DAP cadang letak ramai calon Melayu PRU akan datang

CG Sponsors




iswarahijau

Super Active Member
Joined
Dec 12, 2007
Messages
6,060
Reaction score
44
Points
70
Sabtu Januari 17, 2009
DAP letak ramai Melayu tanding pilihan raya umum
SITIAWAN: DAP Perak berhasrat meletakkan lebih ramai calon Melayu termasuk daripada kalangan mereka yang beragama Islam dan bergelar ustaz bertanding atas tiket parti itu pada pilihan raya umum akan datang, kata Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham.

Katanya suasana politik negara kini sudah berubah dan ia memperlihatkan parti berkenaan mula mendapat tempat di kalangan pengundi pelbagai kaum terutamanya orang Melayu.

"Di sekitar tahun 1990, pengundi terutamanya orang Melayu begitu takutkan DAP sehinggakan poster dan bendera parti menjadi sasaran mereka.

"Tapi kini semuanya berubah, pengundi Melayu mula berlumba-lumba mendekati parti dan mendaftar menjadi ahli termasuk mendirikan cawangan baru yang majoriti ahlinya orang Melayu," katanya selepas majlis penubuhan cawangan DAP Kampung Ayer Tawar di sini hari ini.

Pada majlis itu, pengerusi penaja cawangan DAP Kampung Ayer Tawar, Ahmad Ikram Abdul Karim, 45, menyerahkan 53 borang keahlian baru terdiri daripada pelbagai peringkat umur termasuk wanita yang kesemuanya orang Melayu.

Ngeh berkata dalam ucapan dasarnya pada Konvensyen DAP Perak tahun lepas, parti itu bersetuju untuk menubuhkan cawangan DAP di seluruh pelusuk negeri termasuk di kawasan yang DAP tidak bertanding.

"Kita berharap ahli DAP di kawasan berkenaan akan dapat membantu dan menyumbang kepada calon PAS atau PKR (Parti Keadilan Rakyat) yang bertanding. DAP juga berhasrat meletakkan calon di kalangan ustaz serta peguam," katanya. BERNAMA
 
Sponsored Post

iswarahijau

Super Active Member
Joined
Dec 12, 2007
Messages
6,060
Reaction score
44
Points
70
tak lama lagi akan wujud MB DAP melayu di negeri2 beraja melayu dan tak mustahil PM DAP melayu kalau senario spt ini mendapat sokongan.hebat sungguh taktik mereka,menguasai pemerintahan secara boneka
 

Overclock

Legendary Member
Joined
Dec 1, 2006
Messages
14,056
Reaction score
42
Points
120
Cenggitu lak..Klu DAP cakap lebih banyak calon cina, ade lak angkat keris kontot nanti..
 

shane

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
13,996
Reaction score
207
Points
133
tak lama lagi akan wujud MB DAP melayu di negeri2 beraja melayu dan tak mustahil PM DAP melayu kalau senario spt ini mendapat sokongan.hebat sungguh taktik mereka,menguasai pemerintahan secara boneka
Ko check dulu perlembagaan, sebelum guna taktik menakut2kan Melayu.

p/s aku tunggu PM Islam dari Org Asli (Negrito ke).........
 

DDos

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
14,110
Reaction score
690
Points
166
tak lama lagi akan wujud MB DAP melayu di negeri2 beraja melayu dan tak mustahil PM DAP melayu kalau senario spt ini mendapat sokongan.hebat sungguh taktik mereka,menguasai pemerintahan secara boneka
adoiiiyaa, dokrokcetong sungguh menantu oghe klate ni
 

yinbyungheon

CG Top Poster Club
Joined
Jul 12, 2006
Messages
36,821
Reaction score
856
Points
161
tak lama lagi akan wujud MB DAP melayu di negeri2 beraja melayu dan tak mustahil PM DAP melayu kalau senario spt ini mendapat sokongan.hebat sungguh taktik mereka,menguasai pemerintahan secara boneka
bukan umno n dap tu same ke :)) pak lah boneka pornstar MCA n bijan boneka bini...paling best zombi zombi umno boneka umno :))
 

Kehidupan

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
tak lama lagi akan wujud MB DAP melayu di negeri2 beraja melayu dan tak mustahil PM DAP melayu kalau senario spt ini mendapat sokongan.hebat sungguh taktik mereka,menguasai pemerintahan secara boneka
waahhh, takutya......

nnt ada pemerintahan secara boneka....:(:)((

baik saya undi BN, bagus & baik....

xde boneka2.....

Islam dibawah perlembagaan lagik.....:">:">
 

aidiryatim

Legendary Member
Joined
Dec 25, 2006
Messages
14,011
Reaction score
22
Points
120
try tgk .. berkesan x ?:)). klu PKR ok ler..DAP x minat ler
 

yinbyungheon

CG Top Poster Club
Joined
Jul 12, 2006
Messages
36,821
Reaction score
856
Points
161
bagi kat umno lagi haru kawasan melayu kasi calon cine ...:))
 
Sponsored Post
Top
Log in Register