Demi Memuaskan Nafsu, dibayar RM100ribu utk no telefon artis

CG Sponsors




NEMO

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jan 13, 2007
Messages
109,183
Reaction score
1,041
Points
1,101
PELAKON WANITA YANG MINTA NAMANYA DIRAHSIAKAN (Artis X):


“Cubaan untuk memerangkap saya menjadi pemuas nafsu berlaku beberapa kali pada 2009 dan tawaran paling hebat pernah saya terima ialah upah RM60,000 sejam untuk tugasan membuka botol dan menuangkan minuman keras.

Ada jutawan dari luar negara yang meminta saya menemaninya untuk sesi makan malam. Orang tengah yang menghubungi saya meminta saya memakai pakaian berwarna merah kerana jutawan terbabit mengatakan dia meminati gambar saya di majalah berpakaian warna itu.

Bayarannya pula cukup lumayan dan cukuplah saya katakan tidak perlu bekerja untuk setahun. Saya juga dimaklumkan pengantara lain ada kumpulan jutawan menjadikan saya bahan taruhan.

Maksudnya, jika saya setuju keluar dan melayani mana-mana jutawan terbabit, yang menang akan mendapat habuan mencecah jutaan ringgit.

Saya pernah bertanyakan pengantara bagaimana mereka mendapat nombor telefon serta maklumat peribadi lain dan jawapannya cukup memeranjatkan.

Ia diberikan seseorang dalam industri hiburan dan hanya kerana menyerahkan nombor telefon saja, individu itu menerima habuan RM100,000.

Bayangkan jumlah wang yang sanggup mereka laburkan untuk mendapatkan kepuasan daripada artis seperti saya. Jika saya tidak fikirkan rezeki halal, pasti saya gelap mata dan hidup dalam dunia serba mewah.

Saya tidak mahu itu semua. Cukuplah dengan rezeki yang ada kerana perkara seperti itu tidak berkekalan. Kini, masih ada yang mencuba tetapi saya tetap menolak.


ROZITA CHE WAN, 36:


“Tahun lalu seorang lelaki yang menjadi orang tengah menelefon dan minta saya menemani seseorang untuk makan malam. Katanya, makan malam itu privasi hanya untuk saya dan lelaki itu bagi tempoh dua jam saja.

Sebagai upah, saya boleh minta berapa saja walaupun puluhan ribu ringgit. Selepas saya menolak tawarannya, lelaki itu berkali-kali cuba menghubungi saya dan menghantar SMS dengan memaklumkan tawaran sentiasa terbuka. Katanya, saya boleh berhubung dengannya semula jikab erubah fikiran.

Saya berasa sungguh terhina dengan tawaran sebegitu. Saya juga pernah menerima tawaran melancong ke luar negara. Mereka bukan saja menelefon saya secara peribadi tetapi ada yang datang ke rumah dan sanggup menyediakan jet persendirian untuk mengambil saya.

Saya tidak layan semua itu dan jangan fikir juga semua artis boleh dibeli dan dikaburi dengan wang ringgit.”


NOOR HASLIAH ABU HASAN ATAU ALYAH, 29:


“Saya menerima tawaran. membuat persembahan dengan bayaran RM35,000 hanya untuk dua lagu. Bagi saya itu terlalu lumayan, jadi saya bertanya lebih lanjut dan mereka maklumkan ada tugas tambahan untuk saya iaitu menemani orang tertentu berhibur selepas saya selesai menyanyi.

Dalam satu kejadian lain, saya ditawarkan RM15,000 untuk menyampaikan dua lagu di Jakarta. Harga itu saya rasa setimpal. Namun, selepa ssampai di sana, selain diberi jadual menyanyi saya turut diberi jadual menemani pihak tertentu hingga jam 5 pagi.

Terkejut dengan perkara itu, saya terus beli tiket dan pulang ke Malaysia tanpa melakukan sebarang persembahan. Saya yakin, ia cuma satu daripada taktik digunakan golongan kaya itu untuk menjerat artis seperti saya.”


WAN HAFIZOL OMAR ATAU FIZO , 25:


“Sejak serius dalam industri hiburan beberapa tahun lalu, dugaan godaan daripada wanita kaya cukup ‘menakutkan’ dan sepanjang tempoh itu, saya menerima kira-kira 20 tawaran hidup mewah sekelip mata.

