BTC USD 32,660.2 Gold USD 1,777.81
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Dewan Rakyat: Syor siasat projek jalur lebar ditolak

achok

Legendary Member
Joined
Jul 8, 2008
Messages
14,735
Reaction score
299
Points
141
Syor siasat projek jalur lebar ditolak

DEWAN Rakyat semalam menolak usul Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, menubuh Suruhanjaya Bebas Diraja bagi menyiasat projek jalur lebar bernilai RM11.31 bilion kepada Telekom Malaysia Bhd (TM) yang didakwa dilakukan tanpa melalui proses tender terbuka.

Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar, berkata usul itu ditolak kerana pihaknya mendapati perkara itu tidak perlu disegerakan walaupun ia perkara tertentu dan mempunyai kepentingan ramai.

"Saya sudah meneliti perkara ini dan mendapati ia perkara yang tertentu dan berkepentingan ramai tetapi saya berpendapat tidak perlu disegerakan," katanya.

Anwar (PKR-Permatang Pauh) yang tidak berpuas hati dengan jawapan itu, terus meminta pertimbangan Wan Junaidi dengan mendakwa perkara itu membabitkan kepentingan rakyat dan suruhanjaya bebas perlu ditubuhkan bagi menyiasat keraguan.

"Mohon pertimbangan semula untuk selamatkan wang rakyat dengan membatalkan era monopoli kerajaan yang memberi projek hanya kepada satu syarikat bagi mengaut keuntungan besar.

"Saya gesa langkah segera dilakukan untuk menyiasat perkara ini kerana sebarang kelewatan akan menyebabkan kerajaan menanggung kerugian berbilion ringgit," katanya.

Wan Junaidi bagaimanapun berkata keputusan yang dibuat tidak boleh ditarik balik atau disegerakan.

Petikan: http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Thursday/Nasional/20081106000503/Article/index_html

projek billion2 tu... dah sedia maklum TM memonopoli jalur lebar dari dulu lagi dan perkhidmatan yang diberikan secukup rasa je. aku pon pengguna streamyx, sbb aku rasa dia la yang 'terbaik' setakat ni :(
 
Sponsored Post

aygabg

Active Member
Joined
May 22, 2007
Messages
1,826
Reaction score
9
Points
25
kalau 11.3billion tu dilaburkan secara jujur,ikhlas,amanah tanpa ada unsur penyelewengan aku pasti 10000%% pengguna internet jlaur lebar(3g) khasnye celcom,maxis& digi akan merasai kelajuan internet menyamai kelajuan cahaya&bunyi dan bukannye menyamai kelajuan se ekor kura2 yg sedang nazak nk mati...tapi ini semua mungkin hanya hayalan pengguna internet di malaysia kerana mana mungkin sang buaya melepaskan habuan didepan mata yang sedang terhidang...buktinya belanjawan sebelum ini berbilion ringgit dilaburkan tapi hasilnye ermmm malas nk citer:(scam:(scam
 

moneymaker3000

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Mar 24, 2007
Messages
25,269
Reaction score
528
Points
176
patutnye kite skang dah pakai connection laju dah..kurang2 8-10mbps...ini slow giler..nak masuk cg pun susah
 

Emie

Legendary Member
Joined
Jul 19, 2007
Messages
11,955
Reaction score
71
Points
120
kalau 11.3billion tu dilaburkan secara jujur,ikhlas,amanah tanpa ada unsur penyelewengan aku pasti 10000%% pengguna internet jlaur lebar(3g) khasnye celcom,maxis& digi akan merasai kelajuan internet menyamai kelajuan cahaya&bunyi dan bukannye menyamai kelajuan se ekor kura2 yg sedang nazak nk mati...tapi ini semua mungkin hanya hayalan pengguna internet di malaysia kerana mana mungkin sang buaya melepaskan habuan didepan mata yang sedang terhidang...buktinya belanjawan sebelum ini berbilion ringgit dilaburkan tapi hasilnye ermmm malas nk citer:(scam:(scam

huh..x tahan nk gelak nih..:)):))
 

nash_d

Active Member
Joined
Jul 17, 2008
Messages
2,287
Reaction score
0
Points
20
salah satu projek barisan nasional... tahniah BN!!
 

pedagang cyber

Active+ Member
Joined
Mar 28, 2007
Messages
2,961
Reaction score
19
Points
25
Duit dah berbilion habis tapi..intenet selo nak mampusi..
 

aygabg

Active Member
Joined
May 22, 2007
Messages
1,826
Reaction score
9
Points
25
huh..x tahan nk gelak nih..:)):))

kalau RM11.3billion tu kalau betul2 digunakan nak wat jalur lebar percayalah kita pasti dapat mengatasi singapore dalam menyediakan perkhidmatan ini coz singapore tk janjikan rakyatnnye langit & bintang dlm servis ini tetapi rakyatnye tetap berpuashati dgn tahap kelajuannye,,kerana ape rakyatnye tk merungut dlm hal ini coz kerajaannya jujur dlm membela rakyatnye..:(

p/s: singapore pun terkejut peruntukan sebanyak itu,kalau dapat kat depa maka kelajuan internet kat singapore akan menyamai kelajuan cahaya&bunyi(singapore) dan bukannye menyamai kelajuan se ekor kura2 yg sedang nazak nk mati(malaysia):D
 

aes

Super Active Member
Joined
Apr 12, 2008
Messages
9,557
Reaction score
19
Points
65
rm11.3 bilion......tapi separuh dh ilang.
 

clorox_bersih

Legendary Member
Joined
Jul 2, 2008
Messages
18,906
Reaction score
43
Points
120
kalau 11.3billion tu dilaburkan secara jujur,ikhlas,amanah tanpa ada unsur penyelewengan aku pasti 10000%% pengguna internet jlaur lebar(3g) khasnye celcom,maxis& digi akan merasai kelajuan internet menyamai kelajuan cahaya&bunyi dan bukannye menyamai kelajuan se ekor kura2 yg sedang nazak nk mati...tapi ini semua mungkin hanya hayalan pengguna internet di malaysia kerana mana mungkin sang buaya melepaskan habuan didepan mata yang sedang terhidang...buktinya belanjawan sebelum ini berbilion ringgit dilaburkan tapi hasilnye ermmm malas nk citer:(scam:(scam

belanjawan ke,belanja kawan :(scam:(scam
 

<amir>

Fun Poster
Joined
Oct 30, 2008
Messages
346
Reaction score
1
Points
15
dah le tersepit, kene kepit lak2...
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register