BTC USD 61,477.2 Gold USD 1,792.47
Time now: Jun 1, 12:00 AM

CG Kaki Hiking Club masuk sini

Sponsored Post

akecema

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Jan 26, 2007
Messages
23,563
Reaction score
2,915
Points
206
IMG_20211009_124828.jpg


IMG_20211009_085822.jpg


IMG_20211009_125500.jpg


Cerita semalam
Denai 3 puteri
Join budak trail runner, xpasal2 aku cium tanah sbb jatuh
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
318,629
Reaction score
15,631
Points
2,376
IMG_20211009_124828.jpg


IMG_20211009_085822.jpg


IMG_20211009_125500.jpg


Cerita semalam
Denai 3 puteri
Join budak trail runner, xpasal2 aku cium tanah sbb jatuh

Ikut geng trail runner
Laju la jawabnya 🤭
 

akecema

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Jan 26, 2007
Messages
23,563
Reaction score
2,915
Points
206
Pagi ini berita sungguh sedih berlaku pada port hiking saya setiap pagi. Tiga bahagian penguatkuasa telah sampai ke bukit tersebut terdiri daripada pdrm, perhutanan dan dbkl. Ada segelintir manusia yang tidak bertanggung jawab langsung mendirikan khemah-khemah camping di atas bukit tersebut. Ada lagi khemah-khemah itu masih terikat di atas sana. Di kawasan perkhemahan tersebut, pokok-pokok yang besar di tebangkan dan kawasan longgokkan untuk ungun api dan memasak di buat. Benda ini di buat tetapi tidak tahu di bersihkan dan di bawakan turun. Jadi bila di lihat di atas sana, ada banyak tempat perkhemahan di dirikan wahal bukit itu ada lah untuk kegiatan bersenam secara mendaki dan hiking dan bukan lah kawasan perkhemahan. Struktur perkhemahan haruslah di runtuhkan dan di bawa turun dan kawasan tersebut seharusnya di pulihkan seperti sebelum awak datang. Sekarang bukit tersebut telah di bersihkan hari ini dan tempat tersebut akan di tutup sepenuhnya mulai pagi esok. Olih kerana segelintir manusia ini, sekarang seluruh gang hiking akan berkurang satu tempat mendaki yang cantik ini. Fikir lah perbuatan engkau itu. Lokasi: Bukit Besi, Alam Damai, Cheras. 56000 Kuala Lumpur. Take Nothing, Leave Nothing & Kill Nothing.

 

akecema

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Jan 26, 2007
Messages
23,563
Reaction score
2,915
Points
206
tempat favorite aku hike (terutama malam) dah kene warta sebagai hutan simpan
sbb nak tebang hutan tempat lain, so wartakan supaya cukup % rizab hutan
nak naik skrg kena permit dah

bukit kecik mcm ni pun kene permit
gila
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
318,629
Reaction score
15,631
Points
2,376
Pagi ini berita sungguh sedih berlaku pada port hiking saya setiap pagi. Tiga bahagian penguatkuasa telah sampai ke bukit tersebut terdiri daripada pdrm, perhutanan dan dbkl. Ada segelintir manusia yang tidak bertanggung jawab langsung mendirikan khemah-khemah camping di atas bukit tersebut. Ada lagi khemah-khemah itu masih terikat di atas sana. Di kawasan perkhemahan tersebut, pokok-pokok yang besar di tebangkan dan kawasan longgokkan untuk ungun api dan memasak di buat. Benda ini di buat tetapi tidak tahu di bersihkan dan di bawakan turun. Jadi bila di lihat di atas sana, ada banyak tempat perkhemahan di dirikan wahal bukit itu ada lah untuk kegiatan bersenam secara mendaki dan hiking dan bukan lah kawasan perkhemahan. Struktur perkhemahan haruslah di runtuhkan dan di bawa turun dan kawasan tersebut seharusnya di pulihkan seperti sebelum awak datang. Sekarang bukit tersebut telah di bersihkan hari ini dan tempat tersebut akan di tutup sepenuhnya mulai pagi esok. Olih kerana segelintir manusia ini, sekarang seluruh gang hiking akan berkurang satu tempat mendaki yang cantik ini. Fikir lah perbuatan engkau itu. Lokasi: Bukit Besi, Alam Damai, Cheras. 56000 Kuala Lumpur. Take Nothing, Leave Nothing & Kill Nothing.


Ni menyusahkan orang
Patut dihukum
 

akecema

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Jan 26, 2007
Messages
23,563
Reaction score
2,915
Points
206
Layan bukit sari + waterfall 7 puteri gombak

Photo_6619249_DJI_113_jpg_4373885_0_2021101693114_photo_original.jpg


IMG_20211016_091350.jpg


IMG_20211016_120227.jpg


IMG_20211016_134348.jpg
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
318,629
Reaction score
15,631
Points
2,376

akecema

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Jan 26, 2007
Messages
23,563
Reaction score
2,915
Points
206
Sedap betul boleh mandi air terjun
Berapa jam perjalanan hiking tadi tu
Banyak main bang
Peak lepak lama, byk snap gambar
Kat waterfall pun lama
Mandi, pasang stove, masak
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register