Jika dijumlahkan, mungkin ia mencecah jutaan ringgit kerana tawaran diajukan, termasuk kenderaan mewah, rumah besar, wang ringgit dan ada lebih hebat lagi, apa saja yang saya mahukan sanggup ditunaikan.

Wanita terbabit pula berusia antara lingkungan 30-an hingga 40-an, boleh dianggap sebagai mak cik atau ibu, dan menggunakan orang tengah untuk memancing saya.

Sebelum menceburkan diri dalam industri hiburan, saya berada dalam dunia peragaan dan ketika itu, ada juga tawaran tetapi ia menjadi lebih ‘rancak’ selepas bergelar artis.

Bukan mudah untuk mengelak tetapi saya cuba bercakap secara sopan dan normal kerana mahu menyelesaikannya dengan baik. Tawaran pula dibuat melalui perhubungan terus menggunakan orang tengah atau e-mel peribadi saya.

Kebanyakan tawaran itu mahu saya berurusan dengan mereka di luar negara. Mungkin kerana mereka anggap cara itu lebih selamat.

Setakat ini, walaupun ada kalanya terasa hidup agak sukar, saya tetap menjaga maruah dan mengelak daripada terjebak dengan gejala negatif seperti itu.


ABBY ABADI, 31:



“Taktik yang pernah mereka gunakan untuk menjerat saya ialah tawaran menemani seorang jutawan untuk minum teh di sebuah negara Eropah. Apa maksudnya ‘minum teh di luar negara’ itu? Saya percaya ia bukan minum teh biasa tapi ada tujuan lain yang tidak bermoral.

Oleh itu, saya menolaknya mentah-mentah. Selain itu, saya juga berkali-kali ditawarkan pakej melancong ke mana-mana destinasi luar negara dengan nilai ratusan ribu ringgit untuk bersama jutawan berlainan dengan dijanjikan pelbagai kemewahan ketika bercuti.

Ia juga saya tolak kerana dapat merasakan ia bukan satu tawaran yang jujur sebaliknya ada niat tersembunyi.

Biasanya, individu terbabit menggunakan orang tengah untuk mengatur tawaran itu. Lebih teruk lagi, ada pelakon yang turut terbabit mengatur untuk ‘mendapatkan’ saya.

Ada juga yang mengirim SMS menyatakan hajat untuk rapat serta tawaran tidak masuk akal. Ada yang saya balas untuk menolaknya dan ada juga yang saya biarkan terus kerana sudah muak dengan perkara seperti itu.
 
Last edited:
Sponsored Post

sick_66

Active+ Member
Joined
Mar 12, 2008
Messages
2,589
Reaction score
0
Points
20
heeeeeeeee...ak pulak mmber2 snggup blanja ak men snooker..kira artis gak ke??
 

FaRid^sp

Super Active Member
Joined
Mar 8, 2009
Messages
5,745
Reaction score
13
Points
65
tu yg x nak.. mesti ramai yg dah masuk perangkap, sembunyi kekayaan konon dtg dari bisnes..
 

NEMO

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jan 13, 2007
Messages
109,183
Reaction score
1,041
Points
1,101
ala last2 dorang kawin dgn datuk jugak...sama jew...haha
 

fix90

Active Member
Joined
Mar 19, 2009
Messages
2,167
Reaction score
11
Points
25
datuk A,datuk B,datuk C,datuk D,datuk E,datuk F,datuk G,datuk H,Bla...bla..bla..
 

FaRid^sp

Super Active Member
Joined
Mar 8, 2009
Messages
5,745
Reaction score
13
Points
65


yang ni abis 50K pun aku sanggup.. :">:p
 

hairl

Active+ Member
Joined
Aug 22, 2007
Messages
3,053
Reaction score
24
Points
25
haha gila la org kaya yg tak ada iman langsung..sekejap je tuhan tarik harta tu
 

ceria28

Legendary Member
Joined
Mar 13, 2007
Messages
11,901
Reaction score
109
Points
123
mcm2 ada. Bila wang dah terlalu byk mcm2 laaa pulak tawaran yg dibuat. Dahsyat tu tawaran yg dibuat sampai juta2?????
 

eday84

CG Top Poster Club
Joined
Jan 10, 2009
Messages
27,695
Reaction score
146
Points
128
haha klau jd jutawan, upah fasha jd amah bleh x? tp xleh tdo lak suara dia nyaring..

camne eh nk jadik broker artis ni? masyukkk
 
Sponsored Post
Top
Log in Register