Cara memilih pemimpin wakil rakyat

CG Sponsors




vastavista

Active Member
Joined
Jun 20, 2010
Messages
2,327
Reaction score
190
Points
33
Salam..Mari kita bincang bagaimana nk memilih YB wakil rakyat kita...kalau YB tempat kita org Islam lah..


- Kita lihat adakah beliau rajin solat subuh berjemaah di masjid..kalau dpt bawak isteri,anak2 sekali lagi bagus...

- Kita lihat adakah beliau rajin menjadi imam di masjid..

- Kita lihat dia solat subuh SEBELUM dan SELEPAS PRU...ini untuk mengenal pemimpin yang main wayang....atau pemimpin yg munafik...
 
Sponsored Post

Supreme

Super Active Member
Joined
May 26, 2012
Messages
5,636
Reaction score
149
Points
73
Ade sedikit masalah disini.
Kalau nk perhatikan mmg bole, cuma kebanyakkan org akn lihat parti dulu.

Situasi :-
Kalau org tu pro PR, Bila lihat pemimpin BN agak2 mcm mane?
Ape yg sy nampak, Org PR bila nmpk Pemimpin BN KEBANYAKKAN(bkn semua) mesti ckp WAYANG.
Sama juga bila Org BN nmpk Org PR cth TGNA, siap ade yg ckp agen yahudi lagi..

Kesimpulannya rmai yg tengok parti dulu.
 

vastavista

Active Member
Joined
Jun 20, 2010
Messages
2,327
Reaction score
190
Points
33
Ade sedikit masalah disini.
Kalau nk perhatikan mmg bole, cuma kebanyakkan org akn lihat parti dulu.

Situasi :-
Kalau org tu pro PR, Bila lihat pemimpin BN agak2 mcm mane?
Ape yg sy nampak, Org PR bila nmpk Pemimpin BN KEBANYAKKAN(bkn semua) mesti ckp WAYANG.
Sama juga bila Org BN nmpk Org PR cth TGNA, siap ade yg ckp agen yahudi lagi..

Kesimpulannya rmai yg tengok parti dulu.
mungkin sebab org tgok ketua nye kot...:D
 

vastavista

Active Member
Joined
Jun 20, 2010
Messages
2,327
Reaction score
190
Points
33
sebab solat subuh adalah sgt berat bagi org yg munafik...
 

copy left

CG Top Poster Club
Joined
Jun 25, 2008
Messages
26,546
Reaction score
435
Points
131
Salam..Mari kita bincang bagaimana nk memilih YB wakil rakyat kita...kalau YB tempat kita org Islam lah..


- Kita lihat adakah beliau rajin solat subuh berjemaah di masjid..kalau dpt bawak isteri,anak2 sekali lagi bagus...

- Kita lihat adakah beliau rajin menjadi imam di masjid..

- Kita lihat dia solat subuh SEBELUM dan SELEPAS PRU...ini untuk mengenal pemimpin yang main wayang....atau pemimpin yg munafik...
Cmne kalau kedua wakil tu x pernah nampak kat masjid,xpun perangai kedua calon tu lebih kurang same jerk
 

SUPERFOREX_AEDIN

Legendary Member
Joined
Oct 26, 2009
Messages
10,345
Reaction score
72
Points
130
pastikan bakal yb tu mempunyai ciri ciri orang bukan munafik, baik hati, ikhlas dan bijak.
 

sanggoroapi

Active Member
Joined
Oct 3, 2011
Messages
1,241
Reaction score
3
Points
25
terbaik tt... thanks... ramai tahun ni undi pangkah bersilang la... hahahha

u know what i mean...
 

yusman79

Fun Poster
Joined
Mar 7, 2013
Messages
169
Reaction score
0
Points
10
bagus la cadabgan..nanti aku pergi masjid tgk sapa2 yg datang masjid aku pilih la...
 

coq_kodok

Active Member
Joined
Feb 28, 2013
Messages
1,128
Reaction score
22
Points
25
aku nk pilih seorang ulama yg bkn saja bleh jadi imam siap bagi kuliah pagi kat masjid......:D
 
Sponsored Post
Top
Log in Register