'Ceroboh' tandas, wanita transgender dilarang masuk kedai runcit

CG Sponsors




balqis07

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 27, 2010
Messages
30,953
Reaction score
294
Points
136
SALMON, Idaho - Seorang wanita transgender yang menggunakan tandas perempuan sebuah kedai runcit di sini dilaporkan menimbulkan rasa kurang senang di kalangan kaum ibu sehingga dilarang daripada memasuki premis itu selama setahun, kata polis semalam.

Premis Rosauers yang terletak di Lewiston meminta polis mengenakan tuduhan menceroboh ke atas Ally Robledo, 25, yang dilahirkan sebagai lelaki, kerana melakukan perkara tidak sopan, Isnin lalu.

“Pegawai keselamatan pasar raya itu mengatakan bahawa wanita itu menghadapi masalah dan terpaksa masuk ke tandas wanita dan kencing sambil berdiri,” kata pegawai polis Kapten Roger Lanier, dipetik CNN hari ini.

Beliau menambah, pemilik kedai melaporkan yang perbuatan Robledo menimbulkan rasa tidak selesa di kalangan pengguna wanita lain.

Robledo bagaimanapun menafikan tuduhan itu dan berkata ia satu diskriminasi terhadapnya.

“Saya hanya seorang wanita yang terperangkap dalam badan seorang lelaki. Secara semula jadinya saya pergi ke tandas wanita dan tuduhan menceroboh tandas awam itu amat menyakitkan,” katanya.

Kejadian ini mencetuskan debat awam mengenai sempadan identiti jantina dan hak golongan transgender dalam menggunakan perkhidmatan seperti tandas awam yang dibuka buat orang ramai.

Februari lalu ibu bapa seorang kanak-kanak transgender di Colorado membuat aduan di agensi hak asasi awam berhubung keputusan seorang pegawai pelajaran melarang kanak-kanak itu daripada menggunakan tandas pelajar perempuan di sekolah.




sumber:http://www.sinarharian.com.my/ceroboh-tandas-wanita-transgender-dilarang-masuk-kedai-runcit-1.149702
 
Last edited:
Sponsored Post

dhiaperfumes

Banned
Joined
Nov 12, 2009
Messages
41,571
Reaction score
63
Points
120
kalau jenis kencing berdiri pergi la ke tandas lelaki .. lain la kalau 100% dah operate.. hehehe
 

TT

CG Super Hardcore Club
Joined
Jan 13, 2009
Messages
153,615
Reaction score
21,075
Points
1,671
hehe dulu selalu sakat bapuk kt kolej tgh mandi hahaha

siap ada dajal sepak pintu bilik air tu semata nk tgk nasi lemak besar mana :eek:
 

TT

CG Super Hardcore Club
Joined
Jan 13, 2009
Messages
153,615
Reaction score
21,075
Points
1,671
kalau jenis kencing berdiri pergi la ke tandas lelaki .. lain la kalau 100% dah operate.. hehehe
mau kena rogol weh..bapuk mana2 pun xberani punye
 

copy left

CG Top Poster Club
Joined
Jun 25, 2008
Messages
26,546
Reaction score
435
Points
131
Terperangkap dlm badan lelaki,
Aku pun nak buat pengakuan,aku adalah sultan of langit sedang terperangkap dlm badan seorg rakyat malaysia.
 

timur & barat

Super Active Member
Joined
Jan 8, 2010
Messages
9,416
Reaction score
908
Points
116
kena wat mcm tu klu xmlampau2...klu boleh kurung dlm reban ayam je..:)
 

Dewa19Kangen

Banned
Joined
Oct 2, 2010
Messages
8,902
Reaction score
3
Points
65
mesti la menimbulkan rasa cuak pada pompuan,batang berfungsi dgn baik,kencing berdiri lg..
 

paparo

Active+ Member
Joined
Apr 17, 2010
Messages
4,926
Reaction score
93
Points
65
omputih pon menyampah kat golongan ni
 
Sponsored Post
Top
Log in Register