Joined
Jul 29, 2009
Messages
6,040
Reaction score
47
Points
70
pembangunan bola sepak malaysia teruk sekarang ni..

player suma same orang jgk.. ketinggian advantege.. roberto carlos rendah tapi digeruni lawan..
 

zerkz

Super Active Member
Joined
Jul 29, 2009
Messages
6,040
Reaction score
47
Points
70
pembangunan bola sepak malaysia teruk sekarang ni..

player suma same orang jgk.. ketinggian advantege.. roberto carlos rendah tapi digeruni lawan..
 

MOD jr.

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
May 29, 2008
Messages
23,582
Reaction score
134
Points
133
smart aa baju selangor tu ..dunhill .. huhu :D sapa ada simpan?
 

am2020

Active+ Member
Joined
Nov 1, 2009
Messages
2,731
Reaction score
8
Points
25
aku dh x follow bola sepak m'sia...menyampah kalu tgk liga m;sia..aku rindu bolasepak dulu2...
 

crkb

Fun Poster
Joined
Mar 6, 2006
Messages
849
Reaction score
2
Points
15
[/CENTER]
kurang or malas training???

daliwtw.jpg

Dali Omar...pernah menjadi wira pasukan Kelantan dalm tahun 1960an, menerima anugerah penjaring terbanyak dalam Kejohanan Remaja Asia di Saigon, Vietnam pada tahun 1963 di mana Malaysia menjadi juara. Membantu Kelantan ke perlawanan akhir Piala Malaysia 1970 walaupun tewas 0-2 kepada Perak.Berhijrah ke Australia...terusmenetap di sana...

Anak sulung dia Dalini, satu sekolah dgn aku.Dalini pernah menyarung jersi Kelantan,tapi tidak sehebat Dali.
 

abahmu

Legendary Member
Joined
Feb 21, 2007
Messages
17,952
Reaction score
126
Points
123
[/CENTER]
daliwtw.jpg

Dali Omar...pernah menjadi wira pasukan Kelantan dalm tahun 1960an, menerima anugerah penjaring terbanyak dalam Kejohanan Remaja Asia di Saigon, Vietnam pada tahun 1963 di mana Malaysia menjadi juara. Membantu Kelantan ke perlawanan akhir Piala Malaysia 1970 walaupun tewas 0-2 kepada Perak.Berhijrah ke Australia...terusmenetap di sana...

Anak sulung dia Dalini, satu sekolah dgn aku.Dalini pernah menyarung jersi Kelantan,tapi tidak sehebat Dali.

dali ni atok sedara aku,adik kepada nenek aku ler..skrg ada kat kelantan dh..
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register