Diperdaya Ejen

CG Sponsors




mdnor34

CG Top Poster Club
Joined
Nov 12, 2008
Messages
47,391
Reaction score
137
Points
133
Diperdaya ejen

MELAKA: Seorang suri rumah mendakwa tertipu dengan tindakan ejen insurans yang tidak telus dalam hal berkaitan insurans kesihatan anaknya.

Hamidah Abd Ghani, 33, berkata, ini berikutan dia terpaksa membayar kos perubatan anaknya berusia enam tahun berjumlah lebih RM2,500 untuk tiga hari di wad sebuah hospital swasta, dekat sini, disebabkan kad insurans perubatan anaknya sudah tidak aktif.


“Kalau saya tahu kad insurans anak saya tidak aktif lagi, baik saya hantar dia ke hospital kerajaan dan tidak perlu bayar apa-apa jika menggunakan GL (Surat Pengesahan Diri dan Pengakuan Pegawai) suami.


“Namun, ejen itu yang menyuruh saya membawa anak (Fais Naim Abdul Malek) ke hospital swasta kerana didaftarkan dalam pelan insurans untuk kad perubatan,” katanya.


Menceritakan kejadian itu, Hamidah berkata, sebelum ini dia mendaftarkan anaknya untuk perlindungan insurans menerusi ejen insurans berkenaan kerana tertarik dengan faedah yang bakal diperoleh.


Katanya, pelan insurans itu dibayar menerusi ansuran bulanan RM100, namun pembayarannya dibuat melalui serahan tangan kepada ejen terbabit.



“Saya tidak pernah berhenti membayar untuk insurans anak saya, namun disebabkan masalah tertentu, bayaran bagi Oktober lalu tertunggak. “Bagaimanapun, saya menjelaskan bayaran itu bersama ansuran bulan November berjumlah RM200 pada 9 November lalu dan diberitahu tiada masalah.


“Pada 10 November lalu, saya menghubungi ejen itu memaklumkan anak saya tidak sihat.


“Dia kemudian menyuruh saya membawa anak ke hospital swasta kerana mempunyai kad insurans perubatan,” katanya.


Katanya, pada hari pertama anaknya di tempatkan di wad biasa sebelum dipindahkan ke wad lain yang mempunyai dua katil selepas ejen itu datang untuk menguruskannya.


“Pada keesokannya, kira-kira jam 2.30 petang, saya dimaklumkan pihak hospital kad perubatan anak saya tidak aktif.


“Saya menghubungi ejen itu yang terkejut dan berjanji menyelesaikannya, namun sehingga kini, saya gagal menghubunginya,” katanya.


p/s: ni yg buat kita tak pecaya bila nak beli insurance...takut kang bila2 apa2 berlaku xleh tuntut pula...

link : http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Diperdayaejen/Article/index_html
 
Last edited:
Sponsored Post

haudli

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jul 15, 2009
Messages
47,313
Reaction score
442
Points
136
ejen lak buat hal ke ni??
 

-pojie-

Well-Known, Member, XM Official, Representative
Joined
Oct 29, 2008
Messages
20,951
Reaction score
50
Points
120
ape nama insuran tue yea..
 

kalau

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Mar 4, 2008
Messages
48,563
Reaction score
127
Points
123
napa la tak sound skali mana satu insurance tu.
 

paklang

Active Member
Joined
Sep 11, 2006
Messages
1,059
Reaction score
7
Points
25
salah ejen la tu..kompeni insuran x salah kes2 cenggini..mungkin terlepas pandang,lap 3bulan memang x active la..ni kes bru masuk insuran biase nyer,klu dah lebih stahun,stakat 2bulan delay payment xde maslah..
 

abahmu

Legendary Member
Joined
Feb 21, 2007
Messages
17,952
Reaction score
125
Points
123
lain kali byr direct..jgn kasi kat ejen
 

eday84

CG Top Poster Club
Joined
Jan 10, 2009
Messages
27,695
Reaction score
146
Points
128
nk byr kat mana?
aku pn byr kat ejen maa
aku pki GE tapi bkn medical card
ni medical card rm 100 sape punye nih hehehehehe
 
Sponsored Post
Top
Log in Register