BTC USD 39,024.9 Gold USD 1,814.00
Time now: Jun 1, 12:00 AM

PC Tips & Tricks Cara Perbaiki "Unusual Traffic From Your Computer Network"

Xploit Machine

CG Top Poster Club
Top Poster #4
Joined
Nov 23, 2012
Messages
30,203
Reaction score
4,099
Points
236
Semasa melakukan carian di Google, Anda mungkin menemui pertanyaan "Sistem kami telah mengesan lalu lintas yang tidak biasa dari rangkaian komputer anda". Ini adalah mesej yang dihantar oleh Google sebagai tindak balas terhadap disyaki lalu lintas berbahaya dari rangkaian anda ke pelayan mereka.

Ini adalah mesej automatik dari Google yang mungkin atau mungkin tidak menghasilkan pengesahan captcha untuk memastikan bahawa anda sebenarnya manusia.

Mendapatkan pesan ini di halaman Google tidak bermaksud bahawa rangkaian anda berada di bawah pengawasan, melainkan peringatan bahawa ada sesuatu yang salah dengan PC atau rangkaian anda. mari kita bincangkan mengapa mesej ini didahulukan.

Mengapa Google meminta "Unusual Traffic From Your Computer Network"

Terdapat beberapa sebab mengapa carian Google meminta anda dengan mesej yang menyatakan "Unusual Traffic From Your Computer Network," walaupun tidak ada yang salah dengan komputer atau rangkaian anda.

Google membuang pesan kesalahan ini ketika mencurigai bahawa banyak pencarian telah diotomatisasi oleh bot, skrip automatik, atau program. Oleh itu, ada kemungkinan Google meminta pengesahan manusia (Captcha) jika anda melakukan banyak carian Google terlalu cepat. Ini bermaksud bahawa tidak perlu ada sesuatu yang tidak kena dengan peranti atau rangkaian anda agar Google bertindak balas dengan mesej tersebut.

Perkara lain yang perlu difahami adalah bahawa mesej ini diminta berkaitan dengan rangkaian anda dan bukan komputer anda yang berdiri sendiri. Oleh itu, ini menunjukkan kepada semua peranti di rangkaian anda yang mempunyai alamat IP awam yang sama. Ada kemungkinan bahawa mesej itu dilemparkan kerana banyak carian dilakukan dari pelbagai peranti pada rangkaian yang sama.

Lebih-lebih lagi, Google terkenal kerana tidak suka akan Rangkaian Peribadi Maya (VPN) . Carian Google tidak menyukai VPN dan mungkin mengesan lalu lintas dari mereka sebagai berbahaya. Menggunakan VPN untuk carian Google juga dapat menghasilkan permintaan "lalu lintas yang tidak biasa".

Kemungkinan malware atau trojan horse melakukan carian Google ini tanpa pengetahuan anda. Ini dapat dilakukan melalui virus yang berjalan di latar belakang yang tidak terdeteksi yang secara berkala mengirim permintaan ke pelayan Google yang ditandai sebagai "tidak biasa."

Seperti yang kami katakan, alasannya mungkin ada Sekarang mari kita bincangkan bagaimana anda dapat menyelesaikan masalah tersebut.


Cara memperbaiki lalu lintas luar biasa yang dikesan di Google

Lengkapkan CAPTCHA

Tindakan pertama untuk memintas permintaan mesej adalah menyelesaikan Captcha jika anda melihatnya. Walau bagaimanapun, ini hanya boleh dilakukan jika anda berfikir bahawa kesalahan itu hanya berlaku sekali sahaja dan tidak berulang. Adalah normal apabila anda melakukan banyak carian Google secara serentak pada penyemak imbas atau tab yang berbeza, berulang kali.

captcha-678x500.png


Matikan VPN

Sekiranya anda menggunakan perisian VPN, kami menyarankan agar anda mematikannya untuk melakukan carian lebih lanjut di Google. VPN, sama ada aplikasi atau pemalam penyemak imbas, sering menyebabkan "lalu lintas yang tidak biasa" di laman web Google.

