DS Anwar umum kerajaan pusat telah jatuh bawah pimpinan TS Muhyiddin

CG Sponsors




aim02Aug

Super Active Member
Joined
Sep 5, 2011
Messages
6,792
Reaction score
756
Points
121
ni FB UMNO

post keterlanjuran jahit & bijan kt sini

coz akar umbi umno yg xcerdik xtahu

 
Sponsored Post

Termites

Fun Poster
Joined
Dec 24, 2017
Messages
132
Reaction score
10
Points
15
teruk sungguh pakZahid ni
pakJib pun sama idea dengan pakZahid ke, dah dia pun turut sama dlm surat sokongan pada DSAI tu
Tu la pasal.. teruk sungguh.. kalau curi duit rakyat bilion2 kita boleh maaf lagi.. tapi sokong dsai ni dah melampau sangat, lebih baik darurat daripada bang non jadi pm
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #1
Joined
Jun 3, 2013
Messages
71,409
Reaction score
11,151
Points
1,906
Tu la pasal.. teruk sungguh.. kalau curi duit rakyat bilion2 kita boleh maaf lagi.. tapi sokong dsai ni dah melampau sangat, lebih baik darurat daripada bang non jadi pm
apa benda la tn Termites ni, sapa lak boleh maafkan curi duit rakyat berbillion. tuan ke?
tak perlu bersarcasm dengan saya
saya tahu halal haram


saya suka DSAI, cuma saya tak berapa approve pemerintahan PH based on past experiences
saya prefer permerintahan PN
klu tn Termites sokong PH, so sokong la. saya takkan halang your way. tu pendirian tuan
even kalau tuan sokong apabenda yg tuan nak, sokong je la, saya tak peduli pun
saya ada pendirian saya sendiri, dan saya tak paksa org sokong pendirian saya

oh by the way, harap tn Termites faham secara teknikal maksud disapprove/tak berapa approve dan prefer ye, jangan salah bagi connotations

kan dah sebut darurat tu Agong tak bagi, jadi pembentangan Belanjawan 2021 tu perlu
nak angkat DSAI jadi PM buat masa ni kena melalui banyak perkara, beberapa layer yg mana akhirnya kena mengadap Agong juga
ni pun dah mencetuskan gugatan pada kestabilan politik ekonomi dsb
tuan kena go thru peruntukan perlembagaan tengok mcmana nak lantik PM






hehe geram ye tn Termites bila Tn Termites baca saya tulis teruk pakJib sokong DSAI kan :D :D
menggelegak mendidih rasa geram tn Termites kan
:D

saya kata teruk pakJib sokong DSAI bukan apa, DSAI kan mmg bersekutu dengan DAP all the time, all the way
gandingan ni mmg konsisten sepanjang masa
DSAI takkan tinggal DAP, DAP takkan tinggalkan DSAI


pastu selama ni dan sejak dulu pakJib kata pertahankan ketuanan Melayu Raja dan perlembagaan, pastu mengejek ngejek mengkritik DAP
tapi dua tiga hari ni kata boleh sokong DSAI tapi taknak DAP

walhal masa dia gi hantar surat sokongan pada DSAI tu, masa tu dia perfectly sedar dan tahu DSAI dengan DAP masih bersekutu
tu saya kata teruk, sebab sebenarnya pakJib ni bermuka muka
depan pengikut dan public kata taknak DAP, walhal dlm diam dia ok je dengan DAP

sepatutnya sebut je pada public dan penyokong dia yg selama ni dan dari dulu sehingga kini dia sokong bersama DSAI, dan dia boleh terima DAP. dan dia akan terima DAP
jadi takde lah kita condemn pakJib
kita tahu pendirian dia mcmana
ni sanggup bermuka muka

oh by the way, kat isu saya kata pakJib teruk ni, saya concentrate dengan perangai bermuka muka pakJib, bukan pasal DSAI
 
Last edited:

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #1
Joined
Jun 3, 2013
Messages
71,409
Reaction score
11,151
Points
1,906
1603846440915.png


Laporan: Muhyiddin tunggu calon TPM dari Umno, tapi enggan terima Zahid
Diterbitkan 27 Oct 2020, 11:47 pm



Muhyiddin Yassin didakwa sedang menunggu Umno mencalonkan pemimpin parti itu yang dianggap boleh diterima untuk dilantik sebagai timbalan perdana menteri, lapor sebuah laporan media hari ini.
Memetik sumber yang tidak didedahkan, Sin Chew Daily mendakwa presiden Bersatu itu bersedia melantik seorang wakil Umno ke jawatan berkenaan dan terserah kepada parti terbabit mengemukakan calon.
Bagaimanapun kata sumber berkenaan Muhyiddin tidak dapat menerima Presiden Umno, Ahmad Zahid Hamidi, sebagai timbalannya kerana ahli parlimen Bagan Datuk itu masih dibicarakan di mahkamah.


