BTC USD 60,594.6 Gold USD 1,800.92
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Ditahan miliki senapang angin

voda

Active Member
Paid Membership
Joined
Feb 23, 2010
Messages
2,322
Reaction score
83
Points
35
ne_07.1.jpg

MOHD. SABRI (tengah) mendengar taklimat yang diberikan oleh pegawainya mengenai senapang angin yang dirampas daripada lima lelaki pada sidang akhbar di Bahau, Negeri Sembilan semalam.

BAHAU – Hasrat lima sekawan untuk memburu ayam hutan dengan menggunakan senapang angin buatan sendiri tidak kesampaian apabila mereka ditahan di sebuah ladang kelapa sawit di Felda Raja Alias, Jempol di sini baru-baru ini.

Ketua Polis Daerah Jempol, Supritendan Mohd. Sabri Muhamad berkata, kesemua suspek yang berusia di antara 21 dan 50 tahun itu ditahan pada pukul 10 malam Rabu lalu di Kilometer 4, Lebuh Raya Bahau-Keratong berhampiran Felda Raja Alias 4 di sini.

“Sebaik diarahkan berhenti, polis yang melakukan pemeriksaan menjumpai lima laras senapang angin di dalam beg galas yang dibawa oleh kelima-lima lelaki terbabit,” katanya pada sidang akhbar di sini semalam.

Tambahnya, selain senapang, pihaknya turut merampas sebilah parang dan pisau serta hampir 200 bebola besi dan batu timah yang dipercayai hendak digunakan sebagai peluru.

Menurut Mohd. Sabri, soal siasat mendapati ketika ditahan suspek dari Jempol itu dalam perjalanan untuk memburu ayam hutan di satu kawasan ladang kelapa sawit berhampiran dengan menggunakan senjata itu.

“Senjata tersebut mampu menembak dua bebola besi pada satu-satu masa. Kelajuannya boleh mencapai sehingga 50 meter serta boleh mengakibatkan kematian jika mengenai sasaran,” katanya yang memberitahu kesemua suspek tidak memiliki sebarang rekod jenayah.
 
Sponsored Post

paypalmol

Freshie
Joined
Nov 1, 2010
Messages
43
Reaction score
0
Points
6
pelik juga... senapang pakai peluru buatan pun kene tahan gak... macam mane lah kalau buru ayam hutan gune lastik. tu pun kene ke?. wakakakak
 

copy left

CG Top Poster Club
Joined
Jun 25, 2008
Messages
27,013
Reaction score
570
Points
161
bukan bahye pun senapang tu serupa mcm lastik kekuatan peluru dia
 

zerovirus

CG Super Hardcore Club
Paid Membership
Joined
Jan 25, 2009
Messages
182,199
Reaction score
94
Points
1,020
pelik juga... senapang pakai peluru buatan pun kene tahan gak... macam mane lah kalau buru ayam hutan gune lastik. tu pun kene ke?. wakakakak

depa nak suruh buru ayam hutan guna penyepak kot :))
 

zamreda

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Sep 1, 2008
Messages
31,388
Reaction score
51
Points
120
part bebola tu pakai bebola bearing yng tak pakai kat kilang..

bkn felda tu sajer...mana2 felda mesti ade org guna senapang nie...
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register