Cara Ebit Liew beri bantuan PKP tidak disenangi sesetengah netizen

CG Sponsors




cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
74,108
Reaction score
11,691
Points
1,906
Buzze Azam Malaysia

43m ·
Saya rasa UEL buat semua ni utk membuktikan kpd Kita semua bahawa kuasa sedekah 1 akan di balas 7 oleh Allah.
Beliau adalah seorang rakyat biasa yang luar biasa.
Beliau melihat sesuatu yang tak betul dan memperbetulkan yg tak betul itu mengikut kemampuan beliau.
Ibarat melihat kemungkaran, cegahlah dengan tangan, tak mampu cegah dengan perkataan tak mampu cegahlah dalam hati.
Itulah selemah2 Iman.
UEL melakukannya dengan perbuatan dan menunjukkan bagaimana Allah akan melipatgandakan rezekinya buat sesiapa yg berkongsi rezeki dgn Manusia lain tanpa syarat.
UEL Mengajar Kita utk tidak menunggu bantuan Kerajaan semata2.
UEL Mengajar Kita utk tidak menyalahkan pihak lain yg berkuasa yg tak membantu lebih Awal.
UEL Mengajar Kita bahawa Allah sayang Kita Walau betapa hina Kita rasa diri Kita di kalangan masyarakat.

1605411081124.png
 
Sponsored Post

GamezStar

CG Top Poster Club
Top Poster #5
Joined
Jul 1, 2008
Messages
30,626
Reaction score
1,392
Points
201
Rakyat duk mengadu kt menteri.. nak kene viral baru jalan.. itu pon nak kene kaji, meting, parlimen bersidang... Patut la ramai yg mengadu kt ebit liew.. lagi cpt respond

Sebb tu yg mana2 rakyat yg terpaksa jadi gf,fp dan berniaga tuk survive.. da masuk kategori pengangur da patut nya.. jadi nya da hampir 1juta pengangur kt malaysia
 

kopirait

CG Top Poster Club
Top Poster #4
Joined
Apr 18, 2010
Messages
36,381
Reaction score
2,420
Points
206
tempat den tak sampai sebulan dah ada dua elewsmart.
yang best kedai ni dekat depan ada foodbank boleh ambil jika memerlukan.
 

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
74,108
Reaction score
11,691
Points
1,906
Ebit Lew

3m ·


Sayu rasa hati bila dapat permintaan dari zoo negara untuk selamatkan haiwan disana. Perbelanjaan mereka 1 juta sebulan hanya untuk makanan dan penyelenggaraan zoo. Sekarang dah banyak bulan tiada langsung pendapatan semenjak awal pkp. Mereka sangat kekurangan dana. Saya tahu tengah hari tadi. Petang ni terus bawa 200kg Daging lembu dan 500kg buahan dan sayuran.
Dulu saya sampai sini masa darjah 1. Selalu juga bawa anak-anak. Kenalkan pada anak haiwan disini. Zoo Negara mengalu-alukan sesiapa ingin membantu dari segi duit atau makanan. Rupanya zoo negara dikendalikan oleh NGO sahaja. Sesiapa ingin membantu boleh terus hubungi zoo negara-ebitlew

 

azham

Active+ Member
Joined
Dec 20, 2012
Messages
4,945
Reaction score
934
Points
86
menteri masih di parlimen bz pasal belanjawan... rakyat kene tunggu ye kalau nak dpt bantuan.... gitu la malaysia
adakah TSMY dah tahu semua ni semasa PKPB?
Itu sebab dia usulkan darurat.
Kalau darurat semua perbelanjaan terus approved tak perlu tunggu sidang parlimen.
tak tahu le kalau darurat tu ada agenda lain..?
 

Fayafa

Active Member
Joined
May 21, 2017
Messages
1,548
Reaction score
477
Points
51
Ebit Lew