“Tan Sri (Muhyiddin) boleh terima Timbalan Presiden Umno, Mohamad Hasan; Naib Presiden Umno Ismail Sabri Yaakob atau Hishammuddin Hussein yang kini tiada sebarang jawatan dalam parti.
"Sekarang (Muhyiddin) cuma menunggu cadangan Umno, tapi jika mereka bertegas mahukan Zahid, maaflah," katanya.
Untuk rekod Hishammuddin ialah bekas naib presiden Umno.

Selepas dilantik menjadi perdana menteri pada Mac lalu, Muhyiddin tidak melantik timbalan perdana menteri seperti biasa yang dilakukan pemimpin terdahulu.
Sebaliknya dia melantik empat menteri kanan. Daripada jumlah itu dua adalah dari Bersatu, seorang Umno dan seorang lagi Gabungan Parti Sarawak.

Menurut laporan itu lagi, seorang sumber dari Umno mendakwa parti berkenaan diminta membentuk sebuah jawatankuasa rundingan bagi membincangkan terma baru kerjasama mereka dengan Bersatu, termasuk pelantikan timbalan perdana menteri dan jawatan lain.

Jika Muhyiddin gagal memuaskan hati Umno, kata sumber-sumber, mereka akan mendesak agar pilihan raya umum (PRU) diadakan sebaik saja ancaman Covid-19 berkurangan.
Katanya pertemuan Majlis Tertinggi Umno semalam turut membincangkan kemungkinan menyegerakan PRU.

"Tapi ini bergantung kepada langkah lanjut Muhyiddin, termasuk jika dia mengemukakan tawaran baru kepada Umno seperti pelantikan timbalan perdana menteri, usaha menangani Covid-19 dan memulihkan ekonomi," kata sumber yang hadir dalam pertemuan semalam.

Malaysiakini belum dapat mengesahkan kesahihan laporan berkenaan.

 

akecema

CG Top Poster Club
Joined
Jan 26, 2007
Messages
20,987
Reaction score
1,928
Points
206
View attachment 302990

Laporan: Muhyiddin tunggu calon TPM dari Umno, tapi enggan terima Zahid
Diterbitkan 27 Oct 2020, 11:47 pm



Muhyiddin Yassin didakwa sedang menunggu Umno mencalonkan pemimpin parti itu yang dianggap boleh diterima untuk dilantik sebagai timbalan perdana menteri, lapor sebuah laporan media hari ini.
Memetik sumber yang tidak didedahkan, Sin Chew Daily mendakwa presiden Bersatu itu bersedia melantik seorang wakil Umno ke jawatan berkenaan dan terserah kepada parti terbabit mengemukakan calon.
Bagaimanapun kata sumber berkenaan Muhyiddin tidak dapat menerima Presiden Umno, Ahmad Zahid Hamidi, sebagai timbalannya kerana ahli parlimen Bagan Datuk itu masih dibicarakan di mahkamah.


“Tan Sri (Muhyiddin) boleh terima Timbalan Presiden Umno, Mohamad Hasan; Naib Presiden Umno Ismail Sabri Yaakob atau Hishammuddin Hussein yang kini tiada sebarang jawatan dalam parti.
"Sekarang (Muhyiddin) cuma menunggu cadangan Umno, tapi jika mereka bertegas mahukan Zahid, maaflah," katanya.
Untuk rekod Hishammuddin ialah bekas naib presiden Umno.

Selepas dilantik menjadi perdana menteri pada Mac lalu, Muhyiddin tidak melantik timbalan perdana menteri seperti biasa yang dilakukan pemimpin terdahulu.
Sebaliknya dia melantik empat menteri kanan. Daripada jumlah itu dua adalah dari Bersatu, seorang Umno dan seorang lagi Gabungan Parti Sarawak.

Menurut laporan itu lagi, seorang sumber dari Umno mendakwa parti berkenaan diminta membentuk sebuah jawatankuasa rundingan bagi membincangkan terma baru kerjasama mereka dengan Bersatu, termasuk pelantikan timbalan perdana menteri dan jawatan lain.

Jika Muhyiddin gagal memuaskan hati Umno, kata sumber-sumber, mereka akan mendesak agar pilihan raya umum (PRU) diadakan sebaik saja ancaman Covid-19 berkurangan.
Katanya pertemuan Majlis Tertinggi Umno semalam turut membincangkan kemungkinan menyegerakan PRU.

"Tapi ini bergantung kepada langkah lanjut Muhyiddin, termasuk jika dia mengemukakan tawaran baru kepada Umno seperti pelantikan timbalan perdana menteri, usaha menangani Covid-19 dan memulihkan ekonomi," kata sumber yang hadir dalam pertemuan semalam.

