Drama wanita ancam terjun bangunan

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
HULU TERENGGANU 23 Nov. - Baru dua hari seorang gadis mengancam untuk terjun bangunan kerana ditinggalkan kekasih, seorang suri rumah berusia 38 tahun pula cuba mengambil tindakan yang sama kerana menyangka suaminya berkahwin lain.

Dalam kejadian kira-kira pukul 12 tengah hari itu, wanita itu yang dikatakan bekas pesakit mental didakwa bertengkar dengan suaminya, di Ajil dekat sini, sebelum menunggang motosikal ke Bandar Kuala Berang.

Dia yang merupakan isteri kedua itu kemudiannya naik ke bumbung sebuah bangunan yang dalam pembinaan dan mengugut menikam empat pekerja Bangladesh dengan pisau ketika mereka cuba menahannya.

Pihak polis bersama Jabatan Bomba dan Penyelamat yang bergegas ke tempat kejadian cuba memujuk wanita tersebut yang ketika itu kelihatan sudah hilang pertimbangan apabila membuka baju kurungnya sambil mengacu-acu pisau.

Sepanjang usaha memujuk, ibu kepada seorang anak lelaki itu menghabiskan tiga batang rokok, dua air kotak dan dua air mineral yang diberikan anggota bomba.

Keadaan bertambah cemas kira-kira pukul 3.15 petang, apabila wanita itu yang berundur sedikit demi sedikit tergelincir di tebing bangunan tersebut.

Mujur tindakan pantas anggota bomba berjaya mengelakkannya daripada terjatuh.

Kejadian tersebut disaksikan ribuan orang ramai termasuk suami dan ahli keluarganya.

Menyambar

Anggota bomba yang hanya ingin dikenali sebagai Zahari berkata, dia sempat menyambar tangan wanita tersebut yang ketika itu hanya berpaut pada tebing bangunan tersebut.

"Sebaik sahaja saya mencapai tangannya, anggota bomba lain memegang rambut dan bahagian badan lain. Kalau lambat sesaat tentu dia sudah jatuh," katanya yang memberitahu seorang rakan setugasnya cedera akibat terjerut tali di leher.

Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah Deputi Supritendan Tengku Hamzah Tengku Abdullah mengakui wanita itu mungkin meniru aksi remaja perempuan di Kuala Terengganu tiga hari lalu.

Katanya, wanita berasal dari Bukit Sawa, Marang itu berbuat demikian kerana masalah rumah tangga ekoran suaminya sudah lama tidak pulang ke rumah.

"Pihak polis akan membuat siasatan lanjut sebelum mengambil tindakan termasuk mendakwa wanita berkenaan," ujarnya.

Tekanan perasaan tahap gaban nie. Nasib baik bagla tu tak kena tikam
 
Sponsored Post

zerodecibal

Super Active Member
Joined
Jun 18, 2008
Messages
5,547
Reaction score
5
Points
65
dah jadi mcm jepun pulak negara kita... sikit2 nak bunuh diri.... salah mahathir ni.... dasar pandang ke timur nye hal la ni
 

zolympus

Elite Member
Platinum Member
Joined
Dec 21, 2005
Messages
3,417
Reaction score
241
Points
33
Dia yang merupakan isteri kedua itu kemudiannya naik ke bumbung sebuah bangunan yang dalam pembinaan dan mengugut menikam empat pekerja Bangladesh dengan pisau ketika mereka cuba menahannya.
Katanya, wanita berasal dari Bukit Sawa, Marang itu berbuat demikian kerana masalah rumah tangga ekoran suaminya sudah lama tidak pulang ke rumah.
Pengajaran :
Kalo dah beristeri dua/lebih tu, sila la berlaku adil ye tuan-tuan (lagi2 kalo da tau background isteri tu pernah mental ..)
 

gOdFeLLa

Senior Member, InstaForex Official, Introducing Br
Platinum Member
Joined
Jan 4, 2007
Messages
9,441
Reaction score
401
Points
81
Malu aku jadi org Trg.....
2 kes dalam seminggu.. hehehehe
 

mie1975

Junior Member
Joined
Jun 9, 2008
Messages
72
Reaction score
0
Points
6
Apapun kene amik iktibar dari apa yang berlaku.Kita tak sedar mayb ada kalangan ahli keluarga kita yg perlu moral support.
 

zerodecibal

Super Active Member
Joined
Jun 18, 2008
Messages
5,547
Reaction score
5
Points
65
moral: suami jgn kawen dia.... kalau gatal sgt buat skandal dah lee... no komitmen hhahahahaha
 
Sponsored Post
Top
Log in Register