BTC USD 24,460.4 Gold USD 1,801.89
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Diabetis/kencing manis - info ringkas yang MESTI TAHU

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
370,300
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
370,300
Reaction score
22,811
Points
2,836
Awards
1
DsBBk0cVYAI_oOa.jpg
 
Sponsored Post

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
28,605
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
28,605
Reaction score
3,826
Points
261
Awards
1
Utk pesakit diabetes, sy sarankan belajar sket berkenaan penyakit anda sendiri
Bukan hanya mengikut kebanyakan org..kalu ikut kebanyakkan, quran kata sesat huhuh

Utk mengelak komplikasi2 diabetes di atas sebenar nya sgt mudah
Drp perkataan ‘kencingmanis’ sendiri da bg clue
Maksud nya avoid trus yg manis2
Takkan cucuk insulin & continue manis2
Sampai mampos pun tak baik2

Sy suggest go & learn from youtube ‘Dr Fung & diabetes - reverse naturally’
A canadian nephrologist
Atau cari buku ‘Diabetis code’
 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
370,300
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
370,300
Reaction score
22,811
Points
2,836
Awards
1
DsqKfcPU8AArLWW.jpg

Penyakit gusi bagi penghidap diabetes

#infografik #penyakitgusi #penghidapdiabetes #gingivitis #radangpadagusi #bakteria #rawatan #risikoberganda #jangkitanpenyakit #hilanggigi #ulsermulut #nafasberbau #gigisensitif #jangkitankulat
 

jaws_am

CG Top Poster Club
gem
Messages
20,863
Joined
May 29, 2008
Messages
20,863
Reaction score
9,150
Points
481
Awards
1
Utk pesakit diabetes, sy sarankan belajar sket berkenaan penyakit anda sendiri
Bukan hanya mengikut kebanyakan org..kalu ikut kebanyakkan, quran kata sesat huhuh

Utk mengelak komplikasi2 diabetes di atas sebenar nya sgt mudah
Drp perkataan ‘kencingmanis’ sendiri da bg clue
Maksud nya avoid trus yg manis2
Takkan cucuk insulin & continue manis2
Sampai mampos pun tak baik2

Sy suggest go & learn from youtube ‘Dr Fung & diabetes - reverse naturally’
A canadian nephrologist
Atau cari buku ‘Diabetis code’

tn akudotcom..

soalan lain dri thread..
bg insulin yg dah lemah..
ada kaedah utk activate semula fungsi insulin dlm badan x ?
 

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
28,605
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
28,605
Reaction score
3,826
Points
261
Awards
1
tn akudotcom..

soalan lain dri thread..
bg insulin yg dah lemah..
ada kaedah utk activate semula fungsi insulin dlm badan x ?

Insulin lemah tu mcm mana bos?
Insulin is hormon
Insulin tak lemah
In DM2, bkn sbb insulin lemah
Tp insulin being produce terlampau byk akibat hi sugar consumption
Menyebabkan insulin resistance

Then medical industry advice pt utk injek lg insulin?
Mintak pakar2 medical tolong jwb
 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
370,300
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
370,300
Reaction score
22,811
Points
2,836
Awards
1
DtJnvMdU4AANFTz.jpg
 

kipassiling

Active Member
Messages
1,055
Joined
Nov 30, 2010
Messages
1,055
Reaction score
222
Points
43
1. macam mana kita nak tahu ada kencing manis ke tak? kena test darah ke?
2. aku kerap kencing, tapi dari muda2 lagi. sebabnya kalau nerves aku selalu nak kencing dan kalau minum air banyak.
3. skrg ni aku rasa kalau tunduk taime solat ke atau kadang2 rasa macam nak tumbang. simptom diabetis ke tu?
4. mata rasa kabur2 juga

btw aku makan tak jaga bila dah kahwin. dah 3 tahun..air manis, fastfood.
 
Last edited:

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
28,605
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
28,605
Reaction score
3,826
Points
261
Awards
1
1. macam mana kita nak tahu ada kencing manis ke tak? kena test darah ke?
2. aku kerap kencing, tapi dari muda2 lagi. sebabnya kalau nerves aku selalu nak kencing dan kalau minum air banyak.
3. skrg ni aku rasa kalau tunduk taime solat ke atau kadang2 rasa macam nak tumbang. simptom diabetis ke tu?
4. mata rasa kabur2 juga

btw aku makan tak jaga bila dah kahwin. dah 3 tahun..air manis, fastfood.

Tanda ketara > haus ya amat & bdn letih- pitam pun ada, kencing mlm

Kalu selalu tonggang air gas, memang itu hadiah nya
 
Sponsored Post

Top
Log in Register