BTC USD 41,522.9 Gold USD 1,813.62
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Cina Buta mungkir janji

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
KUALA LUMPUR - "Dia sepatutnya menceraikan saya sebaik selesai bernikah dan menjalani hidup bersama satu malam tetapi dia ingkar perjanjian."

Demikian pengakuan seorang wanita yang terpaksa menjadi korban 'Cina Buta' gara-gara ingin menyambung kembali perkahwinannya setelah dicerai suami dengan talak tiga.

Berasal dari Kulai, Johor, Mariani, 31, (bukan nama sebenar) berkata, hidupnya kini amat menderita kerana suami yang dinikahi secara Cina Buta hampir dua tahun lalu itu, Majid, 41, (bukan nama sebenar) enggan melepaskannya.

"Saya hanya tidur bersamanya satu malam sahaja iaitu selepas nikah dan sejak itu, kami tidak pernah bersama sehinggalah ke hari ini.

"Saya memang tidak sanggup dan tidak pernah ada sebarang perasaan kasih dengannya walaupun dia tidak pernah mengasari saya," katanya ketika ditemui semalam.

Menurut Mariani yang menghubungi Kosmo! ekoran tersiarnya kisah Cina Buta semalam, bekas suaminya yang mengatur perkahwinannya itu telah beberapa kali datang memujuk Majid agar melepaskannya.

"Majid pernah ditumbuk bekas suami tetapi dia tetap dengan pendiriannya untuk terus memperisterikan saya walaupun tidak mendapat nafkah batin.

"Dia bukannya lelaki jahat malah tidak pernah sekali pun meninggikan suara dengan saya malangnya perasaan saya masih lagi setia dengan bekas suami.

"Dia juga tidak gemar berjalan kerana berkebun tetapi jika saya hendak ke mana-mana, dia tidak menghalang malah turut diberi duit belanja," jelasnya.

Bercerita tentang permulaan kisah, kata Mariani, dia dan bekas suaminya (dikenali sebagai Idris) telah berkahwin hampir sepuluh tahun atas dasar cinta.

Cucuk mata dia ngan garfu macam kassim selamat tu

:eek::eek::eek:
 
Sponsored Post

DDos

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
14,111
Reaction score
690
Points
166
budus apa ke pompuan ni, mana ada istilah cina buta dalam islam, tahu hukum ke tak ni, hampehhhhh
 

C_Kenek

Super Active Member
Joined
Feb 23, 2008
Messages
5,123
Reaction score
58
Points
70
sapa suruh nikah ngan cina buta. kalau laki dah baik tu ikut je la kata laki. bukan senang nak cari laki baik camtu. dah kalau bekas suami tu baik naper kene cerai sampai 3 kali nanti kawin lg ngan dia kene cerai lagi baru tau bolo punyer pompuan
 

adar

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Dec 20, 2005
Messages
9,027
Reaction score
215
Points
73
budus apa ke pompuan ni, mana ada istilah cina buta dalam islam, tahu hukum ke tak ni, hampehhhhh

depa mana pikiaq pasai ni.perkahwinan dianggap mainan.
 

Andre

Fun Poster
Joined
Apr 14, 2008
Messages
954
Reaction score
2
Points
15
Iskkkk.. cina buta tu laa yg suami kau. derhaka namanya kalau x jalankan tugas sebagai isteri. mana ada konsep cina buta dalam Islam. Pasangan 'buta agama' ada banyak laa...

Sape salah? diri sendiri la jugak... [-(
 

khairilhusni

Legendary Member
Joined
Apr 4, 2006
Messages
10,919
Reaction score
69
Points
120
bolos saja dinding itu....

bengong dak pompuan ni. dia gersang la tu...
 

ejus

Active+ Member
Joined
Jun 25, 2007
Messages
2,536
Reaction score
0
Points
20
macam ni kes pun ada ...
 

reeez80

Legendary Member
Joined
Apr 10, 2007
Messages
14,659
Reaction score
5
Points
115
ada gak lagi isu cina buta nie eik zaman2 sekarang nie... kes naya aje nie...
 

ndzul01

Active Member
Joined
Feb 3, 2008
Messages
1,466
Reaction score
0
Points
20
Cina buta?... La ingatkan dah pupus dah...
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register