DAP nak raih undi Kaum Lain Supaya Mudah Jadi Perdana Menteri Kelak.

CG Sponsors




ayiem676

Active+ Member
Joined
May 12, 2011
Messages
3,802
Reaction score
70
Points
35
KUALA LUMPUR, 14 JUN: Untuk menerajui politik baru, DAP akan mula meneroka ruang-ruang baru, di samping mengekalkan tapak sokongan asas parti pelbagai kaum itu.

Berucap dalam Sidang Pimpinan DAP di Cheras semalam, Setiausaha Agung Lim Guan Eng berkata, seluruh anggota perlu menunjukkan DAP adalah parti yang mewakili seluruh rakyat Malaysia, sebagaimana tujuan penubuhannya 48 tahun yang lalu. -

P/S :DAP dan GERAKAN yang nak halau melayu dari kampung baru

“Anda ingin membuka tapak (sokongan) baru? Kita perlu tunjukkan bahawa kita bukan parti untuk satu kaum sahaja, atau untuk bukan Melayu sahaja. Kita parti untuk semua,” katanya ketika menyampaikan ucaptama semalam.

Oleh sebab itu, katanya lagi, pimpinan DAP mengambil keputusan berani meletakkan calon Melayu pada Pilihanraya Kecil (PRK) Teluk Intan sebelum ini, iaitu Dyana Sofya.

“Walaupun kita tewas, kita telah berjaya memenangi masyarakat dalam media sosia, malah masyarakat di seluruh negara, terutama golongan muda,” katanya lagi.

Mengulas lanjut, beliau menyeru seluruh hadirin – yang terdiri daripada pimpinan parti, Ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri – untuk sentiasa mendekati masyarakat Melayu dan peribumi Sabah dan Sarawak.

“Misalnya projek Impian Sarawak. Kita mengembangkan tapak dengan mendekati rakyat pedalaman di sana dengan pelbagai projek prasarana. Kita berjaya menangkap imaginasi ramai, terutama penyokong kita,” katanya lagi.

P/S : Dap da nak dapatkan sokongan pedalaman.. sebab majoriti undi dari sana.

Namun pada masa sama, katanya lagi, DAP sama sekali tidak boleh mengabaikan penyokong tradisionalnya, iaitu masyarakat bukan-Melayu dan Melayu kelas pertengahan di bandar dengan tanggapan sokongan mereka berkekalan.

Beliau mengambil contoh keputusan PRK Teluk Intan, di mana peratusan undi masyarakat Cina merosot 15 peratus.

Idea baru keluar daripada zon selesa

Sebelum itu, Ahli Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAP Liew Chin Tong menyatakan harapan agar program itu mampu membuahkan idea baru bagi DAP untuk keluar daripada ‘zon tradisional’.

“Saya berharap pemukiman ini akan mampu menghasilkan idea baru untuk kita terus meluaskan sempadan (sokongan), bukan sekadar berundur ke tapak ‘tradisional’ kita.

Beliau mengimbas kembali pertanyaannya kepada Guan Eng dahulu, berhubung gaya politik tokoh DAP Lim Kit Siang.

“Saya tanya Guan Eng, bagaimana beliau melihat bapanya. Beliau menjawab – ‘Lim Kit Siang membuka tapak baru setiap hari.’ Saya yakin itulah yang sepatutnya menjadi tekad kita,” katanya

P/S: sekiranya makin ramai kaum yang sokong DAP ..dan dalam pilihanraya DAP menang banyak maka x mustahil Perdana Menteri Malaysia ialah lim guang eng.. dan realisasikan negara singapura di malaysia..




