Cara Lafaz Akad Nikah dgn betul....

CG Sponsors




Sponsored Post

ajax932

Super Active Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
7,694
Reaction score
41
Points
75
Salam semua,
den nak tanya cara lafaz akad nikah yg betul. diharapkan semua dpt berkongsi idea.
sebab setengah kata lafaz kena ada 'nya' ...masa kita lafaz akad tu...

tq.:)


*minggu depan den akad nikah siot.:p:p
wah... dah dekat2 baru nk prektis ke...:)):eek:
 

badrush

Super Active Member
Joined
Sep 4, 2008
Messages
5,519
Reaction score
18
Points
65
pergh....


dah tanya pendapat...

dia ikut tmpt..

kadang ada tmpt dia kena satu nafas,sekali lafaz..

ada yg leh putus nafas time lafaz..
 

AlchemisT

Permanently Banned - , Newbie hacker password stea
Joined
Feb 19, 2008
Messages
11,718
Reaction score
328
Points
131
per dah nk nikah yer...yg penting masa akad nikah rilek..cool...
 

AlchemisT

Permanently Banned - , Newbie hacker password stea
Joined
Feb 19, 2008
Messages
11,718
Reaction score
328
Points
131
jgn lupa praktis dlm toilet hehehehe
 

kizuro

Active+ Member
Joined
May 11, 2008
Messages
3,795
Reaction score
2
Points
25
sebutan "nya" tu mengikut tempat, ada yg x kisah sebutan "nya" mcm contoh "aku terima nikahnya"....tapi kebanyakkan tempat x sebut perkataan "nya"....just sebut "aku terima nikah......dengan mas kahwinnya...."

itu pengalaman aku sepanjang tgk org akad nikah la....
 

Kurma

Active+ Member
Joined
Jul 23, 2007
Messages
4,219
Reaction score
95
Points
30
Akad kat mesjid kar kat umah....:-?:-?:-?
 

tEnuKLang

Super Active Member
Joined
Nov 6, 2007
Messages
5,656
Reaction score
3
Points
65
petua aku yg blm nikah lagi...
ko pandang jurunikah tuh, anggap die cam pingu je...insya allah tak ketaq...

p/s: kalau ikut hukum, sebenarnya memadai ko jawab "aku terima" aje...tapi ko wat aa ikut ape yg org buat... :D
 
Sponsored Post
Top
Log in Register