BTC USD 38,070.6 Gold USD 1,822.10
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Dapat cuma RM5.50 - Mangsa banjir kecewa pemberian derma gula-gula JKM

eboss

CG Hardcore
gemgem
Messages
85,652
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
KUALA TERENGGANU - Dua minggu lalu penduduk di Taman Perumahan Pusu Tiga, Gong Badak terkejut apabila buat pertama kalinya rumah yang diduduki hampir 15 tahun, dilanda banjir.

Tetapi apa yang lebih mengejutkan apabila ada di antara mereka menerima wang bantuan derma sebanyak RM5.50 dan beberapa biji gula-gula yang diagihkan sejak Isnin lalu.

Malah, kebanyakan daripada 193 keluarga di situ mendapat antara RM27.50 hingga RM33 mengikut formula RM5.50 bagi setiap ahli keluarga yang diputuskan oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).

Rata-rata penduduk yang ditemui melahirkan rasa kecewa dengan sikap JKM menguruskan wang itu kerana dana JKM juga dibantu ramai individu sebagai sumbangan peribadi atas nama simpati dengan kesusahan mangsa banjir.

Salah seorang penerima yang merupakan Orang Kurang Upaya (OKU) dan hanya ingin dikenali sebagai Pak Abu memberitahu, dia terkejut menerima RM5.50 ketika wakil JKM datang ke rumahnya Isnin lalu.

Katanya, dia tidak sangka hanya mendapat jumlah tersebut yang sememangnya tidak mampu meringankan beban akibat kerugian ribuan ringgit akibat bencana itu.

"Daripada jumlah itu, RM3 saya beli goreng pisang, RM2 saya beli keropok dan baki 50 sen saya beli rokok sebatang," katanya tentang cara dia memanfaatkan wang itu ketika ditemui di kediamannya dekat sini semalam.

"Sudahlah kami dilanda bencana, cara pihak itu mengagihkannya dan jumlah yang kami dapat seolah-olah main-main dan cuba nak mempersendakan kami.

budget abis bantu orang kaya bukit antarabangsa kot
 
Sponsored Post

NEMO

CG Super Hardcore Club
gemgemgem
Messages
109,190
Paid Membership
Joined
Jan 13, 2007
Messages
109,190
Reaction score
1,043
Points
1,101
gula2 jer..kalu penduduk bukit antarabangsa dah maki dah ni
 

EncikEx

Legendary Member
gem
Messages
12,111
Joined
Mar 21, 2007
Messages
12,111
Reaction score
173
Points
123
kerajaan yg prihatin laa katakan...
 

trigger_86

Active Member
Messages
1,428
Joined
Nov 23, 2007
Messages
1,428
Reaction score
6
Points
25
haha,kelakar. kalo bkt antarabangsa dapat gula2 taktau la diorg pijak camne. Sedangkan nasik bungkus pun buang... taraotak.
 

naj2921

Active+ Member
Messages
4,529
Joined
Apr 16, 2008
Messages
4,529
Reaction score
12
Points
25
siannya org Tgganu.. apalagi.. xlama nak mengundi:D:D
 

crixerity

Fun Poster
Messages
404
Joined
Jun 20, 2008
Messages
404
Reaction score
0
Points
10
yang rumah besar, orang besar, pakat tolong2..
baru dipandang mulia..

yang kecik,orang tarak nama,melopong...
tak ada efek pun dia fikir...


tarak akai betul...
 

KrisSMerah

Super Active Member
Messages
8,041
Paid Membership
Joined
Apr 22, 2006
Messages
8,041
Reaction score
18
Points
65
baget abis beb. semua dah curah kat bukit antarabangsa.

maklum la kan. bukit antarabangsa org kenamaan. gong badak sapa? apa ada? takat stadium, ilp, kuza manade org nak pandang
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register