 
Last edited:
Sponsored Post

m0mo~

CG Top Poster Club
Platinum Member
ForexMart Fans
Joined
Oct 4, 2012
Messages
35,312
Reaction score
387
Points
136
selagi agong dan raja2 kita adalah melayu..no way
 

gimau

Active+ Member
Joined
Oct 13, 2011
Messages
3,265
Reaction score
275
Points
41
klau DAP dpt perintah m'sia aku nyanyi lagu 'anak kecil main api' sebelum lagu tuh diharamkan..
 

percumaforex

Super Active Member
Joined
Nov 12, 2012
Messages
7,542
Reaction score
83
Points
70
Dulu singapore pun kalau x silap sama juga,,dulu ada pemimpin melayu..skrg? ni korang nak undi DAP?
 

ayiem676

Active+ Member
Joined
May 12, 2011
Messages
3,802
Reaction score
70
Points
35
Misalnya projek Impian Sarawak --- DAP nak kuasai SARAWAK ker?.. sekarang main sentimen kat malaysiakini.. makin rancak pasal keluar malaysia.. kaum ketiga terbesar kat serawak cina..

DAP nak kuasai serawak sebab banyak cina kot..

korunk tengok sentimen agama kat malaysiakini.. Mana ada citer pasal agama cina.. AGAMA KRISTIAN & ISLAM je kat malaysiakini..sebab serawak agama kristian banyak... TOKONG CINA makin banyak adalah..nak lagakan semenanjung ngan orang seberang sana
 
Last edited:

bahtiar

Active Member
Joined
Mar 6, 2007
Messages
1,872
Reaction score
180
Points
33
"Walaupun kita tewas, kita telah berjaya memenangi masyarakat dalam media sosia, malah masyarakat di seluruh negara, terutama golongan muda,” katanya lagi.

faham betol2 ayat kt atas....dorang tabur fitnah dan sebar maklumat palsu supaya org2 melayu bergaduh dan bermusuh...time ni la dorang cuba amik kesempatan.....jgn percaya media dorang.
 

ikhmal_ok

Super Active Member
Joined
Aug 15, 2009
Messages
8,894
Reaction score
180
Points
73
kehkehkeh,,,tak tau law ke? selagi raja2 masih hidup cha ya nun alif tak boleh jadi perdana menteri.
 

ayiem676

Active+ Member
Joined
May 12, 2011
Messages
3,802
Reaction score
70
Points
35
"Walaupun kita tewas, kita telah berjaya memenangi masyarakat dalam media sosia, malah masyarakat di seluruh negara, terutama golongan muda,” katanya lagi.

faham betol2 ayat kt atas....dorang tabur fitnah dan sebar maklumat palsu supaya org2 melayu bergaduh dan bermusuh...time ni la dorang cuba amik kesempatan.....jgn percaya media dorang.
yer betul tu.. kalau tengok malaysiakini kepunyaan dap tu.. isu yang dimainkan ... agama islam.. agama kristian.. agama hindu.. bible.. tokong hindu..JAIS.. MAIS.. JAIP..JAKIM.. jamil khir..halal..HUDUD..mcm mcm lah.. pernah x baca pasal tokong buddha ke.. agama cina ke..kikiki.. diaorg xnak sebab nanti melayu gaduh ngan cina lagi.. pandai kan
 

ayiem676

Active+ Member
Joined
May 12, 2011
Messages
3,802
Reaction score
70
Points
35
fuckoff DAPig
bukan DAP je.. gerakan pun patut f* jugak.. diaorg ni lagi lah.. musuh dlm diam.. dia boleh tau pasal pentadbiran.. isu tu isu ni.. even umno jatuh pun.. xnak dua ekor ni gabung..

pernah dengar cerita orang melayu dekat singapura dinafikan hak?.. mereka lagi teruk dari minoriti malaysia ni..
 

ayiem676

Active+ Member
Joined
May 12, 2011
Messages
3,802
Reaction score
70
Points
35
kehkehkeh,,,tak tau law ke? selagi raja2 masih hidup cha ya nun alif tak boleh jadi perdana menteri.
hi ikhmal.. dulu pernah perdana menteri cina jadi pm malaysia lepas UMNO diharamkan.. even tak diwartakan.. dia secara logik jadi perdana menteri.. sape tah MCA kot.. raja raja melayu hanya berkuasa di negeri ja.. agong?.. perlembagaan lagi tinggi dari agong..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register