cinta 10 tahun pergi berlalu begitu saja...

Recommended Brokers


Poll : CariGold new board 2019

  • Fonts terlampau besar, boleh kecilkan sedikit

    Votes: 24 22.4%
  • Warna terlampau terang

    Votes: 8 7.5%
  • Sidebar besar agak mengganggu

    Votes: 44 41.1%
  • Sangat berminat dengan theme baru ini

    Votes: 29 27.1%
  • Serius, tak minat langsung

    Votes: 34 31.8%

Latest Threads

apa harus sy buat pada dia?


  • Total voters
    0

naz0203

Active+ Member
Joined
May 29, 2012
Messages
2,630
Reaction score
4
Points
0
UPDATE 8/12/2013


bukti aku ditipu hidup2.. katanya lelaki yg cuma ade spm... tapi rupanya cekgu satu sekolah...
xsangka pompuan ni curang, laki nie perampas.
nie twitter salah sorang student beliau...








tapi ari ahad lepas, tuhan gerakkan hati aku utk lalu umah family dia kat kg.. kebetulan aku blk kg utk gi kenduri kawen sebelah kg dia...
rupanya dia kawen... bertemakan kaler pink....
xsangka tuhan nak tunjukkan depan mata aku bukti depan mata aku sendiri, dia curang selama ni......
aku sedih dan kecewa sbb dulu aku pernah berusaha bersama dia utk ke arah itu...

8/12/2013 dia kawen.... dan petang tu ujan turun dgn lebatnya di kawasan sekitar kg dia...





--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE: HARI INI AKU TERGERAK HATI INGIN BERKONGSI GAMBAR BELIAU...
AKU X TAHU KENAPA HATI AKU SAKIT SGT. AKU NAK JUGAK SHARE GAMBAR INI UTK TATAPAN UMUR.
DIALAH CINTA HATI AKU SELAMA 10TAHUN...
2HARI LEPAS AKU TERGERAK HATI LALU UMAH SEWA BELIAU..
DIA BARU BELI KERETA..
SEDANGKAN DULU MASA SUSAH SEBELUM JADI CIKGU, AKU HANTAR DIA KE MANA2 DESTINASI..
DIA CKP SANGGUP X BELI KETE SBB NAK KUMPUL DUIT KAWEN DGN AKU..
TAPI SKRG SEMUANYA BERUBAH...
DIA LUPA JANJI DIA...
SAMPAI SKRG AKU MASIH INGAT DIA MENANGIS DEPAN AKU DI ATAS BATU2 TEPI PANTAI DI SUNGAI LURUS, SENGGARANG, BATU PAHAT.
DIA MENAGIS KERANA AKU SANGGUP TERIMA DIA SEMULA SETELAH APA YG BERLAKU SELAMA NIE. MASA TU DIA BARU BERGRADUAN DAN SANGAT SUSAH...
DAN SEKARANG, LELAKI INILAH YG MERAMPAS SEMUANYA...
MAMAT NIE CIKGU JUGAK RUPANYA...
EX NIE TIPU..CAKAP DGN AKU, KEJE BIASA2 LEVEL SPM.






UPDATE : DIA DAH BERTUNANG 8HB JUN 2013.
KENAPA HATI AKU RASA SEDIH NIE???
:(:(:(





------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


salam semua warga CG....
saya ingin berkongsi kepedihan hati nie...
baru saja tadi... saya hubungi gf saya yg bakal jadi tunang sy akhir tahun nie.
kami dah 1 minggu tak berhubung.. sy lihat dia block fb sy. dia block wasap sy. dan tadi dia maki2 dan herdik sy kata perangai saya teruk, selama 10tahun kenal saya, dia lebih bahagia kenal lelaki yg hanya bertaraf spm yg baru dikenalinya. dia kata lelaki tu penuh dengan kasih sayang. dia kata sy dan dia dah putus. jgn nak panggil "syg" lagi...dia jijik.

tak cukupkah sayang sy menerima dia yg sudah kena rogol masa lepas STPM dan sudah jadi bekas ratahan ex bf dia masa di UPSI dulu? saya terima aib dia.. selepas dia habis belajar dan tggu offer jadi cikgu pada dis 2011, saya yg membantu dia waktu xde duit.

dia berjanji x akan tinggalkan sy walaupun penuh dgn godaan.. ramai perempuan minat sy. dia jeles dan maki2 tapi dia tetap dgn sy. sy sabar dgn perangai dia yg cemburu buta.

sy kenal dia sejak waktu sekolah lagi. kenangan terindah...


selama satu tahun lebih sy beri dia semangat sehinggalah dia dapat offer jadi cikgu pada may 2012. dan pada yg sama dia ada majlis konvo di UPSI.. yg sedihnya, dia tak jemput sy ke majlis itu. sy tolong carikan rumah sewa utk dia.. dia kata nak duduk dekat dengan family sy.. boleh melawat, tlg2 apa yg patut sbb mak sy sakit buah pinggang.
dia hanya datang sekali saja itu pun sbb nak buat tempahan baju raya pada mak sy.
dalam seminggu lepas masuk sekolah, dia dah cuba berbohong pada sy. kata x nak keluar makan sama2..katanya demam..nak tido..
sy dtg juga ke rumahnya sbb risau.. sy bawakkan panadol dan buah untuk dia makan.. bila sampai dirumah dia, sy ternampak dia tgh kunci pintu nak keluar makan dgn kawan rumahnya..
masa tu sy mengalirkan air mata depan rumah sewa dia.. rasa terhina... dia pergi tinggalkan sy mcm tu jer.. sy masih bersabar.. banyak pembohongan dia buat. dia lebih rela hidup dgn kawan2 dia..
sampai satu hari dia kena tipu duit beribu2 ringgit sbb kawan dia jugak. terpaksa join MLM. maklumlah..cikgu..kan senang terpengaruh.. beli apa ntah sampai buat loan 20k..
sy jugak yg bantu cari jalan nak lari dari join benda tu..
masa tu lah dia berbaik dgn sy.. tapi sekejap je. 1 hari. lepas tu dia buat hal lg. jarang reply sms dan call sy.. alasannya sibuk.. kat rumah pun sibuk. bila tanya,. kata tgh tgk dvd.

