Disaman kerana slogan tiru tajuk filem

CG Sponsors




renazlin

Fun Poster
Joined
Sep 6, 2009
Messages
160
Reaction score
0
Points
10
SEBUAH syarikat pemasangan peti sejuk dan pendingin hawa di Britain menerima padah gara-gara cuba menggunakan slogan perniagaan yang mirip satu tajuk filem James Bond, lapor sebuah akhbar semalam.

Disebabkan slogan Licence to Chill yang hampir menyerupai tajuk filem Licence to Kill, pengeluar sekuel James Bond iaitu MGM mengancam menyaman syarikat 007 Refrigeration & Air Conditioning yang telah beroperasi sejak enam tahun lalu.

Mereka terpaksa menukar nama kepada 700 Refrigeration & Air Conditioning setelah menerima surat peguam MGM pada 11 Januari lepas dan diberi tempoh 14 hari untuk berbuat demikian.

Pengarah syarikat itu Mick Purcell, 36, dan rakan kongsinya Robert Dunne, 37, terkejut dan marah dengan tindakan MGM yang dianggap sebagai membuli syarikat-syarikat kecil.

“Mereka (MGM) menganggap seolah-olah kami cuba menyamar sebagai James Bond, walhal semua orang pun tahu Bond bukan pakar pendingin hawa,” kata Purcell.

– Agensi
 
Sponsored Post

moneymaker

Active Member
Joined
Dec 11, 2006
Messages
1,029
Reaction score
2
Points
25
hai dunia2 mcam2 007 pun xleh pki da yg paling xtahan sekali walhal semua orang pun tahu Bond bukan pakar pendingin hawa,” kata Purcell
 

numanuma

Active Member
Joined
Nov 8, 2006
Messages
1,721
Reaction score
92
Points
30
di Asian Food Cenel pun ade jugak

License to Grill ,

tapi rase mcm dah xde , dah kene sound agaknye
 

eishen

Active+ Member
Joined
Nov 26, 2007
Messages
3,545
Reaction score
82
Points
30
SEBUAH syarikat pemasangan peti sejuk dan pendingin hawa di Britain menerima padah gara-gara cuba menggunakan slogan perniagaan yang mirip satu tajuk filem James Bond, lapor sebuah akhbar semalam.

Disebabkan slogan Licence to Chill yang hampir menyerupai tajuk filem Licence to Kill, pengeluar sekuel James Bond iaitu MGM mengancam menyaman syarikat 007 Refrigeration & Air Conditioning yang telah beroperasi sejak enam tahun lalu.

Mereka terpaksa menukar nama kepada 700 Refrigeration & Air Conditioning setelah menerima surat peguam MGM pada 11 Januari lepas dan diberi tempoh 14 hari untuk berbuat demikian.

Pengarah syarikat itu Mick Purcell, 36, dan rakan kongsinya Robert Dunne, 37, terkejut dan marah dengan tindakan MGM yang dianggap sebagai membuli syarikat-syarikat kecil.

“Mereka (MGM) menganggap seolah-olah kami cuba menyamar sebagai James Bond, walhal semua orang pun tahu Bond bukan pakar pendingin hawa,” kata Purcell.

– Agensi
mcm ni pn ade gak ke...
 

qai

Active+ Member
Joined
Nov 11, 2008
Messages
2,928
Reaction score
1
Points
25
kalau kat terengganu feymes keropok lekor 007..
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
SEBUAH syarikat pemasangan peti sejuk dan pendingin hawa di Britain menerima padah gara-gara cuba menggunakan slogan perniagaan yang mirip satu tajuk filem James Bond, lapor sebuah akhbar semalam.

Disebabkan slogan Licence to Chill yang hampir menyerupai tajuk filem Licence to Kill, pengeluar sekuel James Bond iaitu MGM mengancam menyaman syarikat 007 Refrigeration & Air Conditioning yang telah beroperasi sejak enam tahun lalu.

Mereka terpaksa menukar nama kepada 700 Refrigeration & Air Conditioning setelah menerima surat peguam MGM pada 11 Januari lepas dan diberi tempoh 14 hari untuk berbuat demikian.

Pengarah syarikat itu Mick Purcell, 36, dan rakan kongsinya Robert Dunne, 37, terkejut dan marah dengan tindakan MGM yang dianggap sebagai membuli syarikat-syarikat kecil.

“Mereka (MGM) menganggap seolah-olah kami cuba menyamar sebagai James Bond, walhal semua orang pun tahu Bond bukan pakar pendingin hawa,” kata Purcell.

– Agensi
jawapan yg menyakitkan ahti james bond :)):)):)):)):))
 

zaralove

Super Active Member
Joined
Aug 27, 2009
Messages
7,558
Reaction score
330
Points
81
heheh tah pape la... macam2...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register