Ciri 2: Ciri-ciri Perawat yang menggunakan jin perantaraan tanpa menurun

CG Sponsors




Status
Not open for further replies.

sconsult

CG Top Poster Club
Joined
Dec 10, 2007
Messages
22,646
Reaction score
655
Points
161
Amaran: Jangan berubat dengan perawat seperti ini:

Mengubat pesakit dengan cara tanpa menurun:

Terdapat juga perawat/bomoh/dukun yang boleh memanggil jin/khadam tanpa upacara menurun.

Seperti biasa, bomoh/dukun/pawang akan membaca serapah/jampi/mantera dan ada kalanya membaca beberapa potongan ayat Al-Quran yang diubahsuai.

Terdapat pelbagai cara rawatan yang digunakan, antaranya:

1. Dengan meletakkan air, limau, keris, gunting, pisau, syiling lama, kain merah, kain kuning, keminyan, cebisan pakaian/barangan peribadi pesakit dan barang2 lain yang difikirkan perlu dihadapannya.

2.Terdapa juga bomoh yang menilik terlebih dahulu dengan cara menggolekkan atau membelah limau dan dilepaskan ke dalam sebesen air, selepas itu melihat samada limau itu terbalik atau terlentang.

3. Ada juga yang menggunakan sebesen air dan membuat ramalan.

4. Ada juga bomoh yang menggunakan jarum dan diletakkan perlahan2 di dalam air, dan kemudian melihat samada jarum itu berpusing dan sebagainya.

-------------------------------------------------------------------------------
 
Last edited:
Sponsored Post

sconsult

CG Top Poster Club
Joined
Dec 10, 2007
Messages
22,646
Reaction score
655
Points
161
Ada tak forumer yang jumpa bomoh/dukun/pawang yang mempunyai ciri2 di atas?
 

sconsult

CG Top Poster Club
Joined
Dec 10, 2007
Messages
22,646
Reaction score
655
Points
161
bump.....

ingat-mengingati dengan kesabaran...
 

zaberi

Active Member
Joined
Jan 15, 2008
Messages
2,087
Reaction score
35
Points
30
syirik ginih biasa jumpa. kurafat..

solat orang yang berjumpa bomoh 40 hari allah tak terima.
 

sconsult

CG Top Poster Club
Joined
Dec 10, 2007
Messages
22,646
Reaction score
655
Points
161
Amaran: Jangan berubat dengan perawat seperti ini:

Mengubat pesakit dengan cara tanpa menurun:

Terdapat juga perawat/bomoh/dukun yang boleh memanggil jin/khadam tanpa upacara menurun.

Seperti biasa, bomoh/dukun/pawang akan membaca serapah/jampi/mantera dan ada kalanya membaca beberapa potongan ayat Al-Quran yang diubahsuai.

Terdapat pelbagai cara rawatan yang digunakan, antaranya:

1. Dengan meletakkan air, limau, keris, gunting, pisau, syiling lama, kain merah, kain kuning, keminyan, cebisan pakaian/barangan peribadi pesakit dan barang2 lain yang difikirkan perlu dihadapannya.

2.Terdapa juga bomoh yang menilik terlebih dahulu dengan cara menggolekkan atau membelah limau dan dilepaskan ke dalam sebesen air, selepas itu melihat samada limau itu terbalik atau terlentang.

3. Ada juga yang menggunakan sebesen air dan membuat ramalan.

4. Ada juga bomoh yang menggunakan jarum dan diletakkan perlahan2 di dalam air, dan kemudian melihat samada jarum itu berpusing dan sebagainya.

-------------------------------------------------------------------------------
bump for today.... 30/7/2010
 

cyberbot

Fun Poster
Joined
Jul 16, 2010
Messages
456
Reaction score
0
Points
10
trgt ak mase anak buah kembar aku nagis giler2 time umo 2 bulan, ade bomoh ni, die kasi keris berpusing, pastu kata keturunan ak punye kadam kot mengamuk sbb x de sape nk jge die..die soh wat pulut kuning kasi org makan, pastu die ade la bce ape ntah...x jugak baik anak buah aku tu, las2 pak long ak dtg, bce surah yasin ke kursi kot, sapu2 kat dada anak buah kembr ak tu, trus baik...x de ape pon, angin je pak long ak kate..angin ape ak x taw la
 

ayah_ne

Active Member
Joined
Feb 17, 2009
Messages
2,100
Reaction score
5
Points
25
Ada tak forumer yang jumpa bomoh/dukun/pawang yang mempunyai ciri2 di atas?
Saya ada pengalaman berubat dengan hampir 65 orang bomo...cam cam ada..tengoklah kalau ada masa nanti saya kongsi pengalaman. saya dapat simpulkan mereka ini terdiri dari 3 golongan:
1. mereka yang mendapat secara laduni
2. mereka yang mendapat secara berguru
3. mereka yang mendapat dengan bantuan saka baka keturunan

P/s: Masta masta alam malakut boleh tolong tambah:D
 
Last edited:

sconsult

CG Top Poster Club
Joined
Dec 10, 2007
Messages
22,646
Reaction score
655
Points
161
Saya ada pengalaman berubat dengan hampir 65 orang bomo...cam cam ada..tengoklah kalau ada masa nanti saya kongsi pengalaman. saya dapat simpulkan mereka ini terdiri dari 3 golongan:
1. mereka yang mendapat secara laduni
2. mereka yang mendapat secara berguru
3. mereka yang mendapat dengan bantuan saka baka keturunan

P/s: Masta masta alam malakut boleh tolong tambah:D
65 orang bomoh???? kau sakit apa tu?
 
Status
Not open for further replies.
Sponsored Post
Top
Log in Register