Malaysiakini belum dapat mengesahkan kesahihan laporan berkenaan.

mantap
jgn up bakal banduan
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #1
Joined
Jun 3, 2013
Messages
71,409
Reaction score
11,151
Points
1,906
Ab Jalil Backer

22m ·

Apabila saya berkempen tolak Anwar Ibrahim ramailah laskar maya tanpa identiti mengerumun menggunakan slogan "mengapa terima Azmin tapi tolak Anwar Ibrahim?

Kita hendak cari calon PM yang menguntungkan agama, bangsa dan negara atau menguntungkan kita dan UMNO sahaja?

Lebih 20 tahun UMNO menceritakan betapa Anwar secara moral dan ideologi tidak layak menjadi Perdana Menteri. Tiba-tiba hari ini, kita hendak angkat Anwar kerana Muhyiddin 'buli' kita?

Bukan sahaja semasa Mahathir, malah semasa DS Najib juga kita mengangkat isu yang sama. Hari ini kita hendak kata apa salah angkat Anwar jadi PM sebab Azmin Ali ada dalam kabinet?

Sudah tentu jauh beza antara menjadi Menteri kabinet dengan menjadi Perdana Menteri. Mereka yang bertanya soalan tersebut sama ada terlalu ghairah untuk mempertahankan UMNO atau tidak faham pentadbiran negara diuruskan.

Selebihnya UMNO tidak pernah menyokong Azmin Ali. Kedudukan beliau dalam kabinet adalah preogratif Perdana Menteri.

Jadi berhentilah mempertahankan sokongan kepada Anwar dengan menggunakan Azmin. Ia dua perkara yang berlainan sama sekali.
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #1
Joined
Jun 3, 2013
Messages
71,409
Reaction score
11,151
Points
1,906
mantap
jgn up bakal banduan
mcmana boleh pakZahid rasa dia sesuai utk jawatan TPM?
utk jawatan dlm kepimpinan negara sepatutnya org yg takde rekod tgh dituduh dlm mahkamah.
utk kedudukan dlm UMNO boleh la kot,

tu yg mereka BN letak sekali nama Bung sebagai calon utk jawatan KM kat Sabah, walau Bung tgh dituduh kat mahkamah
mereka UMNO BN ni tak faham ye, diorang ingat ada tgh dituduh kat mahkamah dlm kes besar tu impaknya kecik, atau takde makna langsung
 
Last edited:

GamezStar

CG Top Poster Club
Joined
Jul 1, 2008
Messages
29,854
Reaction score
1,219
Points
201
Tok mat ada.. jadikan tpm.. tapi klu tok mat jadi tpm.. rasa2 kaki seniority ni nak duk diam?.. ape pon ni la masa umno nak pulaukan zahid gan najib jgn. Sokong agenda mereka.. jgn kasi jwtn.. coolstorage je 2 org tu.. MT Bn Umno kene amik peluang ni

Klu dpt coolstorage .. konfirm next pru umno bn leh menang
 

shah_ae

Legendary Member
Joined
Oct 27, 2008
Messages
15,278
Reaction score
584
Points
161
ni FB UMNO

post keterlanjuran jahit & bijan kt sini

coz akar umbi umno yg xcerdik xtahu

Mmg le taktau masing2 buat muke suci bile dah tersebar,terkantoi...
Nak senang tuduh anwar penipu...
 

a b c d e f

Super Active Member
Joined
Oct 28, 2010
Messages
7,533
Reaction score
709
Points
121
Ab Jalil Backer

22m ·

Apabila saya berkempen tolak Anwar Ibrahim ramailah laskar maya tanpa identiti mengerumun menggunakan slogan "mengapa terima Azmin tapi tolak Anwar Ibrahim?

Kita hendak cari calon PM yang menguntungkan agama, bangsa dan negara atau menguntungkan kita dan UMNO sahaja?

Lebih 20 tahun UMNO menceritakan betapa Anwar secara moral dan ideologi tidak layak menjadi Perdana Menteri. Tiba-tiba hari ini, kita hendak angkat Anwar kerana Muhyiddin 'buli' kita?

Bukan sahaja semasa Mahathir, malah semasa DS Najib juga kita mengangkat isu yang sama. Hari ini kita hendak kata apa salah angkat Anwar jadi PM sebab Azmin Ali ada dalam kabinet?

Sudah tentu jauh beza antara menjadi Menteri kabinet dengan menjadi Perdana Menteri. Mereka yang bertanya soalan tersebut sama ada terlalu ghairah untuk mempertahankan UMNO atau tidak faham pentadbiran negara diuruskan.

Selebihnya UMNO tidak pernah menyokong Azmin Ali. Kedudukan beliau dalam kabinet adalah preogratif Perdana Menteri.

Jadi berhentilah mempertahankan sokongan kepada Anwar dengan menggunakan Azmin. Ia dua perkara yang berlainan sama sekali.
Argument red herring ye
 
Sponsored Post
Top
Log in Register