Dato’ Ku Cabar Wan Hisham !

CG Sponsors




shane

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
14,005
Reaction score
208
Points
133
Dato’ Ku Cabar Wan Hisham !
Sunday, 17 January 2010 09:16 SM Noor

KUALA TERENGGANU – Tindakan Menteri Besar Terengganu mengumumkan bahawa pemberian bantuan atau subsidi harga rumah mampu milik hanya untuk orang-orang Umno sahaja, di bidas oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ladang.

http://www.youtube.com/watch?v=CtNvxzMPLrs

”Bila dia (Ahmad) bercakap kepada lebih kurang 1000 orang (di Ladang), dia kata, dia beri ini, bantuan banyak ini, faham-fahamlah kena balas budi kita (kena undi BN),
”dan memang kita beri bantuan ini kepada orang kita sahaja (Umno) orang PAS jangan ‘bising bangor’,” kata Dato’ Tengku Hassan Omar, mengulangi kata-kata Menteri Besar Terengganu,

Beliau yang juga Timbalan Yang Dipertua PAS Kuala Terengganu kesal dengan tindakan Ahmad yang membelanjakan wang rakyat menurut sesuka hatinya.

Katanya, tindakan Ahmad itu tidak akan menyelesaikan masalah sosial dan kemiskinan yang masih menjadi masalah di negeri Terengganu.

”Dia kena ingat ini (wang yang dibelanjakan) bukan wang Umno, bukan wang Barisan Nasional, ini wang kerajaan,

”dan untuk mengatasi kemiskinan, yang miskin bukan orang Barisan Nasional sahaja, orang-orang bukan Barisan juga ramai yang miskin,

”bantulah, apa salahnya Bantu, dia orang negeri Terengganu, orang Melayu, yang miskin, bantu!,”katanya dalam Majlis Penerangan di Kampung Duyung 14 Januari lalu.



Menurutnya tindakan kerajaan Umno/BN Terengganu itu tidak adil, bukan sebagaimana yang pernah disebut oleh Ahmad sebelum ini, bantuan kerajaan adalah untuk semua, tanpa mengira kaum dan pegangan politik.

Dato’ Tengku Hassan yang juga bekas Pegawai Kewangan Negeri Terengganu mencabar Dato’ Wan Hisham Wan Salleh, bekas ADUN Batu Burok supaya membuktikan, dimanakah kata-katanya yang didakwa ‘bohong’ oleh Wan Hisham.

Katanya, Wan Hisham (gambar kanan) pada malam pertemuan dengan penduduk Ladang pada 11 Januari menuduh beliau sebagai bekas pegawai tinggi kerajaan yang berbohong kepada rakyat berkenaan tindakan kerajaan mengambil balik tanah Ladang.

”Kalau ada orang-orang Wan Hisham pada malam ini, tolong beritahu dia, dia kata saya berbohong,


”saya nak cabar dia, (sila) buktikan dimana saya berbohong, butir apakah saya berbohong,”tegasnya.

Menurutnya beliau menyampaikan fakta yang diberikan oleh para pegawai kerajaan negeri Terengganu dan menerangkan bagaimana proses pengambilan balik tanah tersebut.

Katanya, apa perlu beliau berbohong kepada rakyat dan tidak pernah terlintas dalam hatinya untuk berbohong kepada rakyat.

Justeru beliau menyelar sikap pimpinan Umno yang suka menuduh dengan pelbagai tohmahan kepada pemimpin PAS, kerana mereka bimbang ditolak oleh rakyat.

”Inilah sikap mereka yang suka menuduh, (mereka tidak) membuat apa-apa (untuk rakyat), apabila kita (pemimpin PAS) masuk kampong mereka tuduh bermacam-macam,

”timbu satu macam ketakutan kepada mereka (takut ditolak oleh rakyat),”jelasnya.
 
Last edited:
Sponsored Post

kozu

Legendary Member
Joined
Apr 12, 2007
Messages
11,037
Reaction score
228
Points
133
ak tak halal duit ak yang dibelanjakan bukan pada mereka yang berhak..
 

matcitra

Fun Poster
Joined
Oct 8, 2008
Messages
772
Reaction score
0
Points
10
dia punya duit, duit punya suka lah nk buat apa pun....

yg korang bising2 ni knp...?
x puas hati...?

pergi mintak kt mat said tu....!!
 

badawidollah2

Active+ Member
Joined
Feb 15, 2009
Messages
4,237
Reaction score
33
Points
30
dia punya duit, duit punya suka lah nk buat apa pun....

yg korang bising2 ni knp...?
x puas hati...?

pergi mintak kt mat said tu....!!
tu bukan wang mat said
tu wang rakyat terengganu
 

ruaksepi

Fun Poster
Joined
Oct 30, 2009
Messages
203
Reaction score
0
Points
10
dia punya duit, duit punya suka lah nk buat apa pun....

yg korang bising2 ni knp...?
x puas hati...?

pergi mintak kt mat said tu....!!

statement orang yg tak matang.....duit dia?ha ha ha ha ha..patutlah kene tipu sokmo pun:eek::eek::eek:
 

joned

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Sep 6, 2008
Messages
9,255
Reaction score
89
Points
80
dia punya duit, duit punya suka lah nk buat apa pun....

yg korang bising2 ni knp...?
x puas hati...?

pergi mintak kt mat said tu....!!
apa la ko punya kenyataan ni... ni jenis kau kau..aku aku la ni... bak kata org x bermasyarakat..
 

AshFaQue

Active+ Member
Joined
Aug 10, 2008
Messages
3,262
Reaction score
27
Points
30
dia punya duit, duit punya suka lah nk buat apa pun....

yg korang bising2 ni knp...?
x puas hati...?

pergi mintak kt mat said tu....!!
satetment yg kelakar..........:(scam:(scam
 

ko'bek

Active Member
Joined
Dec 6, 2009
Messages
1,365
Reaction score
64
Points
30
Bahang rambang awok2,lok gitu seme bahang tanoh lahh.mampuh kaki..dia wak bising bangor tu..saja nk cari onar..nok wie 'up' je tu..wana2 pung..hambe dok stuju..kalu duit rakyat gganu..kena ropok di awok2 diri..baik biru lauk,atau pun ijaa ptronah..tp yg benornya..kena tanya tuang punye badang,,baru leh wak kire care..ke wane?..

Cobek pohe kanang,pohe kiri sakit jugak weiii..tegok kan yg benor..
 

kOmAnDeR

Active+ Member
Joined
Mar 28, 2007
Messages
2,658
Reaction score
14
Points
25
Tu dia politik njit..njit...semut!!! saper dok atas bawah akan rasa sakit...serupe yer blaker huhuhu
 
Sponsored Post
Top
Log in Register