BTC USD 24,536.9 Gold USD 1,801.89
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Diabetis/kencing manis - info ringkas yang MESTI TAHU

kipassiling

Active Member
Messages
1,055
Joined
Nov 30, 2010
Messages
1,055
Reaction score
222
Points
43
Tanda ketara > haus ya amat & bdn letih- pitam pun ada, kencing mlm

Kalu selalu tonggang air gas, memang itu hadiah nya

kencing malam maksudnya apa ya? sebab sebelum tido selalu aku minum segelas air. so pagi2 mmg rasa nak terkencing sangat bila bangun tido dalam jam 6.

perlu ke test kencing malam ini dengan cara start jam 9 jangan minum air dan tengok rasa nak terkencing ke tak. boleh ke mcm tu?
 
Sponsored Post

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
28,609
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
28,609
Reaction score
3,826
Points
261
Awards
1
kencing malam maksudnya apa ya? sebab sebelum tido selalu aku minum segelas air. so pagi2 mmg rasa nak terkencing sangat bila bangun tido dalam jam 6.

perlu ke test kencing malam ini dengan cara start jam 9 jangan minum air dan tengok rasa nak terkencing ke tak. boleh ke mcm tu?

kerap bangun waktu mlm utk kencing
Waktu siang, sering kehausan
Sy nasihatkan bro tukar kpd healthy lifestyle
Quit minuman manisan trus
Minum air kosong je
Kalau nak bdn tahan lama
Nak test betul2, pi klinik trus laa
 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
370,320
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
370,320
Reaction score
22,812
Points
2,836
Awards
1
IMG_20220425_141855_478.jpg

IMG_20220425_141858_839.jpg

Apakah fungsi Insulin dalam badan kita? Kenapa gula dalam darah pesakit Diabetes tinggi?

Sumber: Sahabat Farmasi
 

dell

Super Active Member
Messages
8,353
Joined
Apr 29, 2007
Messages
8,353
Reaction score
153
Points
83
apa pulok langkah2 mencegah?
 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
370,320
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
370,320
Reaction score
22,812
Points
2,836
Awards
1

notepad

Legendary Member
gem
Messages
10,716
Joined
Sep 17, 2011
Messages
10,716
Reaction score
1,082
Points
206
gula naik harga
krimer ialah gula menyamar sebagi susu
tepung gandum , roti
kueh raya banyak pakai gula
mailo ialah gula menyamar sebagai minuman coklat


 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
370,320
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
370,320
Reaction score
22,812
Points
2,836
Awards
1
gula naik harga
krimer ialah gula menyamar sebagi susu
tepung gandum , roti
kueh raya banyak pakai gula
mailo ialah gula menyamar sebagai minuman coklat



Gula punca segala penyakit berbahaya
 

rinoa99

Active+ Member
Messages
4,592
Top Poster #2
Joined
Jun 5, 2022
Messages
4,592
Reaction score
653
Points
71
gula naik harga
krimer ialah gula menyamar sebagi susu
tepung gandum , roti
kueh raya banyak pakai gula
mailo ialah gula menyamar sebagai minuman coklat



Tahun ni tak makan kuih raya langsung.
 

notepad

Legendary Member
gem
Messages
10,716
Joined
Sep 17, 2011
Messages
10,716
Reaction score
1,082
Points
206
Lim-Lip-Eng-1-1.jpg.webp

Bantuan khas RM1,500 kepada pesakit buah pinggang di Kepong​

By FAZLI RADZI / June 13, 2022

Ahli Parlimen Kepong, Lim Lip Eng baru-baru ini telah menyampaikan bantuan khas bernilai RM1,500 kepada pesakit buah pinggang di kawasan yang diwakilinya.

Beliau berkata, bantuan itu diusahakan bagi membantu pesakit terbabit memandangkan kos rawatan agak mahal dan masih ada yang tidak mempunyai kewangan yang mencukupi.
“Sakit buah pinggang adalah penyakit yang mana pesakitnya meningkat saban tahun dan semakin ramai orang muda yang menghidap penyakit tersebut.

“Mengikut data yang disediakan KKM (Kementerian Kesihatan Malaysia), jika jumlah pesakit meningkat setiap tahun, tidak mustahil untuk jumlah pesakit dialisis mencecah 106,000 menjelang tahun 2040,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Sehubungan itu, Lip Eng yang juga Pengerusi Biro Aduan Awam DAP mengingatkan orang ramai supaya menjaga kesihatan masing-masing!
“Berpada-pada dalam apa jua yang kita lakukan,” tambahnya lagi.
Lim-Lip-Eng-2.jpg.webp



 
Sponsored Post

Top
Log in Register