Oleh itu, kami mencadangkan agar anda mematikannya dan kemudian periksa sama ada masalah itu berterusan.

Kosongkan cache & sejarah penyemak imbas

Beberapa pengguna iPhone melaporkan bahawa mereka akhir-akhir ini menerima permintaan "lalu lintas yang tidak biasa" ketika mencari barang di Google menggunakan Safari. Mereka tidak menggunakan VPN dan juga tidak melakukan berbagai pencarian di Google. Jadi apa yang menyebabkan masalah ini?

Walaupun alasan yang tepat masih menjadi misteri, mereka dapat menyelesaikan masalah tersebut. Sekiranya anda mengalami masalah seperti itu pada telefon iOS anda, kami mencadangkan anda membersihkan cache , sejarah, dan kuki penyemak imbas sama sekali dan mulakan semula telefon anda juga. Untuk mengetahui cara membersihkan sejarah, kuki, dll dari Safari, rujuk halaman sokongan Apple ini.


Lumpuhkan pelanjutan penyemak imbas pihak ketiga

Lebih kerap daripada tidak, sambungan pihak ketiga sering menimbulkan masalah dengan menyekat kandungan tertentu di internet. Kami mencadangkan agar anda mematikan pelanjutan pihak ketiga pada penyemak imbas yang anda mengalami permintaan "Trafik tidak biasa" pada satu selepas ralat dan periksa apakah masalahnya berlanjutan.


Imbas komputer untuk perisian hasad

Sebab lain untuk menemui permintaan "lalu lintas yang tidak biasa" adalah jangkitan virus yang melakukan carian automatik berulang dalam talian. Oleh itu, disarankan agar anda melakukan imbasan sistem yang mendalam dan menyingkirkan setiap trojan horse atau malware. Berikut adalah senarai perisian antivirus teratas yang akan digunakan untuk melakukan imbasan.

Sekiranya anda meneruskan pembelian perisian antivirus, berikut adalah 17 aspek yang harus selalu anda pertimbangkan .


Mulakan semula modem / penghala

Modem / penghala yang tidak berfungsi juga dapat menyebabkan pelayan Google bertindak balas dengan Captcha "Trafik tidak biasa". Semua ini memerlukan adalah memulakannya semula. Matikan penghala selama beberapa saat dan kemudian boot semula. Sekiranya ia menyebabkan masalah, but semula ini mungkin akan mengelakkannya.


Periksa sama ada IP awam disenarai hitam

ada kemungkinan alamat IP anda disekat oleh pelayan tertentu di internet. Untuk memeriksa sama ada, mulakan dengan menentukan alamat IP awam anda. Setelah ditentukan, lawati laman web IPVOID dan tampal alamat IP awam anda di medan teks di bawah "Semak Senarai Hitam IP", kemudian klik butang carian.

Laman web kemudian akan memaparkan laporan carian dan menyoroti pelayan yang menyekat IP anda. Sekiranya demikian, hubungi Penyedia Perkhidmatan Internet (ISP) anda untuk mendapatkan penyelesaian. Setelah selesai, periksa sama ada masalah anda berterusan.

Kata penutup

Menjelang "Sistem kami telah mengesan lalu lintas yang tidak biasa dari rangkaian komputer anda" tidak perlu dikhawatirkan. Seperti yang telah kami sebutkan sebelumnya, pesan ini dapat terjadi walaupun anda hanya melakukan pencarian serentak di web.

Namun, jika anda berulang kali mengalami masalah ini atau tidak melihat captcha ketika melihat mesej "trafik yang tidak biasa", maka itu adalah sesuatu yang perlu dibimbangkan. Walaupun begitu, perkara ini masih dapat diselesaikan dengan menggunakan panduan yang diberikan.
 

CG Sponsors




Top
Log in Register