BTC USD 38,326.2 Gold USD 1,802.69
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Catalytic Converter ( Pemangkin Asap)

seri

Fun Poster
Joined
Aug 27, 2007
Messages
114
Reaction score
0
Points
10
Cuma nak tanya la...ada orang kata kalau kita buang catalytic converter ni ( tabung ekzos yang kat depan tu ):
1. Jimat minyak
2. Plag Bersih
3. Pick up

semuanya kerana bila kita buang benda tu asap boleh keluar dengan lebih mudah.Kalau tak buang benda tu asap sedikit terhalang untuk keluar dengan cepat dan seterusnya akan memberi sedikit halangan dan kehilangan kuasa bagi enjin...persoalannya
BETUL KE?
 
Sponsored Post

epi_san

Super Active Member
Joined
Aug 28, 2007
Messages
5,364
Reaction score
26
Points
70
myuskil nie ..
nak taw gak ..
bhehe
 

zasrul1978

Fun Poster
Joined
Apr 13, 2006
Messages
717
Reaction score
3
Points
15
Cuma nak tanya la...ada orang kata kalau kita buang catalytic converter ni ( tabung ekzos yang kat depan tu ):
1. Jimat minyak
2. Plag Bersih
3. Pick up
semuanya kerana bila kita buang benda tu asap boleh keluar dengan lebih mudah.Kalau tak buang benda tu asap sedikit terhalang untuk keluar dengan cepat dan seterusnya akan memberi sedikit halangan dan kehilangan kuasa bagi enjin...persoalannya
BETUL KE?

1. Jimat minyak - betul.. sikit je jimatnya
2. Plag Bersih - tak tau plak
3. Pick up - betul.. sikit je..
4. Pencemaran Udara - yg ni paling tepat... huhu
 

seri

Fun Poster
Joined
Aug 27, 2007
Messages
114
Reaction score
0
Points
10
1. Jimat minyak - betul.. sikit je jimatnya
2. Plag Bersih - tak tau plak
3. Pick up - betul.. sikit je..
4. Pencemaran Udara - yg ni paling tepat... huhu

ada apa2 effect pada enjin tak?
 

kawetoksedoh

Active+ Member
Joined
Sep 20, 2007
Messages
3,626
Reaction score
235
Points
33
ntah..

tapi aku dah buang dulu benda alah tu. tambah extractor kat depan.

memang minyak aku lagi jimat, pikap lagi best.
 

AMICO66

Super Active Member
Joined
May 5, 2008
Messages
9,632
Reaction score
258
Points
91
ada sesiapa lagi yang pasang catalytic converter kat keter masing2?

bagi testi sikit!!
 

zasrul1978

Fun Poster
Joined
Apr 13, 2006
Messages
717
Reaction score
3
Points
15
ada sesiapa lagi yang pasang catalytic converter kat keter masing2?

bagi testi sikit!!

err semua keter stended dh mmg ada cat con.
biasa diaorg buang, diaorg tk pasang.. huhu kot?..
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register