3m ·


Sayu rasa hati bila dapat permintaan dari zoo negara untuk selamatkan haiwan disana. Perbelanjaan mereka 1 juta sebulan hanya untuk makanan dan penyelenggaraan zoo. Sekarang dah banyak bulan tiada langsung pendapatan semenjak awal pkp. Mereka sangat kekurangan dana. Saya tahu tengah hari tadi. Petang ni terus bawa 200kg Daging lembu dan 500kg buahan dan sayuran.
Dulu saya sampai sini masa darjah 1. Selalu juga bawa anak-anak. Kenalkan pada anak haiwan disini. Zoo Negara mengalu-alukan sesiapa ingin membantu dari segi duit atau makanan. Rupanya zoo negara dikendalikan oleh NGO sahaja. Sesiapa ingin membantu boleh terus hubungi zoo negara-ebitlew

aku rasa zoo negara ni bwh jbtn perhilitan, bwh kementerian sumber asli (nama dulu)..kalu lani bwh menteri Tuan Ibrahim Tuan Man..kalu bkn bwh agensi kerajaan, xkan la najib buleh nk bela panda china dlm zoo negara ni pki duit gomen
 

silasroon

Active+ Member
Joined
Oct 10, 2016
Messages
3,522
Reaction score
1,074
Points
111
Zoo Negara tu kalau tak boleh bagi binatang makan, boleh la lepas semula haiwan tu secara berperingkat.

Pasangkan alat pengesan macam mat saleh buat dalam National Geographic tu. Monitor binatang tu.

Seksa haiwan macam tu dapat dosa je.
 

GamezStar

CG Top Poster Club
Top Poster #5
Joined
Jul 1, 2008
Messages
30,626
Reaction score
1,392
Points
201
Zoo Negara tu kalau tak boleh bagi binatang makan, boleh la lepas semula haiwan tu secara berperingkat.

Pasangkan alat pengesan macam mat saleh buat dalam National Geographic tu. Monitor binatang tu.

Seksa haiwan macam tu dapat dosa je.
Tu la pasal 1bulan kos 1juta.. bapak aa nak bela sampai mcm tu.. bela binatang nak pupus ok la.. klu semua nak bela.. masak
 

GamezStar

CG Top Poster Club
Top Poster #5
Joined
Jul 1, 2008
Messages
30,626
Reaction score
1,392
Points
201
adakah TSMY dah tahu semua ni semasa PKPB?
Itu sebab dia usulkan darurat.
Kalau darurat semua perbelanjaan terus approved tak perlu tunggu sidang parlimen.
tak tahu le kalau darurat tu ada agenda lain..?
Bantuan x menyeluruh pon x guna gak darurat..
 

hiduprakyat

Active Member
Joined
Dec 6, 2010
Messages
2,342
Reaction score
178
Points
33
Zoo Negara trending, ramai netizen pertikai pengurusan

WhatsApp-Image-2020-11-16-at-1.23.08-PM.jpeg


PETALING JAYA- Selepas menerima bantuan daripada pendakwah terkenal, Ebit Lew, Zoo Negara menjadi trending di laman Twitter.

Namun, rata-rata netizen mempertikaikan pengurusan Zoo Negara yang disifatkan tidak cekap.

“Bertahun-tahun Zoo Negara buat ‘crowdfunding’ dan terima pelbagai jenis sumbangan tapi kenapa tak bersifat telus?

Masalahnya kami yg menderma ni tak tahu mana duit itu pergi,” ujar seorang pengguna, @cygaraga.

Seorang lagi netizen, @marisarfan pula ingin tahu apa masalah pengurusan Zoo Negara serta ke mana duit yang didermakan kepada badan itu belanjakan.

“Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sila siasat laporan tahunan Zoo Negara untuk ketelusan. Kita perlu tahu ke mana yang digunakan?” katanya.

Sehingga pukul 1 petang, Zoo Negara trending dengan lebih 16,000 ciapan.

Seorang netizen, @lynfunkstar berkata, Zoo Negara perlu telus dengan perbelanjaan dan pengurusan dana.

“Saya menyokong usaha menyelamatkan haiwan tetapi rasa berhati-hati mengenai kemungkinan salah urus di sana,” katanya.

Semalam pendakwah itu memuat naik usaha beliau membantu Zoo Negara di laman Facebook miliknya.

“Sayu rasa hati bila dapat permintaan dari Zoo negara untuk selamatkan haiwan disana. Perbelanjaan mereka RM1 juta sebulan hanya untuk makanan dan penyelenggaraan zoo. Sekarang dah banyak bulan tiada langsung pendapatan semenjak awal Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

“Mereka sangat kekurangan dana. Saya tahu tengah hari tadi. Petang ni terus bawa 200 kilogram (kg) daging lembu serta 500kg buah-buahan dan sayuran,” katanya dalam hantaran tersebut.


== K! ONLINE
 
Sponsored Post
Top
Log in Register