Di mana Kedai Service Aircond Keta TERBAIK di JOHOR BAHRU ???

Recommended Brokers


Sponsored Post

zinedine

Permanently Banned
Joined
Jan 11, 2007
Messages
5,741
Reaction score
22
Points
65
Kalau kat Johor Bahru ni yg aku ada nampak kat kawasan Kg. Melayu Majidee. Kena cari la kat kawasan2 kedai/bengkel kat situ ada punya. X ingat nama kedai. Lagi satu kat Bandar baru Uda. Kalau kawasan Kota Tinggi aku tau sangat la. Biasa aku servis kat bengkel aircond kat Kota kat belakang BSN. Situ bengkel orang melayu,lagi satu bengkel orang ni senang semua barang spare part dah tersedia ada stok yg baru. Cakap je nak ganti ke nak servis. Tukar baru terus pun boleh janji duit ada. Aku biasa pegi bengkel aircond melayu x pernah lagi pegi bengkel cina. Sebab pegi bengkel melayu diorang akan cakap dulu apa yg rosak apa yg perlu diganti, x perlu ganti. Kalau bengkel cina ni dia main ganti ikut suka dia je, tau2 dah siap dia suruh kita bayar. Dah beberapa tahun ni aku jarang pegi bengkel cina utk repair enjin atau aircond lagi pun dah banyak bengkel melayu kat kawasan JB, BBU, Kota Tinggi ni. Cuma bengkel buat alignment tayar je aku pegi bengkel cina sebab melayu xde buat alignment.
 

mr_x6006

Legendary Member
Joined
Sep 26, 2009
Messages
14,719
Reaction score
282
Points
131

1stly aku nak ucapkan ribuan terima kasih kat bro Zinedine :)cgrock :)cgrockyg telah suggest bengkel aircond trbaik kat area KOTA TINGGI..

Servis yg diberikan JATI AUTOCOOL mmg tip-top n puas hati..

Harga yg ditawarkan pun berpatutan brbanding kedai C_N_... :">

Kpd rakan2 CG yg tinggal di area Kota Tinggi @ JB, aku suggestkan korg dtg la kat JATI AUTOCOOL ni klu de masalah brkaitan aircond keta..

Owner dia Abg Mat mmg berbudi bahasa orangnya.. :)
- Siap bg info & panduan berguna pasal aircond keta kat aku.. :)cgrock











P/S: Pe yg penting sama2 lah kita mbantu BUMIPUTERA khususnya Org MELAYU...
:)cgrock
 
Last edited:

zamreda

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Sep 1, 2008
Messages
31,388
Reaction score
48
Points
120
jati auto cool nie?....

kedai terbaik dan mmg terbaik....


aku suka pegi kedai nie....waranti dikover selama 3 bulan...

tapi kancil aku berbunyi kat airkon lpas 3 bulan...waaa takder waranti...:D
 

zinedine

Permanently Banned
Joined
Jan 11, 2007
Messages
5,741
Reaction score
22
Points
65
OOOO.. Bagus mr_x6006 :)cgrock. Rupa-rupanya nama tokey dia abg mat yer. Aku selalu pegi bengkel situ tp tak tau apa nama dia. Tapi aku tau la orgnya kecik2 sikit. Mgkn skrg dah boroi rasanya sebab dah lama x pegi bengkel dia. Lepas ni ko dah faham & tau la sikit2 selok belok pasal aircond keta.
 

mr_x6006

Legendary Member
Joined
Sep 26, 2009
Messages
14,719
Reaction score
282
Points
131
OOOO.. Bagus mr_x6006 :)cgrock. Rupa-rupanya nama tokey dia abg mat yer. Aku selalu pegi bengkel situ tp tak tau apa nama dia. Tapi aku tau la orgnya kecik2 sikit. Mgkn skrg dah boroi rasanya sebab dah lama x pegi bengkel dia. Lepas ni ko dah faham & tau la sikit2 selok belok pasal aircond keta.
Hahaha.. Yup org pnggil dia Abg Mat bro..

Seriously Abg Mat ni mmg baik n peramah org nye..

Susah nk jumpa tauke kdai cam ni.. huhu
:)cgrock
 

zamreda

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Sep 1, 2008
Messages
31,388
Reaction score
48
Points
120
abg mat nie ok......
klau diikut kan mau aku taruk komprosser yng baru tul baru dari kilang..

nie tak ckup duit...waaa pakai recon...
:(:)(:)(:)((
seeloknya klau comp airkon dah berbunyi tu...sediakan duit bebanyak kasi baru dari kilang terus...
 

zinedine

Permanently Banned
Joined
Jan 11, 2007
Messages
5,741
Reaction score
22
Points
65
abg mat nie ok......
klau diikut kan mau aku taruk komprosser yng baru tul baru dari kilang..

nie tak ckup duit...waaa pakai recon...
:(:)(:)(:)((
seeloknya klau comp airkon dah berbunyi tu...sediakan duit bebanyak kasi baru dari kilang terus...
Aku pun sama macam ko jugak. Kalau ada duit memang nak tukor compressor baru jer. Bengkel abg mat ni bnyk stok barang2 baru dr kilang. Masa servis compressor keta iswara abang aku kat bengkel abg mat ni dulu, dia pernah offer compressor recond jenama Denso RM450.00 siap upah pasang sekali ganti compressor proton yg asal. Kalau compressor jenama Denso yg baru harga dia seribu lebih. Tapi aku x tukor pun, servis isi minyak compressor kena dlm RM60.00. Skrg mash boleh guna lagi walaupun aircond x sesejuk dulu. Masalahnya duit kita la. Kalau pakai barang2 recond ni kita x tau berapa lama blh tahan berbanding kalau guna yg baru terus.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register