Dua tuduhan rasuah: Bekas Exco Perak tetap ke penjara

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
PUTRAJAYA 21 Jan. – Bekas anggota Exco kerajaan negeri Perak, Datuk Azman Mahalan akan menjalani hukuman penjara dua tahun selepas Mahkamah Rayuan mengekalkan semula sabitan terhadap salah satu daripada dua tuduhan rasuah.

Panel tiga anggota hakim yang diketuai Datuk Suriyadi Halim Omar, Datuk Hasan Lah dan Datuk Ahmad Maarop membenarkan rayuan pendakwa untuk menyabitkan Azman, 68, yang ketika itu Ketua UMNO Bahagian Tapah, atas tuduhan pertama memberi suapan RM2,000 kepada seorang kontraktor, Mohd Kamal Rabaii.

Suapan itu adalah sebagai dorongan tidak menerima tawaran penyelesaian daripada Pazli Abdullah Sani supaya, Pazli yang ketika itu Ketua Pemuda UMNO Bahagian Tapah, kekal muflis dan tidak layak bertanding untuk menentang Azman bagi jawatan Ketua UMNO Bahagian Tapah pada 22 April 2001. – Bernama
 
Sponsored Post

mustang rider

Active+ Member
Joined
Dec 11, 2008
Messages
4,327
Reaction score
104
Points
33
adehh kecil sangat kes nie, yang besar2 tu mcm mana?????







:)cgrock:)cgrock:)cgrock
 

Overclock

Legendary Member
Joined
Dec 1, 2006
Messages
14,056
Reaction score
42
Points
120
Yang kes dua ekor katak tuh ape cite..Sejak masuk amno nih dah senyap jer..
 

fido1

Banned
Joined
Oct 25, 2009
Messages
7,268
Reaction score
339
Points
81
lorh..aku igtkan kes 2 org tu yg kat perak tu yg didakwa rasuah pumpan n wang..bikin havoc jak td...apepun,t for ur information..maka dgn ini jelaslah bahawa,org umno nak jadik pemimpin sebab ignkan wang..tq
 

fido1

Banned
Joined
Oct 25, 2009
Messages
7,268
Reaction score
339
Points
81
adehh kecil sangat kes nie, yang besar2 tu mcm mana?????







:)cgrock:)cgrock:)cgrock


erm..siasatan sedang dijalankan oleh pihak sprm..oleh itu kami berharap rakyat tidak membuat sebarang spekulasi demi menjaga ketulusan semasa penyiasatan nanti..

p/s:korang rasa aku layak tak jadik bos sprm?:">:">:))
 

ray24

Fun Poster
Joined
Dec 2, 2009
Messages
309
Reaction score
0
Points
10
Yang kes dua ekor katak tuh ape cite..Sejak masuk amno nih dah senyap jer..
la....aku rasa ko la yang katak...cuma katak bawah tempurung....diorang mane de masuk amno....dierang wakil bebas je...adoyai...
 

shane

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
14,005
Reaction score
208
Points
133
Kenapa bilis2 je??? Guna la bilis sebagai umpan jerung kalau berani!!!!
 

mimie813

Super Active Member
Joined
Nov 26, 2009
Messages
6,534
Reaction score
290
Points
81
klu dah salah tu ttp salah....
 
Sponsored Post
Top
Log in Register