BTC USD 61,136.9 Gold USD 1,792.47
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Doa Tahun Baru Hijrah (Yang Luar Biasa)

Kedai_Online (Dinar)

Junior Member
Joined
Oct 4, 2010
Messages
80
Reaction score
58
Points
16
Doa Tahun Baru Hijrah
(Yang Luar Biasa)




++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Sila dapatkan ebook bertajuk seperti di atas,
dengan hanya klik gambar buku itu:

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

(sila bagi ruang masa 1-2 minit untuk proses download)



Tolong edarkan buku ini segera ke pejabat anda,
sebelum kedatangan waktu MAGHRIB esok hari
...
Sila bantu edarkan buku DOA AKHIR~AWAL TAHUN ini,
dengan mengakses & memuat turun senarai penuh di talian:
http://www.dinar-emas.com/attachment.php?aid=692

:)cgrock:)cgrock:)cgrock
 
Sponsored Post

buffet2

Active Member
Joined
Jul 30, 2008
Messages
1,255
Reaction score
34
Points
40
tq tt semoga dirahmati oleh Allah s.w.t..amin
 

Kedai_Online (Dinar)

Junior Member
Joined
Oct 4, 2010
Messages
80
Reaction score
58
Points
16
Maklum Balas

terima kasih atas nasihat tuan GASTER123,
bagaimana pulak ye mendirikan solat tarawikh secara jemaah beramai-ramai,
sedangkan ianya tidak pernah diamalkan oleh nabi ?

bagaimana pula dengan hal ini (takde pada zaman nabi):
- tunaikan haji dengan berkenderan kapal terbang ?
- nak pergi ke Mina (salah 1 rukun haji) sudah ada kemudahan keretapi...
- berkhutbah jumaat / hari raya pakai mikrofon
- solat dalam stadium ,
- cara2 solat di kutub utara kutub selatan ?
- cara mengambil wuduk di angkasa lepas (di stesen2nya)

Haa....
banyakkan ???
nak lagi boleh...
Nabi berniaga pakai syiling emas & syiling perak,
hari ini manusia berniaga pakai duit kertas,
sedangkan anda semua tahu duit kertas "tak lama" aje lagi akan pupus,
maknanya apa yang dah kita buat ?
darurat kah ?
berdosa kah ?
atau...?

Abu Bakar Ibnu Abi Maryam melaporkan,
bahawa beliau mendengar Nabi Muhammad telah berkata:
Akan tiba suatu zaman,
di mana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia.
Maka simpanlah dinar dan dirham (untuk digunakan)
Hadis dari rekod Imam Ahmad Ibnu Hanbal.

Zaman = era hidup anda hari ini !!!
 

GASTER123

Legendary Member
Joined
May 6, 2008
Messages
15,829
Reaction score
448
Points
131
terima kasih atas nasihat tuan GASTER123,
bagaimana pulak ye mendirikan solat tarawikh secara jemaah beramai-ramai,
sedangkan ianya tidak pernah diamalkan oleh nabi ?

bagaimana pula dengan hal ini (takde pada zaman nabi):
- tunaikan haji dengan berkenderan kapal terbang ?
- nak pergi ke Mina (salah 1 rukun haji) sudah ada kemudahan keretapi...
- berkhutbah jumaat / hari raya pakai mikrofon
- solat dalam stadium ,
- cara2 solat di kutub utara kutub selatan ?
- cara mengambil wuduk di angkasa lepas (di stesen2nya)

Haa....
banyakkan ???
nak lagi boleh...
Nabi berniaga pakai syiling emas & syiling perak,
hari ini manusia berniaga pakai duit kertas,
sedangkan anda semua tahu duit kertas "tak lama" aje lagi akan pupus,
maknanya apa yang dah kita buat ?
darurat kah ?
berdosa kah ?
atau...?



Zaman = era hidup anda hari ini !!!

tu aku xtau la nak jawab..aku paste video tu kot2 ada yg nak sanggah..leh kita cari jawapan..kalau nak tolak terpulang la..
 

Lan Prepaid

Fun Poster
Joined
Apr 30, 2008
Messages
588
Reaction score
13
Points
15
Solat tarawikh secara jemaah beramai-ramai di buat oleh sahabat. Klu tak silap, dimulakan oleh saidina Umar r.a
Sahabat buat, jadi takde masalah kita ikut.

Pergi haji naik kapal terbang. Tu kan teknologi. Takde masalah bab ni. Klu sembah kapal terbang, tu bermasaalah
Zaman nabi belum ada ciptaan kapal terbang. Macam mana nabi nak naik kapal terbang pergi haji?

Tolong cari hujah lain yang kuat sikit. Yang boleh diterima oleh akal
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register