BTC USD 36,313.7 Gold USD 1,839.09
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Cara bunuh atau lemahkan HANTU RAYA

sharemalaysia

Legendary Member
gem
Messages
13,540
Joined
Feb 18, 2010
Messages
13,540
Reaction score
1,018
Points
196
aku pernah dengar guna kulit bawang putih, bukan lada kering.
 
Sponsored Post

adamrao

Active Member
Messages
1,605
Joined
Mar 1, 2017
Messages
1,605
Reaction score
167
Points
43
up thread.. kasi bakar cabai kering dalam dupa tu kasi dia amok.. siapa ada pengalaman tau camna hantu raya mai tandang ngan masuk rumah? nak buat kajian sikit..
 

Penbiru

CG Top Poster Club
gem
Messages
24,615
Joined
Jan 12, 2008
Messages
24,615
Reaction score
4,099
Points
261
Awards
1
tipu hantu raya yg hari hari hari raya...happy lah dia...
 

pelitaminyak

Super Active Member
gem
Messages
6,299
Joined
Aug 13, 2008
Messages
6,299
Reaction score
1,753
Points
151
Hantu raya ni susah nak bunuh, org dulu2 menjamu makan hantu raya lepas tu suruh dia jaga benih jagung yg dah direbus sampai tumbuh, selagi x tumbuh jgn balik
 

adamrao

Active Member
Messages
1,605
Joined
Mar 1, 2017
Messages
1,605
Reaction score
167
Points
43
Hantu raya ni susah nak bunuh, org dulu2 menjamu makan hantu raya lepas tu suruh dia jaga benih jagung yg dah direbus sampai tumbuh, selagi x tumbuh jgn balik

bini aku kata rumah 2 biji aku sedang duduk lama dan baru nie ada hantu raya.. berdasarkan pengalaman pak dia terbuka hijab sakit lama sebelum mati.. pak dia nampak hantu raya dok mai bagi dia sakit.. jadi bila dia mai ada la petanda petanda dia.. bini aku ingat apa pak dia kata tu.. dah tu mimpi orang tua mai sua barang suruh amik.. mimpi tu kerap sangat.. aku x tau la nak kata apa.. kita laki jenis lain sikit fikiran.. tp aku amik tau juga apa yang berlaku.. setakat nie aku bergantung pada anak aku ja la.. kalo dia gelisah teruk sangat aku agak benda tu dah mai.. mukin dia atau mukin ummu sibyan..

tiap malam yang aku ingat nak buat pendinding.. lalu aku buat keliling rumah.. kadang aku terlanjur x buat sebab dah out letih kerja lalu tido.. saja aku cerita .. tp yang nie bukan salah aku ok.. bila aku p rumah baru aku.. aku perasan satg anak jiran sebelah kiri kanan akan menangis x semena mena.. sampai aku rasa bersalah takut jiran kata aku nie orang ada ilmu jahat.. adek aku ada kata.. benda kalo x leh masuk rumah ang.. maka dia akan main luar rumah ja.. meremang bang..

Hantu raya ni susah nak bunuh, org dulu2 menjamu makan hantu raya lepas tu suruh dia jaga benih jagung yg dah direbus sampai tumbuh, selagi x tumbuh jgn balik
 

pelitaminyak

Super Active Member
gem
Messages
6,299
Joined
Aug 13, 2008
Messages
6,299
Reaction score
1,753
Points
151
Hantu raya ni susah nak pagar rumah, dia akan ada juga tapi setahu aku, kalau dia dok ikut hang je, memang hang punya le, hantu raya bukan hantu tumpang ke apa, mesti kita nuntut atau saka baru ada kat kita

Pegi berubat le, selalu hantu raya ni tuntut ilmu pertahanan diri je yg selalu ada, boleh kebal, kederat sama macam 10 org
 

adamrao

Active Member
Messages
1,605
Joined
Mar 1, 2017
Messages
1,605
Reaction score
167
Points
43
Hantu raya ni susah nak pagar rumah, dia akan ada juga tapi setahu aku, kalau dia dok ikut hang je, memang hang punya le, hantu raya bukan hantu tumpang ke apa, mesti kita nuntut atau saka baru ada kat kita

Pegi berubat le, selalu hantu raya ni tuntut ilmu pertahanan diri je yg selalu ada, boleh kebal, kederat sama macam 10 org

ang kata tu kebetulan sama ngan yang aku baca di fiksyen shasha bang dan yang pernah sahabat aku tegur satu masa dulu..

 

pahlawankota

Active Member
Messages
1,104
Joined
Jun 13, 2008
Messages
1,104
Reaction score
30
Points
40
hang nak pagaq umah atau dah pagaq umah pon hang kena tau jugak la apa yg akan membuat pagaq hang roboh..sa;ah satu petua kalau hang nak belajaq,,sebelum masuk umah,baca surah al ikhlas sekali,,pastu kasut /selipar pastikan menghala keluar,,jgn menghala ke dalam..ikut yg aku tau la,,kalau menghala ke dalam,,sekuat mana pagaq hang pon,,pasti akan bocoq
 

adamrao

Active Member
Messages
1,605
Joined
Mar 1, 2017
Messages
1,605
Reaction score
167
Points
43
hang nak pagaq umah atau dah pagaq umah pon hang kena tau jugak la apa yg akan membuat pagaq hang roboh..sa;ah satu petua kalau hang nak belajaq,,sebelum masuk umah,baca surah al ikhlas sekali,,pastu kasut /selipar pastikan menghala keluar,,jgn menghala ke dalam..ikut yg aku tau la,,kalau menghala ke dalam,,sekuat mana pagaq hang pon,,pasti akan bocoq

berita terima.. kadang aku x paham benda nie jadi camna.. apa punca.. dan macam biasa kita fikirkan lain tp benda jadi tiba tiba lain.. gangguan nie berlaku banyak tp bini aku x cerita setiap kejadian berlaku.. nak lari dari jin lagu kuil indu mai pula isu hantu raya..
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register