dog hero

CG Sponsors




mike

Super Active Member
Joined
Apr 7, 2008
Messages
5,526
Reaction score
8
Points
65




Anjing itu tertangkap kamera jalan tol di Chile sedang menarik tubuh seekor anjing lain yang mati dilanggar kereta. Anjing yang diduga tak bertuan itu menarik tubuh anjing yang dilanggar ke tepi jalan yang aman dari arus lalu lintas. rekaman kamera yang disiarkan ke seluruh dunia tersebut mengundang rasa kagum. ”Kami tidak lagi mencarinya,” ujar Jorge Rivas, Manajer Operasi Jalan Tol Vespucio Norte, di Santiago, Chile, Selasa (9/12). Peristiwa tersebut terjadi pada 23 March. Ratusan ribu mata melihat gambar di kamera yang semula disiarkan television lokal dan situs web itu. Gambar kemudian disiarkan lagi pada 4 Desember. Rivas mengatakan, pihaknya menerima 15 telepon sepanjang akhir pekan dari orang-orang yang berniat mengadopsi anjing tersebut. Anjing itu dianggap sebagai ”pahlawan” di Chile.
 
Sponsored Post

atlantis

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 3, 2008
Messages
35,221
Reaction score
767
Points
161
pahlawan tuu...

ntah2 dia nak wat lauk..:))
 

mesir

Active+ Member
Joined
Oct 16, 2008
Messages
3,939
Reaction score
55
Points
35
hmm.. leh amek iktibar ni.. :) kita kan kalau nampak kucing yg kena langgar kat atas jalan, ade tak kita alihkan bangkai kucing tu? ntah laa...
 

sayacomel

Fun Poster
Joined
Oct 8, 2008
Messages
417
Reaction score
1
Points
15
terharunyer...

manusia pun x pasti akan wat benda yg samer mcm anjing tu..

uwawawaw..
 

LiZa_CaYuNk

Active Member
Joined
Oct 28, 2008
Messages
1,299
Reaction score
0
Points
20
baiknye anjing ni.. geng die kot..
Erm tingat aritu org langgar kucing depan mate Liza..
br nak alihkan, kene langgar lagi.. :(:(:)(:)((
 

34☺*

Fun Poster
Joined
Dec 3, 2008
Messages
653
Reaction score
37
Points
20




Anjing itu tertangkap kamera jalan tol di Chile sedang menarik tubuh seekor anjing lain yang mati dilanggar kereta. Anjing yang diduga tak bertuan itu menarik tubuh anjing yang dilanggar ke tepi jalan yang aman dari arus lalu lintas. rekaman kamera yang disiarkan ke seluruh dunia tersebut mengundang rasa kagum. ”Kami tidak lagi mencarinya,” ujar Jorge Rivas, Manajer Operasi Jalan Tol Vespucio Norte, di Santiago, Chile, Selasa (9/12). Peristiwa tersebut terjadi pada 23 March. Ratusan ribu mata melihat gambar di kamera yang semula disiarkan television lokal dan situs web itu. Gambar kemudian disiarkan lagi pada 4 Desember. Rivas mengatakan, pihaknya menerima 15 telepon sepanjang akhir pekan dari orang-orang yang berniat mengadopsi anjing tersebut. Anjing itu dianggap sebagai ”pahlawan” di Chile.
Terlalu ku kagum
 

infosinar

Active+ Member
Joined
Sep 20, 2008
Messages
3,723
Reaction score
4
Points
35
menatang pun ada perasaan belas ehsan..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register