delete

CG Sponsors




Sponsored Post

tudung87

Legendary Member
Joined
May 30, 2008
Messages
12,870
Reaction score
69
Points
120
cuba search pasal keli ni..

dlm cg p0n ada thread psl keli x silap..

banyak ckp, harga palet keli mahal.. pastu, pemborong amik murah..

untung ciput.. pastu, belum kolam, gaji pekerja, benih ikan, dll..
 

Stylo_Spy

Junior Member
Joined
Aug 22, 2009
Messages
53
Reaction score
1
Points
11
cuba search pasal keli ni..

dlm cg p0n ada thread psl keli x silap..

banyak ckp, harga palet keli mahal.. pastu, pemborong amik murah..

untung ciput.. pastu, belum kolam, gaji pekerja, benih ikan, dll..
maknanya betol la bisnes ni dah tepu? :-?
 

yusry2007

Super Active Member
Joined
Oct 19, 2007
Messages
5,816
Reaction score
35
Points
70
hehehhehe.. tepu kalau tak pandai merancang. kene pandai merancang la baru dpt untung..

Selamat berjaya...
 

fx_selamber

Active Member
Joined
Aug 2, 2007
Messages
1,228
Reaction score
9
Points
25
dengar cakap2 orang....
harga kat pasar cmne?
baru-baru ni bru sembang dgn penternak keli..
dia cakap masih xdpt tampung permintaan lg...
 

zaralove

Super Active Member
Joined
Aug 27, 2009
Messages
7,558
Reaction score
330
Points
81
kene ader target market le... ni main bela jer... memang la lingkup
 

yusry2007

Super Active Member
Joined
Oct 19, 2007
Messages
5,816
Reaction score
35
Points
70
dengar cakap2 orang....
harga kat pasar cmne?
baru-baru ni bru sembang dgn penternak keli..
dia cakap masih xdpt tampung permintaan lg...
yang nie saya rase betol..
mcm nie la semua.. saya rase kenapa org kate ternakan keli dah tepu.. ikan keli nie kalau nak bela stakat 2 3 kolah tak berbaloi.. keuntungan bela keli nie tak braper nak untung sgt. tpi cuba bela 10 - 50 kolah.. mesti untung punyer.. market kita kene pandai2 la cari.. Bila dah berkecimpung dalam industri keli nie baru tau asam garam dia, selagi tak rase sendiri, jgn la duk dgr ckp2 org.

:)cgrock:)cgrock:)cgrock
 

ameant

Super Active Member
Joined
Mar 27, 2007
Messages
6,332
Reaction score
143
Points
73
yg penting kene cari market tetap..cam restoren ke atau ada kaki kat pasar... aku n member² sejak keluar kat paper pasal keli perak pertengahan tahun aritu.. tak makan dah sampai skrg.
 

yusry2007

Super Active Member
Joined
Oct 19, 2007
Messages
5,816
Reaction score
35
Points
70
kene ader target market le... ni main bela jer... memang la lingkup
yang nie memang saya betol2 sokong, sebab bukan dalam industri keli pun, apa jua bisnes. market adalah yang no 1. dah ader market bru bleh buat bisnes. kalau buat dulu bru nak cari market memang letih la, kes mcm nie la yang menyebabkan kerugian yang besar..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register