sehingga pada suatu hari (2bulan), mak saya masuk ICU, dia tak melewat. sy sgt kecewa sbb dia tak ada disamping sy. 2 hari mak sy x sedar... sampai hari ke3 dia boleh bercakap, dia tanya dengan nada perlahan dan lemah, "sorang je? **zah mana?"..
sy cuma senyap sambil menahan air mata nie menitis.

sehingga hari ini dia x dtg rumah menjenguk padahal ruma sewa dengan rumah mak ayah sy cuma dalam 2km saja.
dia selalu paksa sy kawen dgn dia.. x payah tunang.. sy bg alasan xde duit. nak tunang dulu..
itu sj yg dia tahu.. paska kawen tapi x penah dtg rumah jemuk mak ayah saya.. sy penah jumpa mak ayah dia...

pada satu ketika dulu masa dia baru jadi cikgu, dia terserempak dengan mak ayah sy di kedai menjual barang jahit.
mak ayah sy senyum pada dia dan dia tuma tegur kata hai... mak ayah sy hulur tangan nak bersalam, dia tarik muka dan keluar kedai.. itu berdasarkan cerita mak saya kepada sy sambil menangis kerana terasa terhina..
dia x ada cerita pada sy, dia jumpa mak ayah sy di kedai.

dan hari ini sy cuba hubungi dia lg..
sy sms, dia tanya "siapa nie?"
hati sy jadi sakit.. sy berkata dihati..."adakah ini pengakhiran hubungan aku selama 10tahun dgn dia?"

sy call dia x akngkat... bila sms, dia hanya memaki dan herdik sy.. tiba2 kata dah kenal dengan lelaki lain dan membezakan sy...
dia berubah 100% selepas bergelar cikgu...

apa harus sy lakukan....... :(
 
Last edited:
Sponsored Post

niurexx

Active Member
Joined
Nov 10, 2009
Messages
1,028
Reaction score
19
Points
0
cari yang lain... allah dah sediakan yang lebih baik untuk anda.. dan perempuan tu hanyalah sekadar pengalaman untuk anda... percayalah
 

naz0203

Active+ Member
Joined
May 29, 2012
Messages
2,630
Reaction score
4
Points
0
cari yang lain... allah dah sediakan yang lebih baik untuk anda.. dan perempuan tu hanyalah sekadar pengalaman untuk anda... percayalah
masih tak boleh terima kenyataan...10tahun....

tapi sy dan keluarga dihina oleh seorg insan yg baru bergelar cikgu.
 

naz0203

Active+ Member
Joined
May 29, 2012
Messages
2,630
Reaction score
4
Points
0
pedih nie ...peddih..
sy bo.dohkan diri bertahun2 hanya kerana syg dan jumlah "10" tu...:(
mak ayah sy kecewa tapi masih boleh menerima sbb kami semua syg dia.. dulu dia tak mcm nie.. sejak jadi cikgu, dia berubah 100%
 

SHiNiGaM!

Active+ Member
Joined
Sep 17, 2011
Messages
2,930
Reaction score
12
Points
0
Macamana la bro leh sabar dengan dia dalam tempoh 10 tahun?

Sabar pun jangan sampai kita dipijak2 bro..
 

kaYaIlmu

Super Active Member
Joined
Mar 11, 2010
Messages
7,918
Reaction score
29
Points
0
TT ,cari lain la ..pompuan tu hormat ubu bapa TT pun x...nanti dah kawin jd kacau family TT ...TT plak berbelah bagi nanti samada nk jaga hati dia or ibu bapa TT ...
 

exofx

Legendary Member
Joined
Aug 20, 2011
Messages
18,754
Reaction score
544
Points
0
Location
Sky Network
jarak percintaan adalah angka. kenal 3 bulan dan kawin ramai yang bahagia.
 

naz0203

Active+ Member
Joined
May 29, 2012
Messages
2,630
Reaction score
4
Points
0
Macamana la bro leh sabar dengan dia dalam tempoh 10 tahun?

Sabar pun jangan sampai kita dipijak2 bro..
entahlah.. sekarang nie hati masih pedih... begitu mudah...
cincin dah beli... tapi....
 

naz0203

Active+ Member
Joined
May 29, 2012
Messages
2,630
Reaction score
4
Points
0
jarak percintaan adalah angka. kenal 3 bulan dan kawin ramai yang bahagia.
tapi kalau kenal 10 tahun tapi dah rancang nak bertunang, cincin dah beli.. tiba2 wujud lelaki lain.. camana pula tu?
 
Sponsored Post
Top
Log in Register