Duduk, Berdiri Dan Beredar!!!!

CG Sponsors




sarawak_lineup

Super Active Member
Joined
Aug 25, 2008
Messages
5,217
Reaction score
107
Points
88



Sewaktu lalu di hadapan pusat membeli-belah Sogo, Kuala Lumpur terserempak pengemis muda dalam kedudukan hampir berbaring di jalan laluan orang ramai.

Ditanya negara asalnya dia tidak menjawab, mungkin kerana halangan bahasa. Tetapi percaya dia berasal dari negara China. Melalui pengalaman, majoriti mereka mengemis di negara ini kerap berpura-pura bisu, tujuannya menyukarkan pihak berkuasa mengenalpasti identiti mereka.

Usah terkejut jika dikatakan mereka mampu meraih pendapatan mencecah RM500 sehari. Kebanyakannya hanya mengunjungi negara ini dalam tempoh sebulan kemudian pulang semula ke negara asal dengan belasan ribu ringgit di kantung.

Semasa dihampiri, pantas dia memasukkan kesemua wang tunai derma orang ramai ke dalam beg sandang, memakai baju, duduk dan kemudian beredar.

isk.......isk.....isk.......#:-S#:-S#:-S
kuang ajaq tul ca ya nun alif ni!!!!:mad::mad::mad:
 
Sponsored Post

tokputih

CG Top Poster Club
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,180
Reaction score
817
Points
176
biasalah.. mana2 pengemis pun camtu jugak...
 

cyborg

Active+ Member
Joined
Aug 14, 2008
Messages
4,573
Reaction score
97
Points
40
Kat Singapore pon banyak. Mengemis dapat Singapore dollar, untung besar woo .
 

sarawak_lineup

Super Active Member
Joined
Aug 25, 2008
Messages
5,217
Reaction score
107
Points
88
klu korang penah pg china mesti korang tau tektik dorang ni...
mmg mcm2 stail ade...skali tgk mmg kesian abis..
bila penguatkuasa dtg...
semua berkeliaran lari...
yg pelik nya, elok plak tu...
 

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Kat Singapore pon banyak. Mengemis dapat Singapore dollar, untung besar woo .
Baik dia pegi Kuwait jer.. Rm 12 = $1 :(scam
 

kasmarol

Super Active Member
Joined
Dec 12, 2008
Messages
9,935
Reaction score
59
Points
80
hah sme ngan jadi paklah la beb #:-S
 

sarawak_lineup

Super Active Member
Joined
Aug 25, 2008
Messages
5,217
Reaction score
107
Points
88
klu jumper kat area sogo tu...
pijak kan jer...klu dia marah korang larikan duit dia tu..
tgk dia kejar x.....:p:p:p
 
Sponsored Post
Top
Log in Register