BTC USD 61,219.8 Gold USD 1,792.47
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Covid-19 Dos Ketiga Diberi Selepas Lebih 80 Peratus Dewasa Divaksin

Sponsored Post

yussv

Active Member
Paid Membership
Top Poster #3
Joined
Oct 18, 2008
Messages
2,497
Reaction score
426
Points
51
Kalau dapat az masak
2 bulan 1st dose ke 2nd dose
Agak masak jgk la kalau kejar masa.. tp kalau dah lengkap 2 dos..kire dah ok dah tu.. smua dah bole buat.. dia dari dos 1 nk ke dos 2 tu yg terseksa jiwa raga skit.. šŸ˜…
 

akecema

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Jan 26, 2007
Messages
23,567
Reaction score
2,916
Points
206
Agak masak jgk la kalau kejar masa.. tp kalau dah lengkap 2 dos..kire dah ok dah tu.. smua dah bole buat.. dia dari dos 1 nk ke dos 2 tu yg terseksa jiwa raga skit.. šŸ˜…
Tu la. Aku ambik az, nasib la aku batch awal
Memula 3 bulan.
Member ambik pfizer dah 2 dos walaupun aku ambik dulu
 

yussv

Active Member
Paid Membership
Top Poster #3
Joined
Oct 18, 2008
Messages
2,497
Reaction score
426
Points
51
Tu la. Aku ambik az, nasib la aku batch awal
Memula 3 bulan.
Member ambik pfizer dah 2 dos walaupun aku ambik dulu
Ohh..Batch awl kire ok la..dah setel tenant skit.. ade member kt johor dpt AZ awl bln 9.. bln 11 agknya baru siap cucuk..
 

pedang_setiawan

Active Member
Joined
Nov 16, 2010
Messages
1,249
Reaction score
426
Points
51
tn akukuli, hanya utk golongan tertentu je, bukan semua.

golongan yg terkesan:
anggota barisan hadapan kesihatan, pesakit kurang daya tahan imun, warga emas dengan komorbiditi, serta individu yang tinggal atau bekerja di pusat jagaan jangka panjang.
FDA tak lulus booster utk umur 16 tahun ke atas kecuali umur 65 ke atas dan seperti yg CMM sebut. Vote 16 menentang, 2 menyokong x silap...baru je tgk youtube Dr Vinay Prasat ( x salah eja kot). FDA x sokong sb data research x cukup utk tunjukkan keberkesanan booster. FDA nak Randomized Controlled Trial yang jumlah peserta(populasi-nilai n) yg lebih besar..
 

pedang_setiawan

Active Member
Joined
Nov 16, 2010
Messages
1,249
Reaction score
426
Points
51
Ya... ni status emergency Use... vaksin x matang lagi... Dlm WHO punya dokumen dah kata boleh guna vaksin selagi Xde pilihan lain yg lebih baik.
Bukan vaksin x matang tapi Phase 4 ongoing...phase 4 melihat kesan jangkamasa panjang pada manusia...paling kurang setahun....mana2 vaksin pun kena lalu phase 4...masa kat phase 4 ni la dia biasa tweak vaksin...sb tu mana2 vaksin utk sempurna ambil masa yg lama...dulu polio kan ada byk jenis sehingga yg la ni ada 2 jenis saja...bidang vaksin sentiasa berkembang
 

mdnor34

CG Top Poster Club
Joined
Nov 12, 2008
Messages
48,128
Reaction score
296
Points
141
Covid ni ramai kata buatan manusia...
kalau Betul harap pihak berlainan buat vaksin yg kita guna ni.. Msia kata nak buat vaksin sendiri
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register