BTC USD 56,897.6 Gold USD 1,778.72
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Da’i Syed Rosakkan Anak Dara Orang, Bawa Balik Gadis Ke Rumah ?

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
78,645
Reaction score
12,493
Points
1,906
Sebutan semula kes berhubung tuduhan seks luar tabii dan cabul membabitkan Syed Shah Iqmal yang sepatutnya berlangsung hari ini, ditangguhkan.

1613722555480.png


Sebutan semula kes Dai Syed ditangguh 19 Mac


Diterbitkan 19 Feb 2021, 3:58 pm



Mahkamah Sesyen Petaling Jaya menetapkan sebutan semula kes pendakwah selebriti Syed Shah Iqmal Syed Mohammad Shaiful atas pertuduhan seks luar tabii dan mencabul penuntut kolej pada 19 Mac depan.
Peguam Syed Shah Iqmal, Syed Amirul Syed Edros berkata, sebutan semula kes yang sepatutnya berlangsung hari ini, tidak dapat dilaksanakan berikutan kertas siasatan tidak dibawa ke mahkamah.

“Sebutan hari ini sepatutnya untuk serahan dokumen, tetapi serahan dokumen tidak dapat dibuat disebabkan fail kertas siasatan tidak dibawa ke mahkamah.

“Timbalan Pendakwa Raya tadi memaklumkan bahawa fail ada di pejabat pendakwaan negeri Selangor di Shah Alam dan disebabkan itu, fail tidak dibawa.

“Maka mahkamah terus putuskan kes ditangguh ke 19 Mac 2021,” katanya ketika dihubungi Malaysiakini sebentar tadi.

Pada 10 Disember tahun lalu, Syed Shah Iqmal, 25, dihadapkan di Mahkamah Sesyen Petaling Jaya atas pertuduhan melakukan seks luar tabii dan didakwa mengikut Seksyen 377B Kanun Keseksaan, yang memperuntukkan hukuman penjara minimum lima tahun dan maksimum 20 tahun serta sebatan, jika sabit kesalahan.

Bekas peserta program berunsur keagamaan itu juga dihadapkan dengan pertuduhan melakukan kekerasan jenayah dengan maksud mencabul kehormatan seseorang terhadap wanita sama.

Pendakwaan dibuat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 10 tahun atau denda atau sebat, atau mana-mana dua daripada hukuman itu.

Mahkamah membenarkan ikat jamin sebanyak RM25,000 terhadap kedua-dua dakwaan tersebut.

Selain itu, Syed Shah Iqmal yang juga penyanyi dan pelakon itu juga dihadapkan dengan pertuduhan merogol di Mahkamah Sesyen Shah Alam pada hari sama.

Dia didakwa mengikut Seksyen 376 (1) Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 20 tahun dan sebatan.

Mengulas berhubung sebutan semula kes di Shah Alam, Syed Amirul berkata ia juga ditangguhkan pada 16 Mac ini.

Menurut Syed Amirul, sebutan semula kes itu yang sepatutnya berlangsung di mahkamah sesyen pada 25 Januari lalu ditunda berikutan perintah kawalan pergerakan (PKP) yang bermula pada 13 Januari lalu.

“Kes di Shah Alam ditangguh kerana mahkamah belum buka. Jadi tangguh 16 Mac untuk sebutan kali pertama,” jelasnya.

 
Sponsored Post

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #3
Joined
Jun 17, 2007
Messages
13,245
Reaction score
2,163
Points
201
Kongsi gambar pakai apron, Da’i Syed bikin ramai gadis tak keruan
Syaz Hassan
Baru-baru ini, pendakwah muda Da’i Syed atau nama sebenarnya Syed Syah Iqmal Syed Mohammad Shaiful Syed Jamalullail memuat naik tiga keping gambar bertujuan untuk ‘marketing’.

daisyed__1413949021136101673311171735059853290072911n-e1614391556848.jpg


Menerusi ‘posting’ itu, Syed seolah-olah memberi bayangan akan mula menceburkan diri dalam bidang perniagaan dengan menjual biskut atau ‘cookies.

Dalam gambar-gambar tersebut, kelihatan Syed sedang membuat biskut sambil memakai apron dan tersenyum simpul menonjolkan lagi kekacakan wajahnya.

“Resipi tidak mempunyai jiwa. Anda sebagai tukang masak, mesti menghiduplam resipi.
“Bismillah, akan datang tidak lama lagi @asyedap_hq,”
tulisnya di ruangan kapsyen dalam bahasa Inggeris.

Bagaimanapun, gambar yang dikongsi oleh Syed itu telah membuatkan ramai peminat tidak keruan terutamanya dalam kalangan wanita.

Pakai ‘apron’ pun macho
Rata-rata mereka terpesona dengan ketampanan wajah jejaka berusia 26 tahun itu. Ternyata strategi ‘marketing’ itu menjadi apabila ramai yang tidak sabar untuk membeli dan merasai air tangan bekas peserta program Da’i musim keempat itu.

Screenshot-2021-02-27-at-9.50.25-AM.png


Tak sabar nak rasa biskut
Screenshot-2021-02-27-at-9.50.39-AM.png


Screenshot-2021-02-27-at-9.51.35-AM.png


Cair tengok Da’i Syed
Screenshot-2021-02-27-at-9.50.54-AM.png


Untung bakal isteri
Screenshot-2021-02-27-at-9.52.41-AM.png


Buat biskut pun comel
Screenshot-2021-02-27-at-9.51.09-AM.png
Screenshot-2021-02-27-at-9.52.14-AM.png


daisyed__1479143222431327506773498834158503718714920n-e1614392147606.jpg


Sehingga kini, perkongsian tersebut telah meraih lebih 59,000 tanda suka dan 1,013 komen.

Terdahulu, Syed menjadi kontroversi atas dakwaan memperdaya beberapa wanita sehingga berlakunya salah laku.

Sumber: Instagram Da’i Syed
 

nokia3210

Active+ Member
Joined
Sep 6, 2012
Messages
2,634
Reaction score
431
Points
46
siap kaler2 rambut ..buang la title pendakwah tu ..
 

jaws_am

Legendary Member
Joined
May 29, 2008
Messages
12,468
Reaction score
2,802
Points
201
Kalau gini gaya..
Ramai lgi bersedia menuntut ilmu..

IMG_20210228_084243.jpg


Lepas ni dah bleh open kelas pagi² buat kueh rayer..
ramai nak belajar.. Buat kukis..

🍪🍪🍪
 

eizzbizz

Super Active Member
Joined
Sep 2, 2009
Messages
8,805
Reaction score
661
Points
116
Kalau gini gaya..
Ramai lgi bersedia menuntut ilmu..

View attachment 347450

Lepas ni dah bleh open kelas pagi² buat kueh rayer..
ramai nak belajar.. Buat kukis..

🍪🍪🍪
makcik² MILF pun boley apply... baru la "penat" chef nk melayan oldtimer.. penuh dgn trick cara² "memasak"..
 

kopirait

CG Top Poster Club
Top Poster #5
Joined
Apr 18, 2010
Messages
37,985
Reaction score
2,737
Points
206
silap-silap yang kes2 sebelum ni pun terjebak sebab gambar pakai apron juga.
dari apron turun ke sate.
 

Fayafa

Active Member
Joined
May 21, 2017
Messages
1,733
Reaction score
561
Points
81
buleh buka kelas dh..

kelas membuat "cookies"

masa:12 tgh mlm
tpt:soho

selain kelas membuat "cookies", tentatifnya adalah seperti berikut:

12.00 tgh mlm-12.30 tgh mlm: -cara membuat "cookies" (sesedap cookies famous amos.)

12.30 tgh mlm-1.00 pg: -ekonomi rumahtangga.

1.00 pg-6.00pg:-cara2 mengeratkan hubungan suami isteri

6.00pg-7.00pg: -rumusan kursus
-majlis penyerahan sijil penghargaan.
- sarapan pagi.
-bersurai

tempat adalah terhad..1 org/hari
 

pelitaminyak

Active+ Member
Joined
Aug 13, 2008
Messages
3,048
Reaction score
790
Points
81
buleh buka kelas dh..

kelas membuat "cookies"

masa:12 tgh mlm
tpt:soho

selain kelas membuat "cookies", tentatifnya adalah seperti berikut:

12.00 tgh mlm-12.30 tgh mlm: -cara membuat "cookies" (sesedap cookies famous amos.)

12.30 tgh mlm-1.00 pg: -ekonomi rumahtangga.

1.00 pg-6.00pg:-cara2 mengeratkan hubungan suami isteri

6.00pg-7.00pg: -rumusan kursus
-majlis penyerahan sijil penghargaan.
- sarapan pagi.
-bersurai

tempat adalah terhad..1 org/hari
Cek mek kena daftar ni .......:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #3
Joined
Jun 17, 2007
Messages
13,245
Reaction score
2,163
Points
201
Huntong laa dpt mkn sate dlm bmw hehe
 

AbdulFakar

Fun Poster
Joined
Jun 16, 2019
Messages
232
Reaction score
36
Points
30
dia ni mcm takda apa je. kat ig macam buat mcm biasa. mcm takda apa yg berlaku pun. fans pun makin ramai
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register